MuscleMeat

In de cut van 20% naar 15% a 12%

Bezoekers in dit topic

gerrit b

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
104
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hallo DDB

Ik ben sinds half december weer aan het sporten (muay tai) en heb laatst een dikke maand in de bulk gezeten op 3000 Kcals (e/k/v 24/46/31). Ik ben sinds half januari begonnen met KT eerst schema van de sportschool en daarna starting strenght van rippetoe. Ik dronk dan ook bijna 3 liter melk per dag op het eind en merkte dat ik begon met snel vet op te hopen en dus overgegaan naar een cut schema om er van de zomer niet als een tonnetje bij te lopen. Ik volg schema dit nu voor twee weken. In de spiegel zie ik mijn lichaam droger worden vooral mijn bovenlichaam en gezicht.Mijn buik wordt ook wat minder vet :)

Ik doe de cut door op trainingsdagen ruim onder mijn onderhoud eten en op rustdagen probeer ik door mijn koolhydraten inname te verlagen en daardoor nog eens 500Kcals onder mijn inname op traindagen te komen.Ik vind het niet erg om wat spieren te verliezen en vind het niet erg als de spieropbouw wat minder snel gaat. De voedingsschema's heb ik als bijlage toegevoegd.Het eten gaat goed en ik houd me er bijna altijd aan. twee weekeinden geleden voor het laats gecheat en een halve pizza en wat aardappelschijfjes gegeten. Daarna netjes op de juiste tijden en de juiste hoeveelheden gegeten.Ook ben ik gestopt met het roken van eet opwekkende middelen :rolleyes: en dat werkt het netjes aan het schema houden niet tegen.Water drinken doe ik alleen tijdens het sporten en is dan 500ml. Wel drink ik groene thee een bak of 6 per dag soms meer want ik ben een echte theeleut.

Mijn trainschema is als volgt:

Ma morgen krachttraining + 30 min cardio op de elliptical ofzo (HIIT) verbrand dan 220 Kcals
Di rust
Wo morgen krachttraining + 30 min cardio op de elliptical ofzo (HIIT)
do rust
vr morgen krachttraining en savonds muay thai zaktraining
za rust
zo rust

Ik ben nu in week 4 van het strating strenght programma en langzaam zie ik vooruitgang en beginnen de gewichten zwaarder te worden. Ik squat nu 70kg en dat is te doen.bench press doe ik op 40 kg en dat is easy.deadlift zit op 57,5 kg en dat gaat lekker. shoulder back press zit op 37,5 kg en die lukt me al twee trainingen niet om naar 40 kg te gaan en valt zwaar ondanks dat ik hem zittend uitvoer. Bent over row zit op 30 kg en is easy te doen. Elke training gooi ik bij elke oefening er wat gewicht bij op (2.5 tot 5 kg). Verder doe ik elke training afwisselend pull of chin-ups 2x en 8 herhalingen.

In week 3 (vorige week woensdag) heb ik een meting laten doen op een goede weegschaal (tanita sc-330 P) ook wel bekend uit obese op rtl4 en daaruit zijn de volgende waardes gerold.

Gewicht (-1kg kleding) : 68,9 kg
Vetpercentage : 19,6% (thuis met de skinfold thikness meter 18%)
vetmassa : 13,5 kg
vetvrije massa : 55,4 kg
spiermassa: 52,6 kg
Lichaamsvocht : 39,2 / 56,9%
botmassa : 2,8 kg
BRM : 1617 Kcals
Metabolische leeftijd : 33
Viscerale waarde : 6
BMI 24.4
Impedantie : 520,3 Ω

Ideale waarden vetpercentage : 8.0-19.9%
vetmassa : 4.8 - 13.8 kg

Allemaal binnen de marge maar niet naar mijn tevredenheid.Ik had een hoog vochtpercentage werd me verteld en dat komt misschien doordat ik 3l melk plus de nodige watertjes en bakken thee dronk. Dat heb ik nu dus naar beneden geschroefd en hoop dat in de volgende meting terug te zien. Voor in huis heb ik een soehnle body balance shape F3 aangeschaft maar die vertoond , na instellen van de parameters ,een flinke afwijking in % met de tanita kwa vetpercentage.

Maandag heb ik door drukte niet kunnen trainen en die training haal ik zaterdag in, vrijdag geen muay thai en die is door mij verschoven naar gisteravond.

Morgen weer naar de sportschool en dan staan de squat, bench press en de deadlift met als toetje wat pull-ups op het programma. En volgende week woensdag wil ik me , na twee weken , weer laten wegen.

Zolang ik in de cut blijf zal ik dit topic updaten. Tips/vragen of opmerkingen? gooi ze er maar uit!
 

Bijlagen

  • voedingsschema (cutten traindagen).xls
    232,5 KB · Weergaven: 150
  • voedingsschema (cutten rustdag).xls
    232,5 KB · Weergaven: 169
Laatst bewerkt:
1x in de week krachttraining, de rest hypertrofie., eet niet te weinig 2000Kals in wat een volwassen vrouw nodig heeft.

Je gewicht en lengte komen goed overeen met ongetrainde man, dus je moet wat massa opbouwen en zorgen dat je vet. niet te hoog word.

Die onzin metingen van je slaan nergens op.

