XXL Nutrition

In plaats van kip

Bezoekers in dit topic

dwarff

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
2.051
Waardering
113
Lengte
1m98
Massa
86kg
Wat eten jullie nog meer aan eiwitrijk vlees behalve de standaard kipfiles? Wat tegelijk niet zo vet is. Kip begint me namelijk een beetje te vervelen. Eet ik nu een jaar lang bijna elke dag als vlees optie.

Ben weer niet zo fan van varkensvlees zoals karbonade etc.
En de schnitzels zijn gelijk weer zo vet.

Ik eet wel gehakt als ik bijvoorbeeld een paar pastadagen heb.
Vis is misschien een idee maar zo prijzig..
 
Pangasius of (eventueel van die geperste blokken uit) het vriesvak maakt het best betaalbaar.
 
Rundertartaar, zalmfilet, makreel. Soms witvis, alhoewel ik daar een beetje op uitgekeken ben na 15 jaar bodybuildingleven.. :roflol: Helemaal die smakeloze kweektroep uit Vietnam. Bah bah, ik bezuinig wel ergens anders op om een wat duurder en veel smakelijker visje te eten.
 
De rest van de kip natuurlijk.
Poten vleugels organen.
Kalkoen, die kun je ook helemaal eten. Struisvogel, die kun je ook helemaal eten, maar is wel veel. Papegaai, kun je ook helemaal eten. Maar is duur.

En kijk eens rond in je lokal kinderboerderij. Daar loopt veel eetbaars, en niet duur.

ps
niet de kinderen eten, die zijn vaak ziek.
 
Wat eten jullie nog meer aan eiwitrijk vlees behalve de standaard kipfiles? Wat tegelijk niet zo vet is. Kip begint me namelijk een beetje te vervelen. Eet ik nu een jaar lang bijna elke dag als vlees optie.

Ben weer niet zo fan van varkensvlees zoals karbonade etc.
En de schnitzels zijn gelijk weer zo vet.

Ik eet wel gehakt als ik bijvoorbeeld een paar pastadagen heb.
Vis is misschien een idee maar zo prijzig..
'Mager' rundvlees. gewoon groots inkopen
 
Wat eten jullie nog meer aan eiwitrijk vlees behalve de standaard kipfiles? Wat tegelijk niet zo vet is. Kip begint me namelijk een beetje te vervelen. Eet ik nu een jaar lang bijna elke dag als vlees optie.

Ben weer niet zo fan van varkensvlees zoals karbonade etc.
En de schnitzels zijn gelijk weer zo vet.

Ik eet wel gehakt als ik bijvoorbeeld een paar pastadagen heb.
Vis is misschien een idee maar zo prijzig..
kip zelf begint te vervelen of de smaak? anders kippendij, dat smaakt net iets anders en flink met kruiden aan het werk
 
Kipgehakt is ook nog een optie. Even rul bakken en je roert het zo door rijst of pasta(saus).
 
Rundertartaar, zalmfilet, makreel. Soms witvis, alhoewel ik daar een beetje op uitgekeken ben na 15 jaar bodybuildingleven.. :roflol: Helemaal die smakeloze kweektroep uit Vietnam. Bah bah, ik bezuinig wel ergens anders op om een wat duurder en veel smakelijker visje te eten.
Met sommige soorten vis moet je nog wel wat doen mer smaakmakers om er iets van te maken, dit geldt ook voor kip.

Bij een goede visboer of viskraam kan je ook eea proberen, enkele goedkopere opties: sardines (ook vaak diepvries per zak te koop), makreel, panharing, wijting, poon. Daar zit meer smaak aan, maar de houdbaarheid is minder.

In het verleden had Musclemeat diepgevroren makreelfilets, dat leek mij altijd een goede oplossing voor gebrek aan goede viskraam. Ik weet niet waarom ze die niet meer verkopen. Sardientjes schoonmaken is niet moeilijk, maar meer werk tov kipfilet.

Panharing, makreel, sardines en zalm zijn wel de vettere vissen.

Heb je wel eens varkenshaas geprobeerd? Dat kan behalve als geheel ook prima in de wok of roerbak of als schijven.
 
Eet veel varkenshaas en hamlapje, een van de goedkoopste stukken vlees momenteel. Macro's idem of beter dan kip!
 
Met sommige soorten vis moet je nog wel wat doen mer smaakmakers om er iets van te maken, dit geldt ook voor kip.

Bij een goede visboer of viskraam kan je ook eea proberen, enkele goedkopere opties: sardines (ook vaak diepvries per zak te koop), makreel, panharing, wijting, poon. Daar zit meer smaak aan, maar de houdbaarheid is minder.

In het verleden had Musclemeat diepgevroren makreelfilets, dat leek mij altijd een goede oplossing voor gebrek aan goede viskraam. Ik weet niet waarom ze die niet meer verkopen. Sardientjes schoonmaken is niet moeilijk, maar meer werk tov kipfilet.

Panharing, makreel, sardines en zalm zijn wel de vettere vissen.

Heb je wel eens varkenshaas geprobeerd? Dat kan behalve als geheel ook prima in de wok of roerbak of als schijven.
Varkensvlees eet ik niet, omdat mijn darmen en huid daar slecht op gaan. Ook vond ik het als kind niet zo lekker. Beetje metaalachtige bijsmaak ofzo? Persoonlijke smaakvoorkeur hoor.. Niks mis met een stukje mager varkensvlees denk ik.

