XXL Nutrition

In de warmte/hitte sporten minder effectief?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
25 jun 2012
Berichten
2.928
Waardering
2.324
Lengte
1m85
Nu met de warme maanden is het een stuk warmer in mijn homegym.
Hierdoor ligt mijn krachtoutput over het algemeen lager.
Wel ga ik alsnog tot het maximale.

Maar heeft dit nu alsnog (veel) impact op de spiergroei omdat je overall toch minder tilt puur kijkende naar kg's?
Mijn spieren voelen namelijk even vermoeid aan
 
Minder gewicht is vaak meer reps, is hypert....:flexbiceps:
Zit wat in maar als het meevalt qua reps dan is het eigenlijk minder effectief?
Het is niet doordat je lichaam op een andere manier extra moet werken het ook weer de spiergroei bevordert? Of is dat alleen goed voor extra kcal verbranding en conditie?
 
Probeer in een speedo te trainen.

Drink veel water en niet aan de hitte denken want dan krijg je 't alleen maar warm(er) van.
 
Je kunt er van uit gaan dat meer dan 6 reps de focus ligt op Hypertrofie, en minder kracht. Dit mede omdat je bij meer reps ook een lager % van je 1RM gebruikt.
(3x3,3x5 zeg maar is op kracht, 3x8-10-12 etc Hypertr.) btw; lange tijd op kracht ontwikkel je ook spieren.

Gremlin Geen ijskoud water drinken, daar heeft je lichaam meer energie voor nodig om op lichaamstemp te krijgen, waardoor je het weer(extra) warm krijgt
 
In je nek leggen tot t gesmolten is? :D
Dan gaat je lichaam daar op reageren, om naar normale temp te stabiliseren. (seintje via je hersenen)
Beste is gewoon water op kamertemp. Dat scheelt in de zomer maar ~15 graden met Body Temp. Water uit de koelkast is vaak ~4 graden wat dan 33 graden scheelt
 
Nu met de warme maanden is het een stuk warmer in mijn homegym.
Hierdoor ligt mijn krachtoutput over het algemeen lager.
Wel ga ik alsnog tot het maximale.

Maar heeft dit nu alsnog (veel) impact op de spiergroei omdat je overall toch minder tilt puur kijkende naar kg's?
Mijn spieren voelen namelijk even vermoeid aan
Misschien kun je gewicht hetzelfde houden maar een setje minder. Wordt ook vaak tijdens de cut gedaan voor kracht/massa behoud.
 
Probeer in een speedo te trainen.

Drink veel water en niet aan de hitte denken want dan krijg je 't alleen maar warm(er) van.
Haha ja ik train al vaker in m'n onderbroek tijdens legday :roflol:
 
Haha ja ik train al vaker in m'n onderbroek tijdens legday :roflol:
Haha zalig he een homegym 🤣
Kom hier op men gemakje op sletsen aangewandeld, precies of ik ga naart strand 🙈
 
Lijkt me wel oké. Denk dat je lichaam gewoon zelf aangeeft dat het bezig is te dealen met de hitte en daardoor wat minder over heeft voor de training.

Verder geen aandacht aan besteden en gewoon luisteren naar je lichaam.
 
Heerlijk toch, compleet bezweet, dikke kloppende aders die op barsten lijken te staan :flexgrin:. Heb niet het idee dat het prestaties erg beïnvloedt.
Zolang je niet draaierig wordt ofzo gewoon lekker trainen, tussen de sets rustig houden en natuurlijk genoeg drinken.
 
Heerlijk toch, compleet bezweet, dikke kloppende aders die op barsten lijken te staan :flexgrin:. Heb niet het idee dat het prestaties erg beïnvloedt.
Zolang je niet draaierig wordt ofzo gewoon lekker trainen, tussen de sets rustig houden en natuurlijk genoeg drinken.
Enige nadeel is dat je zak aan het bankje blijft vast zitten.
 
Lauw Douchen voor de training is wat voor mij best wel goed werkt nadat ik dat Vypaw heb horen zeggen in zn log. Ga dan echt een stukje enrgieker de training in. Dit ga ik er zeker inhouden
 
Nu met de warme maanden is het een stuk warmer in mijn homegym.
Hierdoor ligt mijn krachtoutput over het algemeen lager.
Wel ga ik alsnog tot het maximale.

Maar heeft dit nu alsnog (veel) impact op de spiergroei omdat je overall toch minder tilt puur kijkende naar kg's?
Mijn spieren voelen namelijk even vermoeid aan
Het kost ongeveer 10dgn om aan de warmte te wennen.
Daarna geen medelijden met je lichaam, je hoofd bepaald.
 
Je zou je training ook gewoon conditioneel wat makkelijker kunnen maken door net even anders te trainen, of evt een andere oefening keuze. Dus geen supersets, tabata, ect. En wel negatief of langere tut.
 
Je zou je training ook gewoon conditioneel wat makkelijker kunnen maken door net even anders te trainen, of evt een andere oefening keuze. Dus geen supersets, tabata, ect. En wel negatief of langere tut.
Dus gaan powerliften?
 
Back
Naar boven