XXL Nutrition

In de knoop

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m70
beste leden!

Dit is mijn eerste post dan ook en alvast mijn verontschuldigingen als ik iets verkeerds zeg.

Ik train nu al bijna zo een 4 maanden en aan het begin ging het goed kwa voeding maar na kerstmis ben ik eigenlijk gewoon weer ongezond blijven eten tot nu toe. KrachtTrainen deed ik nog steeds wel 4 keer per week maar voeding is bagger. Dit heeft met discipline te maken en blijkbaar heb ik dat niet.. Ik vroeg me af hoe jullie van de junk afblijven ook als iedereen het om jullie heen eet?

In ieder geval ik woog in december 59,9 kilo en nu alweer 63,8 kilo.. :|
Iemand tips?

Ook wil ik graag afvallen, maar ik ben niet dik alleen helaas me buik wel.. En aangezien de zomer er bijna is wil ik wel met een strakke buik het strand op maar ik wil ook spieren kweken maar dat kan niet tegelijk toch? Dus wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!
 
Ik raad je aan om de stickies te lezen in de voedingssectie en trainingssectie
 
Als beginner kan je nog redelijk wegkomen met massa krijgen terwijl je cut.
1. Reken uit wat je kcal behoefte is om op gewicht te blijven.
2. Haal hier 10-15% vanaf om te beginnen
3. Download myfitnesspal uit de appstore/playstore op je telefoon.
4. Hou hier in precies bij wat je eet en zorg dat je niet boven 2. Uitkomt
5. ???
6. Profit
 
Wat betreft je vraag. Tsja, ik eet gewoon waar ik zin in heb:p

Gezond eten betekent niet dat je afvalt en junk eten betekent niet dat je zwaarder wordt. Het gaat uiteindelijk om je calorie balans. Deze moet negatief zijn om af te vallen.

Als je weet wat je theoretische onderhoud is dan kun je een plan uitstippelen. Wil je rond de 500 - 1000 g per week verliezen dan zul je 3500 - 7000 calorieën minder moeten eten op week basis. Omdat je niet heel zwaar bent zou ik wat lager gaan zitten, zo rond de halve kilo per week.

Voor je eiwitten kun je ongeveer 2.5 g per kg gewicht aanhouden. Vetten 1 g per kg lichaamsgewicht en de rest vul je aan met koolhydraten.
 
Ik train al een tijdje maar ben sinds kort ook op mijn voeding gaan letten. Daarbij eet ik helemaal clean (geen syntetische suikers en andere dikmakers).

In het begin was het lasting om te kijken wat werkt. Je moet er namelijk voor zorgen dat je onder je onderhoud aan calorieën gaat zitten (bij afvallen). Echter hoeft dit niet te betekenen dat je over de hele dag honger moet hebben. Het hebben van honger zorgt er voor dat je minder goed van slechte dingen af kunt blijven.

Het beste kun je een schema overnemen van iemand op dit forum (uiteraar van iemand die er verstand van heeft) die ongeveer het zelfde doel/onderhoud heeft als jij. Je kan dan kijken hoe dit voor jou uit pakt en deze naar wens aanpassen. Heb je redelijk honger tussen de maaltijden door dan voeg je er wat eten aan toe dat niet al te veel calorieën bevat (bijvoorbeeld snoeptomaatjes). Zo heb ik dat ook gedaan en heb zo een mooi schema in elkaar gezet dat voor mij werkt.
 
Nooit een schema overnemen. Je kunt wel kijken wat voor voeding iemand neemt maat klakkeloos iets volgen nee.

Best is zelf uitrekenen en aan de hand daarvan schema opstellen.

En trek hebben mag in een cut. Dit betekent ook niet gelijk dat je meer kan /moet gaan eten.
 
Je hebt gelijk, klakkenloos een schema overnemen is niet de bedoeling, al staan in veel schema's de zelfde producten. Uiteraard moet je kijken wat voor jou het beste werkt.

Voor mij was het trek hebben in een cut erg vervelend omdat ik het daardoor niet vol hield. Dat is dan ook de reden dat ik er voeding aan toegevoegd heb dat zeer lag in calorieën zit. Zo heb ik niet constant een hongergevoel en kan ik mijn cut goed volhouden.
 
Komkommer, kale sla kan je goed gebruiken als vulmiddel.

En ook voeding kiezen wat lang verzadigd gevoel geeft.
 
Ik ben ook weer aan het cutten, voor de 100e keer. Ik heb ook veel moeite van junk af te blijven en door te zetten.
Maar in the end weet ik ook dat ik dat mooie lijf wil, dat strakke lijf en een platte buik zodat ik kan shinen op het strand komende zomer.

De enige die dat in de weg staat ben ik zelf met m'n vreetneigingen. Dus je moet een knop omdraaien, beseffen wat je het liefste wilt en daar voor gaan (ik zou echt kiezen voor het stoppen met junkfood :P van dat andere wordt je echt niet blij). Daarnaast wordt al gezegd dat het niet gaat om stoppen met junkfood eten, maar dat het gaat om de goede caloriebalans.
 
Het heeft inderdaad allemaal te maken met mindset. Gelukkig is die knop bij mij een tijdje terug ook om gegaan en heb ik totaal geen moeite meer om van dingen af te blijven.

Gewoon steeds dat beeld voor je halen waarvoor je het allemaal doet. Is erg motiverend.
 
Ik vroeg me af hoe jullie van de junk afblijven ook als iedereen het om jullie heen eet?

It's all about dedication, maar begrijp je helemaal! Ik word op het werk dagelijks geconfronteerd met allerlei lekkers, waar mijn collega's dan lekker van zitten te smullen. Ik zorg dat ik nu gewoon tijdens elke pauze een hapje bij heb dat past in mijn schema. Denk aan fruit, noten, rauwe groenten,... Zo vermijd ik dat ik daar zit zonder zelf iets te kunnen eten en dit werkt voor mij echt wel heel goed.
Nu 's avonds in de zetel had ik meestel mijn grootste zondigmomentjes, hier eet ik nu een hele pot kwark (500 gr), kan je verzekeren dat je daarna geen honger meer hebt. :p Al moet deze natuurlijk ook wel in je schema passen.
Nu mijn schema is momenteel ook zo opgebouwd dat ik mezelf 1 zondig maaltijd per week kan gunnen, wat natuurlijk ook wel helpt.

Nu allezins veel succes met het zoeken naar een schema dat jou ligt en waarmee je het gewenste resultaat bereikt.
 
Back
Naar boven