XXL Nutrition

In wat geloven jullie?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anders zou de wetenschap ook een godsdienst worden genoemd en dus een geloof zijn.
 
Originally posted by Olimantado
geloof en wetenschap hangt samen...
Alles is wetenschappelijk verklaarbaar. Ook de Goden beginnen nu wetenschappelijk verklaarbaar te worden (zie klonen e.d.)
Geloof is wat mensen net zoals wetenschap zelf toepassen dus dat is het enige wat deze 2 gemeen hebben.
Klonen is gewoon wetenschap op zich, heeft niets met goden te maken. Je maakt geen mens hoor, de ontwikkeling gebeurd nog altijd buiten hun macht.
 
Originally posted by admin



Dit is hoe de aap/ mens evolueerde:

Australopithecus (Midden-Plioceen) plaats Afrika 1.2 m lang
Australopithecus africanus Laat- plioceen Afrika 1.3 m lang
Australopithecus robustus Afrika 1.6 m lang
Homo habilis vroeg-Pleistoceen Afrika 1.2 tot 1.5 m lang
Homo erectus vroeg tot midden Pleistoceen Arika 1.6 m lang
Homo sapiens neanderthalensis Laat-pleistoceen Europa 1.7 m lang
Homo sapiens 'Cro Magnon' Laat Pleistoceen tot Haloceen 1.5 tot 1.8 m lang

Op basis van geologische gegevens komt men tot de conclusie dat de eerste mensachtige/voormensen ongeveer 3.5 miljoen jaar oud zijn.


Deze waren op zichzelf levende soorten die plots op 1 of andere manier uitstierven. Niks wijst erop dat de mens hieruit geëvolueerd is.
De Cro Magnon stamt helemaal niet af van de Neanderthaler is ondertussen al bewezen. Deze soorten hebben ooit naast elkaar geleefd... Hoe oud zijn die boeken?
Het is wel zo dat dit nog maar een jaar of 5 geleden bewezen is...
 
Originally posted by Olimantado
Kun je nog volgen? :)
Lees de theorieën van Darwin eens door zou ik zeggen, kijken wie dan nog kan volgen.
 
(ff Jambers kijken)
T probeer eens de missing link te verklaren als je wil.
Dat interesseert me erg. Misschien dat dit mijn mening kan doen herzien...
 
Originally posted by Olimantado


Deze waren op zichzelf levende soorten die plots op 1 of andere manier uitstierven. Niks wijst erop dat de mens hieruit geëvolueerd is.
De Cro Magnon stamt helemaal niet af van de Neanderthaler is ondertussen al bewezen. Deze soorten hebben ooit naast elkaar geleefd... Hoe oud zijn die boeken?
Het is wel zo dat dit nog maar een jaar of 5 geleden bewezen is...
Sterker nog, wij ZIJN homo sapiens dus stammen rechtstreeks af van deze oudere soort.
Er is wel degelijk bewijs dat deze eerste mensen verband met elkaar hadden.

Door evolutie echter overleefden enkel de sterksten onder hen. (met sterksten bedoel ik welke soort zich het beste kon aanpassen aan de klimatologische omgeving)
 
Originally posted by admin

Lees de theorieën van Darwin eens door zou ik zeggen, kijken wie dan nog kan volgen.


Die heb ik al gelezen, hoor....
Maar wat met vogeltjes gebeurt in een geïsoleerd gebied is nog wat anders dan wat er met de mens gebeurd is...
 
(was overigens op de galapagos eilanden geloof ik)
 
Waarom wil je een verklaring Olimantado je gelooft toch ook ergens in wat niet verklaard is?

Bij velen word het geloof er al van kinds af aan in gestampt waardoor ze de dingen ook echt geloven en is het om hen de dingen te doen herzien.
 
Originally posted by admin

Sterker nog, wij ZIJN homo sapiens dus stammen rechtstreeks af van deze oudere soort.
Er is wel degelijk bewijs dat deze eerste mensen verband met elkaar hadden.

