XXL Nutrition

In de knoop

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m70
beste leden!

Dit is mijn eerste post dan ook en alvast mijn verontschuldigingen als ik iets verkeerds zeg.

Ik train nu al bijna zo een 4 maanden en aan het begin ging het goed kwa voeding maar na kerstmis ben ik eigenlijk gewoon weer ongezond blijven eten tot nu toe. KrachtTrainen deed ik nog steeds wel 4 keer per week maar voeding is bagger. Dit heeft met discipline te maken en blijkbaar heb ik dat niet.. Ik vroeg me af hoe jullie van de junk afblijven ook als iedereen het om jullie heen eet?

In ieder geval ik woog in december 59,9 kilo en nu alweer 63,8 kilo.. :|
Iemand tips?

Ook wil ik graag afvallen, maar ik ben niet dik alleen helaas me buik wel.. En aangezien de zomer er bijna is wil ik wel met een strakke buik het strand op maar ik wil ook spieren kweken maar dat kan niet tegelijk toch? Dus wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!
 
Ik raad je aan om de stickies te lezen in de voedingssectie en trainingssectie
 
Als beginner kan je nog redelijk wegkomen met massa krijgen terwijl je cut.
1. Reken uit wat je kcal behoefte is om op gewicht te blijven.
2. Haal hier 10-15% vanaf om te beginnen
3. Download myfitnesspal uit de appstore/playstore op je telefoon.
4. Hou hier in precies bij wat je eet en zorg dat je niet boven 2. Uitkomt
5. ???
6. Profit
 
Wat betreft je vraag. Tsja, ik eet gewoon waar ik zin in heb:p

Gezond eten betekent niet dat je afvalt en junk eten betekent niet dat je zwaarder wordt. Het gaat uiteindelijk om je calorie balans. Deze moet negatief zijn om af te vallen.

Als je weet wat je theoretische onderhoud is dan kun je een plan uitstippelen. Wil je rond de 500 - 1000 g per week verliezen dan zul je 3500 - 7000 calorieën minder moeten eten op week basis. Omdat je niet heel zwaar bent zou ik wat lager gaan zitten, zo rond de halve kilo per week.