Fitness Seller

In wat geloven jullie?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Olimantado



Dat vind ik ook, en daarom wil ik alles objectief bekijken en dan op die manier mijn eigen mening vormen. Ik zeg niet dat mijn mening de juiste is maar tot hiertoe heb ik nog nergens argumenten gehoord, gezien of gelezen die sterk genoeg zijn om mijn mening te weerleggen...

Idd als iemand objectief komt kijken hier en bekijkt wat zijn de meningen van jou en de admin komt eruit dat de admin zijn uitspraken onderbouwd
 
Originally posted by avg


Bij velen word het geloof er al van kinds af aan in gestampt waardoor ze de dingen ook echt geloven en is het om hen de dingen te doen herzien.
Dat klopt en de meeste problemen in de wereld vandaag de dag komen voort uit..jawel geloof.

Geloof is iets dat al eeuwen bestaat, duizenden jaren zoekt de mens naar de waarheid over zijn bestaan.
Wel het is heel simpel, geloof is een oplossing voor de mens om ergens steun te zoeken als het ff mis gaat, meer niet.
Vandaar dat de Christenen in God geloven en de Islamieten in Allah enz.. elk volk heeft zijn eigen oplossing verzonnen voor de problemen die het heeft, alleen...de problemen worden er alleen maar erger op juist door dat geloof.
 
Originally posted by admin

Wetenschap is niet geloven maar zeker weten. Daarom heet het ook "weten" schap.
Dingen die men niet kan bewijzen daar zoekt men bewijzen voor en zolang die niet gevonden zijn hoef je ook verder niets te geloven.

Sorry, dat is niet helemaal waar. wetenschap gaat uit van onderzoek en bouwt aan de hand van waarnemingen hypotheses en theorieën op.
Echter, bij bijna elk onderzoek is sprake van wat dingen die niet helemaal gaan zoals voorspeld. Is dat nu een uitbijter (die weg kan worden beredeneerd/weggelaten) of een significant verschijnsel.

Zo is jarenlang kinnesinne mogelijk over het een of ander onderwerp tot uiteindelijk een baanbrekend onderzoek wordt gedaan.
Sommige onderwerpen zijn zo taboe, dat ze niet onderzocht worden.. en daar wetenschap niet goedkoop is, kan iemand niet zomaar even wel een onderzoek doen (wordt gefinancierd door het rijk of een of andere instelling). Iets dat niet politiek correct is, wordt niet onderzocht.

Ik kan wel een paar voorbeelden aanhalen. Pas onlangs is er eindelijk een wet. onderzoek gedaan naar de effectiviteit van het Atkins dieet (Duke University) en daar kwam uit dat de mensen op dat laag-KH dieet beter afvielen, betere LDL/HDL waarden hadden en er ook nog gelukkige r bij waren. Echter, het is nog steeds afgekraakt door het 'wetenschappelijk establishment' omdat het door het Atkins instituut is gefinancierd.
Dit kan wel eens het balletje zijn dat de boel aan het rollen maakt.

Ander voorbeeld is dat wat ik een paar dagen geleden vroeg. Klopt het dat je toch wel lokaal extra vet kunt verbranden door veel hh? Ik heb een verwijzing gezien naar een artikel waarin gesteld wordt dat het onderzoek dat bewijzen zou dat het een mythe was niet goed is opgezet. Ik heb even de knuppel in het hoenderhok gegooid door dit ook op een wet. forum te posten, maar er is niet heel veel losgekomen.. blijkbaar ook een taboe-onderwerp dat pas besproken wordt als de tijd rijp is.

En dan heb je natuurlijk ook nog de cultuur- en taalkampen. Onderzoek dat bijv. in de Sovjetunie is gedaan, werd niet gelezen door de Amerikanen (andersom wel) en je artikel gepubliceerd krijgen in het 'juiste veel geciteerde' tijdschrift is ook een crime

Olimantado. Klasse hoor die fantasie van jou.. ik blijf een rasechte atheïst (ook een geloof volgens sommigen) en ongelovige Thomas die soms te veel naar anderen luistert en dan weer alles in twijfel trekt.

Espi, die ooit 2 jaar lang gek genoeg was om in de vrije tijd aan citatie-analyse te doen... (had er verdorie betaald promotie-onderzoek van moeten maken)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Sorry, dat is niet helemaal waar. wetenschap gaat uit van onderzoek en bouwt aan de hand van waarnemingen hypotheses en theorieën op.

Maar het heeft tenminste nog wel een vorm van ondersteuning en geloof is gebasseerd uit niets.
 
Sorry, dat is niet helemaal waar. wetenschap gaat uit van onderzoek en bouwt aan de hand van waarnemingen hypotheses en theorieën op.
Juist, maar dat is nog altijd het "weten van iets", je weet dat er een onderzoek bestaat, maar je weet niet dat er een god bestaat.
 
ff helemaal anders.