Door evolutie echter overleefden enkel de sterksten onder hen.


Hier vergiste ik me even. Ik bedoelde dat het bewezen is dat de Neanderthaler en de Homo Sapiens naast elkaar geleefd moeten hebben...
Zo zou het natuurlijk ook kunnen dat de Niburianen zich vermengd hebben met de Neanderthalers...
 
Het is niet omdat je niet alles 100% zeker weet dat je met dwaze nog minder onderbouwde (zeg maar verzonnen) theorieën moet aankomen.
 
Originally posted by avg


Bij velen word het geloof er al van kinds af aan in gestampt waardoor ze de dingen ook echt geloven en is het om hen de dingen te doen herzien.


Dat vind ik ook, en daarom wil ik alles objectief bekijken en dan op die manier mijn eigen mening vormen. Ik zeg niet dat mijn mening de juiste is maar tot hiertoe heb ik nog nergens argumenten gehoord, gezien of gelezen die sterk genoeg zijn om mijn mening te weerleggen...
 
Originally posted by Olimantado



Hier vergiste ik me even. Ik bedoelde dat het bewezen is dat de Neanderthaler en de Homo Sapiens naast elkaar geleefd moeten hebben...
Zo zou het natuurlijk ook kunnen dat de Niburianen zich vermengd hebben met de Neanderthalers...
"Niburianen" bestaan niet dat is een fictief woord , ik weet ook niet in welke trip je dat verzonnen hebt :D
 
Maar waaruit trek je je conclussie dat die buitenaardse wezens bestaan en zich vermengd hebben?
 
Originally posted by admin
Het is niet omdat je niet alles 100% zeker weet dat je met dwaze nog minder onderbouwde (zeg maar verzonnen) theorieën moet aankomen.



Tja, dat is natuurlijk een goeie tactiek om een discussie af te sluiten...

Ook no offence hoor! :D
 
Originally posted by Olimantado



Dat vind ik ook, en daarom wil ik alles objectief bekijken en dan op die manier mijn eigen mening vormen. Ik zeg niet dat mijn mening de juiste is maar tot hiertoe heb ik nog nergens argumenten gehoord, gezien of gelezen die sterk genoeg zijn om mijn mening te weerleggen...
Heb je al iets gevonden wat je verhaaltje ondersteund?
 
Originally posted by Olimantado




Tja, dat is natuurlijk een goeie tactiek om een discussie af te sluiten...

Ook no offence hoor! :D
Van mij mag je blijven discuteren hoor maar houd dan wel ff op met die verhaaltjes.
 
Originally posted by avg
Maar waaruit trek je je conclussie dat die buitenaardse wezens bestaan en zich vermengd hebben?


Ik zal je straks links geven. Er zijn heel veel bewijzen over gevonden aan de hand van kunstwerken en schilderingen e.d. uit de Oudheid. Dit zijn veel betere bewijzen dan dat wat de wetenschap ons al gegeven heeft.
Maar moet nu weg, zal het straks bewijzen.
 
Een schilderij is geen bewijs , kunst of geschriften op zich zijn geen bewijs.
Anders hadden volgens Picasso de mensen vroeger 3 ogen en een halve mond en anders stond er niet zoveel onzin in de bijbel.
een bewijs uit de wetenschap is er wel..opgravingen, onderzoek op DNA etc.

Zelfs nu nog kan men in de chimpansee menselijke trekjes ontdekken.
face it, de mens is niets meer dan een geëvolueerde aap, een zoogdier met iets teveel hersenen voor zijn eigen goed...
Dus Adam en Eva en X files kan je wel vergeten.
 
Ehh schilderijtjes bewijzen nog niets.
Ik kan ook wel ff een driekoppige hond schilderen, maar wil niet zeggen dat ie echt bestaat of bestaan heeft. Vroeger had men ook al fantasie hoor.
 
Back
Naar boven