XXL Nutrition

in ene arm meer kracht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

power

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
48
Waardering
0
Mijn vriend heeft het probleem dat hij in zijn rechterarm veel meer kracht heeft dan in zijn linker.
Waar hij niet meer kan met zijn linker kan hij nog een setje met zijn rechts doen, het verschil is dus echt wel groot

Wat zou hij daar best mee doen?
 
Originally posted by power
Mijn vriend heeft het probleem dat hij in zijn rechterarm veel meer kracht heeft dan in zijn linker.
Waar hij niet meer kan met zijn linker kan hij nog een setje met zijn rechts doen, het verschil is dus echt wel groot

Wat zou hij daar best mee doen?
gewoon evenveel bij beide armen doen, dus de linker max trainen en de rechter dan maar wat minder.
dan krijg je ze uiteindelijk wel gelijk denk ik
 
Dat kracht verschil, is dit zoawel bij dumbbell als bij barbell oefeningen zo groot?
 
jep, de barbell kan hij dan niet zo goed in evenwicht houden
 
Ik heb er helaas ook last van, gewoon harder de linker trainen
 
nee linker niet harder trainen !! je moet je linker en je rechter altijd gelijk blijven trainen.. alleen moet je je rechter aanpassen aan je linker.. dus bv als je linker 12 kg maar 8x kan doe je met je rechter ook maar 8 reps met 12 kg... ookal kan hij 16 kg 8x aan...

op die manier kan je ze weer gelijk krijgen... iig zo heb ik mijn linker en rechter ongeveer gelijk gekregen.
 
f

minder rukken met de rechter :D :D ;)

nee geintje, maar zoals Frenkpie zegt, de sterkere arm aanpassen aan de zwakkere en altijd dezelfde aantal reps en sets doen voor beide!!!
 
Re: f

Originally posted by klempic
minder rukken met de rechter :D :D ;)

nee geintje, maar zoals Frenkpie zegt, de sterkere arm aanpassen aan de zwakkere en altijd dezelfde aantal reps en sets doen voor beide!!!

geintje???

maar dit zal na verloop van tijd als je ze eenmaal gelijk hebt getrokke dan toch blijven voordoen, en dat je dus blijft klungelen hiermee?
 
Re: Re: f

Originally posted by dandyman


geintje???

maar dit zal na verloop van tijd als je ze eenmaal gelijk hebt getrokke dan toch blijven voordoen, en dat je dus blijft klungelen hiermee?

gewoon Frenkpie z'n raad opvolgen...

Eens je het verschil weggewerkt hebt ben je er normaal gezien van verlost, als het blijft aanhouden gewoon doorgaan en altijd de zwakste arm laten bepalen hoeveel sets en reps je doet.

Ik had vroeger hetzelfde probleem, nu zijn ze ongeveer even sterk, dus het werkt wel degelijk.
 
Originally posted by Frenkpie
nee linker niet harder trainen !! je moet je linker en je rechter altijd gelijk blijven trainen.. alleen moet je je rechter aanpassen aan je linker.. dus bv als je linker 12 kg maar 8x kan doe je met je rechter ook maar 8 reps met 12 kg... ookal kan hij 16 kg 8x aan...

op die manier kan je ze weer gelijk krijgen... iig zo heb ik mijn linker en rechter ongeveer gelijk gekregen.
Ja zo heb ik het ook gedaan.
Rechts was veel sterker dan links.
Gewoon links laten leiden door rechts.
En de barbell een beetje ontwijken, meer dumbbell werk.
 
Back
Naar boven