220/250g eiwit
70/80g vet
en minimaal 150g carbs, maar begin is met 250g

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 15:09 ----------

Dus je eiwitten verhogen als 1e
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik wil me wel graag aan het schema van rippetoe houden kwa training, en ik ben een man...maar snap na twee keer lezen wat je bedoelt ;) Ik wil zo snel mogelijk naar de 15% vandaar de lage Kcal inname, verder vind ik mijn metingen geen onzin metingen maar je mag me overtuigen van mijn ongelijk
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker getraind. Elke training gaat er 5 tot 7.5 kg bij op. Alleen de nek press gaat zwaar. Hulp gehad bij de werksets en daardoor 40 kg kunnen afwerken. Eten gaat goed en 99% vd tijd houd ik me er exact aan. 1 nacht wat gezondigd ik kon niet slapen , had al flinke honger die avond en heb toen ik eruit ben gegaan twee geroosterde boterhammen met pindakaas en een klein handje noten gegeten. Zaterdag had ik een refeed dag ingepland en voor het avondeten zelf een kipshoarma pizza gemaakt. Na 3/4 pizza zat ik stamp vol en het restje heb ik savonds voor de tv opgegeten.Het recept zal ik nog online zetten.

210ismh.jpg


Sinds een dikke week zie ik mezelf droger worden en het begint mensen in mijn omgeving ook op te vallen :D
As woensdag heb ik voor mijn training weer een weging en ik ben heel benieuwd wat me de afgelopen 2.5 weken aan low/extra low carbs heeft gebracht. Ik heb ook een potje T3 staan en zit eraan te denken dat te gaan gebruiken. Maar morgen eerst eens bloedprikken. Mijn cardio heb ik trouwens opgeschroefd naar 2 x pw 45 min (HIIT) en 1 x een uur muay thai pw.Daarnaast dus nog 3 x krachttraining.
 
Mijn advies, ga niet te ver door met cutten want als je stats kloppen wordt je anders echt een botje. Succes nog verder met cutten!
 
Bedankt voor de tip ik hou het in de gaten. Mijn bedoeling is om eerst flink te cutten en dan met clean bulken massa op te bouwen. Ik heb nu nog een klein buikje en die wil ik graag weg hebben.
 
Vanmorgen de tweede weging gehad in 5 weken tijd. Was heel benieuwd en ging vol goede moed op de weegschaal staan. Resultaat 1kg gewicht eraf in twee weken en ook ben ik 1,1% in vet gedaald. De spiermassa is met 0,1kg gezakt helaas en mijn vochtpercentage is gelijk gebleven ondanks dat ik minder thee en water ben gaan drinken.Mijn metabolische leeftijd is wel 3 jaar naar beneden gegaan en staat nu op 30 jaar. BMI is 0,3 gezakt.Op de sportschool was de trainer/begeleider zeer tevreden over mijn vet verlies maar ik wil dat het nog wat sneller gaat.

Weging week 5

Gewicht (-1kg kleding) : 67,9 kg
Vetpercentage : 18,5%
vetmassa : 12,6 kg
vetvrije massa : 55,3 kg
spiermassa: 52,5 kg
Lichaamsvocht : 39,1kg/57,6%
botmassa : 2,8 kg
BRM : 1611 Kcals
Metabolische leeftijd : 30
Viscerale waarde : 5
BMI 24,1
Impedantie : 512,9 Ω

Ideale waarden
vetpercentage : 8.0-19.9%
vetmassa : 4.8 - 13.7 kg

Ik ga dus wat meer eiwitten toevoegen aan mijn eetschema om zo het spierverlies tegen te gaan en misschien wat te winnen. Elke traindag eet ik twee ei-eiwitten en een bak kwark extra en op niet traindagen twee hele eieren en een bak kwark extra. Dit levert me op traindagen 52 gr eiwit en bijna 300/Kcals extra en op niet traindagen 60 gr eiwit , 20 gr vet en 435 Kcals extra op.
 

Bijlagen

  • voedingsschema (cutten traindagen).xls
    232,5 KB · Weergaven: 166
  • voedingsschema (cutten rustdag).xls
    232,5 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Gisteren op het werk een stuk staal van bijna 5kg gekopt, vandaag geen muay thai training voor mij ivm zere nek
 
Vanmorgen bloed geprikt en daarna begonnen met 25 mg T3 p/d en een handvol vitamine tabletten en poeders.
 
Haha no offence hoor, maar werd echt even misselijk van die pizza-foto.
 
Hmm dan doe je je forumnaam niet veel eer aan :p Maar smaken verschillen dude , zo ga ik over mn nek bij het zien van een vis bij de visboer :(
 
geen enkele weegschaal zal je de juiste informatie weergeven ivm vetpercentage, vocht etc...
enkel het min of meer juiste gewicht, als jij een goede nauwkeurige weegschaal weet (merk) die enkel het nauwkeurige gewicht geeft hoor ik het graag (ik heb nu een tefal van 100 euro, rommel !! op 1 minuut tijd zit er 1kg tot meer verschil)
mvg
oli
 
Ik meet op 3 verschillende manieren. 1e sportschool met goede weegschaal (type staat beschreven in mn eerste post) en thuis met de skinfold meter en op een minder betrouwbare weegschaal (ging in een week tijd 4% in vet percentage naar beneden?!) van de blokker. Ik hou de weegschaal op de sportschool aan als leidraad en de andere metingen om te controleren.
 
Ik drink nu wat meer groene thee , langzaam ook meer water. Volgende week ga ik naar 2 liter per dag.
 
Back
Naar boven