MuscleMeat

Inbraak Duyvendak: GroenLinks volledig op de hoogte

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
De fractie van GroenLinks blijft Kamerlid Wijnand Duyvendak steunen na zijn onthulling dat hij in 1985 heeft ingebroken in het ministerie van Economische Zaken. De partij wist al van de actie voor zijn sollicitatie naar het Kamerlidmaatschap. Fractieleider Femke Halsema heeft Duyvendak zelfs aangespoord open kaart te spelen.

Duyvendak kan rekenen op de steun van zijn partij.
Partijvoorzitter Henk Nijhof zegt dat de partij al tijdens zijn sollicitatie op de hoogte is gebracht van de inbraak.

'Het nieuws over de inbraak is voor GroenLinks dan ook geen verrassing,' aldus Nijhof. Duyvendak zit in de Tweede Kamer sinds 23 mei 2002.

Fractievoorzitter Femke Halsema zegt dat zij Duyvendak heeft aangemoedigd verantwoording over zijn verleden af te leggen. 'Ik vind dat acties altijd binnen de grenzen van de wet dienen te blijven en wijs erop dat Wijnand Duyvendak dat inzicht in zijn boek uitdraagt.'

Niet bang
Duyvendak zelf maakt zich niet druk om zijn bekentenissen, die hij heeft opgeschreven in zijn nog te presenteren boek 'Klimaatactivist in de politiek'

Hij is niet bang vooor de gevolgen, omdat zijn misdaad is verjaard, aldus de politicus tegen elsevier.nl. De inbraak in 1985 had als doel de plannen om kerncentrales te bouwen te bemachtigen.

Gisteren meldde deze site dat Duyvendak in zijn boek toch toegeeft te hebben meegedaan aan de inbraak, iets wat hij tot nu toe altijd ten stelligste ontkende.

Boos
De bekentenissen van Duyvendak hebben voor veel commotie gezorgd. Veel politieke partijen zijn verbaasd en boos over de criminele activiteiten van Duyvendak.

Ze laken onder meer de trotse toon van het Kamerlid. Een meerderheid in het parlement vindt het echter aan zijn partij om met de kwestie om te gaan, ook omdat het vergrijp inmiddels is verjaard.

VVD-Kamerlid Edith Schippers zei vandaag tegen radiozender BNR dat deze kwestie een klap voor de politiek is. 'In gewoon Nederlands noemen we dit gewoon een inbreker, een dief. Eentje die nooit verantwoording heeft afgelegd tegenover een rechter.'

Wat later kwam ook de SGP nog met een reactie, die vergelijkbaar is met die van de andere partijen: 'Zoiets heeft toch een negatieve uitstraling op de Tweede Kamer. Maar het is aan GroenLinks om te beoordelen wat ze met Duyvendak willen doen,' aldus woordvoerder Menno de Bruyne tegen elsevier.nl.

Bron: Elsevier

Duyvendak wordt ook in verband gebracht met de terroristische aanslagen van RaRa begin jaren negentig gericht tegen het asielbeleid.

Leuke jongens daar ter linkerzijde. Je hebt keuze tussen de PvdAllochtoon, GroenTerrorisme en de voormalig Maoisten. :)

Nog even wat harde cijfers over van welke kant het geweld meestal komt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Inderdaad, links staat 55-1 voor met geweldplegen ten opzichte van rechts.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
En dat staatje komt van? Wel grappig dat die gevaarlijke moslims maar 1 keer toesloegen in Europa.

Duyvendak heeft dus gelogen en strafbare feiten begaan, opdonderen dan met die kerel.

Flater

...
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
21 sep 2007
Hoewel ik het met de conclusie dat links veel gewelddadiger is dan rechts wel eens ben, kloppen de cijfers in het staatje niet.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
En dat staatje komt van? Wel grappig dat die gevaarlijke moslims maar 1 keer toesloegen in Europa.

Duyvendak heeft dus gelogen en strafbare feiten begaan, opdonderen dan met die kerel.

Staatje komt van geensT moet ik tot mijn schande bekennen, gewoon afbeeldingslocatie gekopieerd en klaar. Aangezien het vrij goed met mijn beleving klopt heb ik hem maar voor waar aangenomen. :D

En ik ben eigenlijk verbijsterd dat die kerel gewoon toegeeft dat hij een misdaad heeft begaan en verwacht dat hij mag blijven zitten. Kernenergie blijkt de laatste jaren best een redelijk alternatief te zijn, maar omdat meneer er anders over dacht dan de maatschappij vond hij dat hij het recht had buiten de wet te treden. Ongelooflijk.