De vissen die je noemt zijn inderdaad veel smaakvoller dan de panga en tilapia, maar ook een stuk duurder. :p Ik heb het er voor over though. Eten is één van de laatste zaken waarop ik bezuinig.

Vroeger ook wel veel panga, tilapia en zelfs koolvis gegeten, maar ik ben die witvis sneller beu dan plain chicken. Ook zonder kruiden of smaakmakers vind ik kip goed vol te houden, terwijl die kweekvis in mijn beleving toch een vreemd smaakje heeft.

Anyway, laten we vooral niet twisten over smaak. :D Je noemt wel goede opties. Zeker makreel en sardines zijn echte umami smaakbommetjes, vooral verwerkt in een gerecht.
 
Varkensvlees eet ik niet, omdat mijn darmen en huid daar slecht op gaan. Ook vond ik het als kind niet zo lekker. Beetje metaalachtige bijsmaak ofzo? Persoonlijke smaakvoorkeur hoor.. Niks mis met een stukje mager varkensvlees denk ik.

De vissen die je noemt zijn inderdaad veel smaakvoller dan de panga en tilapia, maar ook een stuk duurder. :p Ik heb het er voor over though. Eten is één van de laatste zaken waarop ik bezuinig.

Vroeger ook wel veel panga, tilapia en zelfs koolvis gegeten, maar ik ben die witvis sneller beu dan plain chicken. Ook zonder kruiden of smaakmakers vind ik kip goed vol te houden, terwijl die kweekvis in mijn beleving toch een vreemd smaakje heeft.

Anyway, laten we vooral niet twisten over smaak. :D Je noemt wel goede opties. Zeker makreel en sardines zijn echte umami smaakbommetjes, vooral verwerkt in een gerecht.
Prijs van hele vis zit natuurlijk ook de delen in die je niet eet, dat is wel een goed punt.

Panharing gaat voor 5 euro/kilo, maar je houdt ongeveer de helft over.

Ben het zeker met je eens over de smaak van 'blauwe' vis, maar dat is niet voor iedereen.
 
Witvis uit de diepvries
Tartaar
Mager spek/gehakt
Beenham en filetlapjes
Wokblokjes ook ideaal
Zelfs shoarma is vaak nog wel te verantwoorden
 
Oef... er is zoveel meer...

Overigens is ongepaneerde schnitzel juist mager vlees ;)

- Schnitzel
- Varkenshaas (culinair variant wat zout maar supermals, nu Vomar 10 euro per kg)
- Beenham (culinair variant is wat zout maar supermals)
- Fricandeau
- Varkensfiet (lapjes), haaskarbonade is overigens ook mager
- varkens oester, wel duurder
- varkensshoarma heeft tegenwoordig opvallend goede macros en varieert van 140-170 kcal per ons. Vaak bij vomar/lidl 750 gr voor 6 euro aanbieding
- varkenslever. Moet je van houden en vaak goedkoop

- runderlappen (mager)
- sukade lapjes (middel vet, stoven)
- riblappen zijn wel vet, maar bereiden met vet eraan en dan na braden eraf halen. Is het nog mager en blijft mals)
- kijk ook eens naar runderreepjes. Is vaak betaalbaar maar zijn de kleine stukjes en ca. 130 kcal per 100 gr
- mager runder gehakt/ tartaar
- biefstuk (duur)
- runderlever. Moet je van houden en vaak goedkoop
- rosbief (dacht rond 15 euro per kg aanbieding)

- kipfilet
- kippendij
- kiphaasjes
- kippenlever (favo van mij... eet zo 250 gr per meal weg)
- kipgehakt
- drumsticks of poten. Bakken met vel evt vel eraf halen
(Noem ook maar even muscle meat, ontloopt prijs niet reteveel als je ziet dat t kant en klaar is. Geen vochtverlies, gekruid en dus geheel verschillend in smaak. Zijn echt supergoed en 10 smaken)

- Kalkoen

- wild is duur helaas (hert, struisvogel --> na kerst afprijzingen scoren)
- paardenbiefstuk, vroeger goedkoop. Helaas nu niet meer.

- witvis (koolvis, pangasius etc. Behoeft wel kruiding)
- wilde zalm (eigenlijk zalmforel, mager en goedkoper dan zalm)
- tonijn in blik (in blik in groente heb je meteen saus)
- sardine in blik of vers. Schoonmaken is niet lastig.
- verse wijting
- op de markt verse vis halen. Dagvis is vaak goedkoper.
- inktvis (stoven is zalig)
- poon,schar, schol... net wat ze hebben
- diepvries varianten vaak goedkoper.
- sommige visboer gooien hom en kuit van spekbokking weg of verkopen dit goedkoop

Koop groot in als je een vriezer hebt.
Combineer met peulvruchten. Kan je met wat minder vlees/vis af.

Weet nog wel meer... :o
 
Laatst bewerkt:
Al eens kipfiletblokjes van musclemeat geprobeerd? 10 smaken gaan nooit vervelen. Eet dat al sinds ze het verkopen.
 
- riblappen zijn wel vet, maar bereiden met vet eraan en dan na braden eraf halen. Is het nog mager en blijft mals)
Hoe werkt dit, vet zit er toch doorheen?

Het enige wat ik ken is dat je een stoofgerecht met riblappen (eventueel uit elkaar getrokken) laat afkoelen en in de koelkast zet en de volgende dag het ver eraf schept.

# dtv
 
Back
Naar boven