AndroidHealthClinic

In wat geloven jullie?? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik geloof dat een groot aantal van julie hier gedropt zijn door aliens
 
Originally posted by pat21
Religie is een van de domste dingen in de wereld. Vind ik dan. Kijk naar de moslims en de christenen. De christenen vonden hun godsdienst geweldig en vervolgden iedereen die het daar niet mee eens was. De moslims idem. Er zijn echt miljoenen mensen vermoord om hun geloof. Hoe kan je dan zoiets goed noemen of er in geloven?
alles wat TE is, is zowiezo niet goed, dus TE extreem, TE orthodox levert dat soort situaties op, waarin zulke mensen zich negatief met anderen gaan bemoeien.
MAAR dan bestaat er ook zoiets als gematigde religie, dus waarin men op een positieve manier met andere (on)gelovigen omgaat.
als je bv. kijkt in Polen, waar ook een grote moslim-gemeenschap leeft die geheel aangepast is en zonder problemen met de autochtone bevolking kan omgaan. maar na 9-11 is dat ook helemaal veranderd, doordat de lokale bevolking zich opeens bedreigd voelt zonder enige reden, en zij moslims heel anders aankijken dan vroeger 't geval was.

Afschaffen is een middel waarmee een aantal problemen zijn opgelost. Het is gewoon iets slechts.
God heeft me geholpen en god heeft me dit laten zien. Dat is gewoon onzin. Waarom neemt hij het leven van jonge mensen bijv.? God heeft toch voor alles een bedoeling zeggen ze? Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn beste maatje(19) is overleden. Als hij dit soort dingen beslist dan vind ik het een grote sukkel.
aangezien ik niet echt een gelovige ben, zou ik je hier geen antwoord op kunnen geven. zulke dingen blijven natuurlijk zwaar ingrijpend en vooral als iemand nog zo jong is... :(

Verder is de bijbel natuurlijk toch een sprookjesboek, want waar zijn de dinosaurussen?
de bijbel, de koran en andere boeken van religies zijn ervoor om mensen een antwoord te geven op bepaalde vragen in 't leven, MAAR sommige passages uit die boeken moet je niet letterlijk opvatten. de bedoeling is dat je je eigen interpretatie eraan geeft.
vb: in de bijbel staat dat God de aarde in 7 dagen heeft geschapen, maar wat stelt 1 zo'n bijbelse dag voor? voor 't zelfde geldt staat 1 zo'n dag voor 10.000 onze jaren ofzo...

Verder heeft God toch de mens naar zijn evenbeeld geschapen staat er in de bijbel?? Waarom zijn er dan nog nooit van die oude schedels gevonden die op ons lijken ,maar allemaal schedels van apen? Dat zou betekenen dat god een soort aap was. Ik wil niemand kwetsen maar ik wil laten zien dat er geen zak van klopt natuurlijk. Ik ben benieuwd naar een reactie
 
Originally posted by pat21
R

Verder is de bijbel natuurlijk toch een sprookjesboek, want waar zijn de dinosaurussen? Verder heeft God toch de mens naar zijn evenbeeld geschapen staat er in de bijbel?? Waarom zijn er dan nog nooit van die oude schedels gevonden die op ons lijken ,maar allemaal schedels van apen? Dat zou betekenen dat god een soort aap was. Ik wil niemand kwetsen maar ik wil laten zien dat er geen zak van klopt natuurlijk. Ik ben benieuwd naar een reactie



Lees mijn eerste post in deze thread nog eens goed, Pat, daar staan de oplossingen op jou vragen... :D
 
Ik denk dat mensen een soort grootheidswaanzin hebben.

Iedereen weet de deeltjes waaruit we bestaan, atomen, neutronen ed.

Maar zijn wij niet deeltjes van iets groters??????
 
Originally posted by Ar Double u
Ik denk dat mensen een soort grootheidswaanzin hebben.

Iedereen weet de deeltjes waaruit we bestaan, atomen, neutronen ed.

Maar zijn wij niet deeltjes van iets groters??????

of mensen kunnen gewoon teveel Men in Black hebben gezien... :D
denk maar aan de allerlaatste scene...
 
Originally posted by Ar Double u
Ik denk dat mensen een soort grootheidswaanzin hebben.

Iedereen weet de deeltjes waaruit we bestaan, atomen, neutronen ed.

Maar zijn wij niet deeltjes van iets groters??????

Dit is ook een soort geloof, ik weet alleen niet meer hoe het heet.
Ik heb er ook weleens aangedacht, dat we misschien ook maar kleine deeltjes zijn in een groter geheel. Net als bacterieen.
Je zou dan veel steden op de wereld kunnen zien als een soort kankergezwellen. En wij mensen zijn de cellichaampjes.
Best een geinige theorie.
 
Onze zonneselsels zijn misschien ook slechts atoompjes en de ruimte daar tussenin niet meer dan wat de tussenruimtes tussen de atoompjes in ons lichaam zijn.
Ons zonnestelsel is m.a.w. misschien gewoon een atoompje van bv. een ijskast...
 