IK GELOOF IN MEZELF en in het staal !
 
Originally posted by admin
face it, de mens is niets meer dan een geëvolueerde aap, een zoogdier met iets teveel hersenen voor zijn eigen goed...

Das nou net hoe ik er ook over denk :thumb: veel te veel hersenen en daar wordt ook meestal te weinig mee gedaan ;)
 
Btw Ik geloof in wat mensen kunnen, als ze er maar in willen geloven :denkertje:
 
Originally posted by admin

"Niburianen" bestaan niet dat is een fictief woord , ik weet ook niet in welke trip je dat verzonnen hebt :D


Ik bedoelde de bewoners van de planeet waar deze link over gaat....


[Link niet meer beschikbaar]
 
De laatste en dan stop ik met mijn gezeur...

[Link niet meer beschikbaar]
 
De wetenschap is voornamelijk gebaseerd op aannemingen. Omdat veel dingen niet verklaarbaar zijn, zal het aanneembaar zijn dat ......... Oftewel kolder van de bovenste plank.

Ikzelf geloof in de schepper God, Hij die het heelal heeft gemaakt en alles wat daarbinnen leeft en zweeft. Ook de dieren en mensen die de aarde rijk is zijn geschapen door Hem.

Dit is te verklaren met 1 vraag:

Als de big boom, zoals de wetenschap aanneemt, de oorzaak is van het ontstaan van het heelal, wie heeft dan de big boom veroorzaakt?

En als dat atoompje met die oneindige energie de oorzaak is van de big boom, wat is dan de oorzaak dat het atoompje er was?

Oke, 2 vragen :D
 
wie heeft god geschapen? God was toch de laatste minister-president van Niburu? ???
 
Ja precies.. laat ik het zo stellen: ik ben God, en jij en iedereen hier. Maar ook de duivel en dat gaat voor de rest ook op. Gewoon yin & yang.Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. En daar plak je dan een plaatje op en noemt dat god. De meesten moeten daar een fictieve oppermachtige figuur van maken die God, Jahweh, Allah of wat dan ook moet heten.. maar voor mij hoeft die nonsens niet..
Ik ben wel verantwoordelijk voor wat ik zelf aan stommiteiten doe of anderen zijn dat, daar ga ik de schuld niet voor bij een oppermachtig wezen zoeken


Maar laten we ophouden.. religie is de bron van zo ontzettend veel ellende dat je daar je vinger beter niet aan kunt branden... het verziekt de sfeer op een forum.

Was getekend..

Espi, die gelooft in de macht van Esperanto, schoon leven, het ijzer en het stalen ros op 2 wielen..
 
in dat geval (zie laatste zin espirantisto) geloof ik liever in de 4-wiel versie met v8 !
 
Originally posted by oldy
wie heeft god geschapen? God was toch de laatste minister-president van Niburu? ???

Laat ik het anders stellen.

Hoe kan het dat uit het niets een explosie is ontstaan? Of een atoom? Er moet ergens iets gemaakt zijn. Wat je daaraan koppelt moet ieder voor zich weten.

En esperantiso: God heeft ons een eigen wil en keuze gegeven, vandaar dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. De schuld is daarom ook niet bij God te zoeken, maar bij jezelf, precies zoals je het zegt.

Maar ieder zijn eigen keuze, als je maar respect hebt voor elkaar. En dat mis ik de laatste tijd nogal. Zelf maak ik me er ook vaak genoeg schuldig aan, maar wat moet je dan? Altijd maar over je heen laten lopen?
 
Originally posted by Jordees
Maar ieder zijn eigen keuze, als je maar respect hebt voor elkaar. En dat mis ik de laatste tijd nogal. Zelf maak ik me er ook vaak genoeg schuldig aan, maar wat moet je dan? Altijd maar over je heen laten lopen?

in ieder geval jezelf niet laten meeslepen door anderen, waardoor je jezelf verlaagt tot iemand anders niveau, ja toch...
 
Wijze raad NewbieNeo! Moet daar maar eens aan denken.

Trouwens, mag ik je even plagen met je sig? Je gooit toch zelf je eidooiers weg, daar moet ik altijd aan denken als ik jouw sig zie en die uitspraak van je herinnert over eieren , weet je nog. Of eet je ze sindsdien wel op... wel consequent wezen meneer!

Espi
 
Originally posted by NewbieNeo


in ieder geval jezelf niet laten meeslepen door anderen, waardoor je jezelf verlaagt tot iemand anders niveau, ja toch...

Het verlagen tot een niveau dat ik zelf niet accepteer zou ik nooit doen. Maar gezien de maatschappelijke problemen en het almaar harder worden van de samenleving kan je zonder brutaliteit niet overleven.

Leven als goed burger is nog niet zo makkelijk :rolleyes:
 
Ik geloof net als Jordees in God als Schepper.
 
Back
Naar boven