Phoeh phoeh, ben een aantal dagen ff niet op't forum en lig mee 5 pagina's zware kost achter
Heb zo'n beetje alles gelezen. Ik steun my man Dandy en Bart natuurlijk all the way!
Ik ga niet overal op in, maar ik snap jullie 'gelovigen' gewoon echt niet. Net als capricik die allemaal computer programma's gaat vergelijken met de evolutie. Zucht... Die zaken kun je toch niet vergelijken?!?! Mensen, dieren en natuur GROEID, wij LEVEN, wij ADEMEN en VRETEN.
Natuurlijk vertoond al het leven overeenkomsten, overeenkomsten die gelovigen dan als bewijs zien dat ze allemaal door de zelfde maker gemaakt zijn. Het is toch gewoon logisch dat we overeenkomsten vertonen, we ademen toch allemaal dezelfde zuurstof in, lopen op dezelfde grond en hebben met dezelfde omgeving te maken. We bestaan allemaal uit dezelfde weet-ik-hoeveel bouwstenen (het periodiek systeem).
Het is gewoon iets menselijks om onverklarebare dingen af te schrijven aan een 'God'. 1 of andere gozer, waar niemand ooit iets van vernomen heeft, die dan alles verzonnen zou moeten hebben?! Dat is natuurlijk altijd makkelijk. Heeft God eigenlijk een karakter? Is hij ooit kwaad? Jaloers? Heeft hij emoties? Is het gewoon een onmenselijk wijze man/vrouw/she-male/whatever die altijd de goede beslissingen maakt, zich nooit laat lijden door emoties en gevoelens?
God is, naar mijn mening, ontstaan door een stelletje geld-geile mensen die daar een mooi handeltje in zagen. Mooi aan elke gelovigen een kaartje voor toegang tot de hemel verkopen voor een lekker bedragje. Dikke winst en al die zieltjes waren gerust gesteld. Iedereen blij!
Waarom geloven in de bijbel? Wie heeft die geschreven?! Wie zegt dat dat is wat God wil (stel dat hij bestaat). Dat dat God's woord is en alles wat r in staat Gods goedkeuring heeft. Heeft God de bijbel zelf geschreven? Heeft hij aan iemand verteld wat r in moet komen staan?! Of is r iemand die zomaar raad wat god wil, iemand die bovenmenselijk is en in contact staat met die persoon (jezus of zo). Als je het mij vraagt heeft iemand die een keer een goede pyote heeft geslikt dat gewoon in het diepst van zijn trip opgeschreven en heeft hij ook nog eens een grote groep mensen zo gek gekregen om het te geloven.
Nou ja, ieder zijn eigen geloof, maar als dat klonen dadelijk door gaat is God een beetje overbodig geworden niet? Wat zal God doen? Zal hij ingrijpen? Kán hij ingrijpen? als hij het zou kunnen zal hij het dan ondertussen niet al eens gedaan hebben?
Ik geloof in evolutie, wat r wel of niet van waar is weet ik niet, dat kunnen we niet weten. Wij mensen zijn niet in staat alles te weten, NIEMAND is in staat alles te weten. Als God alles ontworpen heeft. Is r dan ooit een tijd geweest dat r HELEMAAL NIETS was? Dus geen gehal, geen planeten, geen groot zwart vacuum. Gewoon helemaal niets. Alleen God, die altijd al rondzweevde (ik zou niet weten waar hij in moet zweven want r was niets om in te zweven) en op een dag dacht: ik zal maar eens een universum creeren, verder toch niets te doen...
Naja, ik typ wel weer meer als jullie wat getypt hebben, word ff scheel van al die lettertjes