Originally posted by maniac


Dit is ook een soort geloof, ik weet alleen niet meer hoe het heet.
Ik heb er ook weleens aangedacht, dat we misschien ook maar kleine deeltjes zijn in een groter geheel. Net als bacterieen.
Je zou dan veel steden op de wereld kunnen zien als een soort kankergezwellen. En wij mensen zijn de cellichaampjes.
Best een geinige theorie.

Dat is wel lekker, was al bang dat ik de enige was:D
 
Waarom zou het grootste wat ons bevattingsvermogen bevat (het universum) geen klein onderdeeltje kunnen zijn van nog iets veel groters (dat wij niet kunnen vatten).....

De oerknal was misschien niet meer dan iets dat ontstond in een grotere dimensie....
Misschien is ons universum dus wel een onderdeeltje van een stuk stront!!!

:)
 
Ik denk dat we terug aan het gaan zijn naar de tijd van de presocratici? Democritos? Had ook reeds zo z'n ideeën over die atomen... volgens heb worden we gebombardeerd door die dingen en daardoor 'nemen we waar'. Zo raar nog niet. Slimme mannen waren dat als je het mij vraagt, sta er nog versteld van.
Als ik in een filosofische bui zit zal ik wat neerpennen. Wait and see :D :D
 
Zo is het mogelijk dat elke molecule die in onze dimensie is oneindig veel universums bevatten die zo klein zijn dat wij ze niet kunnen bevatten....
 
:hair: I believe I can fly :hair:
 
Originally posted by Olimantado
Zo is het mogelijk dat elke molecule die in onze dimensie is oneindig veel universums bevatten die zo klein zijn dat wij ze niet kunnen bevatten....


omg... jij moet dringend opnieuw naar school
 
Waarom??
Omdat een molecule het kleinste deeltje is??
Misschien moet men die theorie ooit herzien...
 
lol, je weet toch wel wat over die schei- en natuurkunde Oli?
moleculen zijn allang niet meer de kleinste deeltjes...
moleculen zijn weer opgebouwd uit atomen, atomen weer uit protonen en neutronen etc....

al deze deeltjes hebben een bepaalde massa.
naar mijn weten zijn de kleinste deeltjes op dit moment die zogenaamde neutrino's, ofwel spookdeeltjes...
deze zouden zo klein zijn en met zo'n grote snelheid reizen, dat ze alleen waargenomen kunnen worden in een speciale opstelling ondergronds gevuld met zwaar water.

ze dachten eerst dat deze spookdeeltjes geen massa hadden, maar ze hebben toch kunnen berekenen dat ze ,zij het gering, een massa hebben...

maar op zich zou 't best mogelijk zijn dat er nog kleinere deeltjes bestaan dan die spookdeeltjes ja, die door de huidige wetenschap niet waargenomen kan worden.
en dat soort dingen vind ik wetenschap zo interessant maken...
 
Uiteraard gaf ik maar een voorbeeld. Het is dus best mogelijk dat er in die spookdeeltjes nog oneindig veel ultrakleine universums bevatten....
 
Wat vinden de nieuwere bodybuilders hier nou van?
 
Wow dit is een lange thread, ik heb niet alles gelezen maar een ding staat al vast: evolutie is onzin. Evolutie bestaat niet, degeneratie bestaat wel.

Evolutie is dat een organisme dus eigenschappen bijkrijgt, groter wordt, uitgroeit tot een betere - complexere organisme.
Degeneratie is dat een complexe organisme eigenschappen verliest over de jaren.

Meneer Peter M. vertelt hier meer over:
http://www.degeneratie.nl/

Trouwens de TOP wetenschappers negeren evolutie. Je moet eens de boek the black box of darwin lezen van Michael Behey. Hij vertelt op een humoristische en wetenschappelijke manier waarom evolutie nooit waar kan zijn.

Ook een beetje logica laat zien dat evolutie niets anders dan pure fantasie/negeren van een god? is.
Als ik je bv. zei dat je computer bij toeval is ontstaan door glas, plastiek, metaal en magneten in een container te doen en dan 1 miljard jaar te wachten.. Zou je dit geloven ? Natuurlijk niet, maar als ze je zeggen dat een mens (dat miljoenen malen meer complex is dan een computer) vanzelf is onstaan dan ga je dit wel geloven ???

Als een prinses een kikker kust en die kikker wordt een prins, dan heet dit een verhaal.
Als die kikker er 3 miljard jaar over doet om een prins te worden heet dit...EVOLUTIE!! (ook een verhaal, maar gesponsord door atheisten om het een wetenschappelijke look te geven zodat het logisch gaat lijken om er inte geloven).

Ik nodig iedere evolutionist deze artikel te lezen, gewoon doen :

http://www.harunyahya.com/16understanding03.php

en je view naar evolutie zal er voor een grote gedeelte veranderen.
 
Back
Naar boven