AndroidHealthClinic

In wat geloven jullie??

Bezoekers in dit topic

Originally posted by bart82
best goed van je dat je dat zomaar toegeeft

:)
Ik ben dan ook heel sportief :) maar het feit blijft dat de religie de mensen bedroog, niet de bijbel.

Originally posted by bart82
dit is dus het overbekende kruisbeeld
[Link niet meer beschikbaar]


maar als ik de wat oudere afbeeldingen opzoek kom ik bij deze Jezus terecht
[Link niet meer beschikbaar]
Blijkbaar heeft Jezus veel gelijkenis met Michael Jackson want hij is er met de jaren wel beduidend bleker op geworden.

:D
Ook hier weer, in de bijbel staat niet dat Jezus blank is met blond haar.
 
Originally posted by CrocoDillon

Ik ben dan ook heel sportief :) maar het feit blijft dat de religie de mensen bedroog, niet de bijbel.


Ook hier weer, in de bijbel staat niet dat Jezus blank is met blond haar.



Met allebei de stellingen 100% eens. De kerken maakten van Jezus een Ariër in hun schilderijen....
Uiteraard was het een magrebijns type...
 
Originally posted by CrocoDillon

Ik ben dan ook heel sportief :) maar het feit blijft dat de religie de mensen bedroog, niet de bijbel.


idd spijtige zaak

ik ga het hierbij laten voor vandaag

:)
 
Originally posted by Oom Oli




Met allebei de stellingen 100% eens. De kerken maakten van Jezus een Ariër in hun schilderijen....
Uiteraard was het een magrebijns type...

toch nog ff reageren op deze uiterst inteligente opmerking van Oli

;)


Dat was omdat een blanke beter verkocht in die tijd, kleurlingen werden in die tijd aanzien als heidenen.
 
Originally posted by bart82


idd spijtige zaak

ik ga het hierbij laten voor vandaag

:)
Ik ook. Na dit laatste puntje...

Zoek eens op google ofzo "Tammus" en "Tau" ivm met Jezus. Tau (T) was het symbool van de god Tammus.
 
Originally posted by bart82
toch nog ff reageren op deze uiterst inteligente opmerking van Oli

;)


Dat was omdat een blanke beter verkocht in die tijd, kleurlingen werden in die tijd aanzien als heidenen.
En ook dit is niet te wijten aan de bijbel... maar aan sommige religies.
 
Originally posted by bart82


Dat was omdat een blanke beter verkocht in die tijd, kleurlingen werden in die tijd aanzien als heidenen.


en dan vind men het raar dat er vele gelovigen weigeren een voet in de kerk te zetten.....
Ook een contradictie: in de wet van Mozes staat er duidelijk dat er geen beelden van iets of iemand mogen gemaakt worden en die kerken staan er vol van....
 
Originally posted by Oom Oli



en dan vind men het raar dat er vele gelovigen weigeren een voet in de kerk te zetten.....
Ook een contradictie: in de wet van Mozes staat er duidelijk dat er geen beelden van iets of iemand mogen gemaakt worden en die kerken staan er vol van....
Bedoelde afgoden volgens mij.

Maar ik moet ook niets van de Kerk hebben... ze hebben teveel foute dingen gedaan in het verleden.
 
Originally posted by admin

Bedoelde afgoden volgens mij.



Toch niet....
Het staat er duidelijk...Ergens in Leviticus! Volgens mij had ook de beeldenstorm daar iets mee te maken, maar ben er niet zeker van.
 
Tja..vage zooi en al die kinderen die mishandeld geweest zijn en heksen op de brandstapel etc etc...

Geloof heeft nog nooit vrede gebracht tussen volkeren. Daarom kan je er beter niet teveel belang aan hechten.
 
Originally posted by admin

Geloof heeft nog nooit vrede gebracht tussen volkeren. Daarom kan je er beter niet teveel belang aan hechten.


Het geloof op zich is positief maar wordt misbruikt om macht te krijgen. Iedereen moet de kans krijgen erover te leren en dan een eigen mening erover te vormen zonder zich iets te laten opdringen (mijn mening...)
Als je erover blijft lezen komt er op de duur een soort stemmetje in je hoofd dat zegt wat goed is en wat fout....(De Heilige Geest)?

Ikzelf denk dat ik hier ver in sta...

Vergelijk het met jazzmuziek... Ga er rustig bij liggen, dommel weg, rook wat hash, rook wat wiet... en na een tijdje ga je de muziek begrijpen... je ziet opeens waarom blauw blauw is en groen groen.... Zo is het ook met Godsdiensten bestuderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou als die God en Jezus van jullie echt bestaat, dan mag hij die truuk met de broden en vissen ook wel eens bij mij thuis komen doen, alleen dan met kippen en whey :D
 
Olster, gij se vuile smeerlap!! :splat:

Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je ongeloofelijk veel negatieve karma terug aan vuile homo Olster geeft!!
 
Originally posted by Bracke
Olster, gij se vuile smeerlap!! :splat:

Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je ongeloofelijk veel negatieve karma terug aan vuile homo Olster geeft!!


Huh???? Je vroeg me toch om je karma te geven en dat heb ik gedaa....... Of bedoelde je positieve? :p
 
Originally posted by Oom Oli
Toch niet....
Het staat er duidelijk...Ergens in Leviticus! Volgens mij had ook de beeldenstorm daar iets mee te maken, maar ben er niet zeker van.
idd staat het er, in Exodus 20:4... over beelden van Jezus staat in Hebreeën 6:6 dat je de Zoon van God niet opnieuw aan een paal mag hangen en hem aan openbare schande tentoonstellen.

het woord dat met kruis wordt vertaald is het Griekse woord stau'ros en het betekende in het klassieke Grieks rechtopstaande paal of staak, of een funderingspaal. het Latijnse woord crux betekend volgens het Latijnse woordenboek van Lewis en Short "een boom, frame, of andere houten terechtstellingswerktuigen" In de geschriften van Levius, een Romeins geschiedschrijver, betekent crux paal... de betekenis kruis is later gekomen. het kruis komt van het symbool Tau van de god Tammus.
 
Back
Naar boven