Outer

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
8 dec 2005
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
4.1. Terrorist Attacks
Eleven Member States were targeted by 498 terrorist attacks in 2006. During October-December 2005, 51 terrorist attacks were carried out in the EU. Despite the high number of terrorist attacks, the vast majority of them
resulted only in material damage and were not intended to kill.

There were no successful Islamist terrorist attacks in the EU in 2006. However, a coordinated but ultimately failed attack aimed at mass
casualties took place in Germany.

The vast majority of terrorist attacks were perpetrated by separatist terrorist groups targeting France and Spain. In France, 283 attacks took place in Corsica in 2006. In Spain, despite the truce declared by ETA in March 2006, separatist groups perpetrated 136 attacks, mainly in the Basque region. Only the attack at the Madrid airport on 30 December 2006 resulted in
casualties.

Left-wing and anarchist terrorist groups campaigned mostly in Greece, Italy, Spain and Germany. None of the attacks resulted in casualties,but some of them were intended to kill.

Despite Member States’ reports on incidents involving extreme right-wing violence, only one incident was reported as a terrorist attack in 2006.

Uit het rapport. Allemaal tegen de muur en optiefen er mee.

Outer

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
8 dec 2005
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Bedankt voor de moeite. Een geloofwaardige bron dus.

ja geensT is geloofwaardig wou je zeggen. Laat me niet lachen, je begrijpt toch zelf wel dat je altijd bepaalde cijfers eruit kan pikken en weglaten.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
ja geensT is geloofwaardig wou je zeggen. Laat me niet lachen, je begrijpt toch zelf wel dat je altijd bepaalde cijfers eruit kan pikken en weglaten.

Dit is een staatje uit een onderzoek van interpol. Met zo'n staatje lijkt het me niet waarschijnlijk dat de uiteindelijke conclusie van het onderzoek is dat vooral rechtse groeperingen geweldadig zijn. :rolleyes:

(en dat is ook niet zo als je het doorleest)

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
lol hoe dom kun je zijn als partij om zo'n gast in je op te nemen :no:

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
lol hoe dom kun je zijn als partij om zo'n gast in je op te nemen :no:

Ik denk dat verreweg de meeste groenlinksers het wel een goeie actie vonden, en er zullen er ongetwijfeld meer bij zijn met dergelijke dingen op hun kerfstok.

Outer

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
8 dec 2005
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Dit is een staatje uit een onderzoek van interpol. Met zo'n staatje lijkt het me niet waarschijnlijk dat de uiteindelijke conclusie van het onderzoek is dat vooral rechtse groeperingen geweldadig zijn. :rolleyes:

(en dat is ook niet zo als je het doorleest)

Ja duh, maar wat is de definitie van "terror attack"? En van links of rechts? Je kan het altijd beinvloeden.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Ja duh, maar wat is de definitie van "terror attack"? En van links of rechts? Je kan het altijd beinvloeden.

Omdat de cijfers je niet bevallen betekent niet dat ze verzonnen zijn. Wellicht zijn ze niet 100% precies, maar hallo!! 55 tegenover 1, daar is weinig ruimte voor misverstanden.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
En nu? Links zijn allemaal terroristen en rechts zijn brave jongens? Of is het een soort van voetbalwedstrijd en degene met de meeste acties wint? Enlighten me.

Extremisten zijn debielen en of het nou gaat om terrorisme of andersoortig geweld het blijven debielen.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
En nu? Links zijn allemaal terroristen en rechts zijn brave jongens? Of is het een soort van voetbalwedstrijd en degene met de meeste acties wint? Enlighten me.

Extremisten zijn debielen en of het nou gaat om terrorisme of andersoortig geweld het blijven debielen.

Gewoon een vaststelling van feiten. Op dit forum wordt door sommige mensen nogal eens de indruk gewekt dat rechts extremisme zo gevaarlijk is en dat linkse mensen eigenlijk nooit wat kwaad doen. Dat is even rechtgezet.

Verder met je eens natuurlijk dat alle soorten terrorisme en geweld afkeurenswaardig zijn. Ik vind rechts terroristen en extremisten minstens net zo debiel als hun linkse tegenhangers, maar het zijn er wel een stuk minder hebben we nu gezien.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Qua terrorisme wel ja maar hoeveel rechts terroristische organisaties bestaan er eigenlijk? Buiten dan wat Blood and Honour figuren heb je volgens mij niet eens terroristische organisaties van de rechterkant. Of ze andersoortig geweld plegen wordt niet meegenomen in dit onderzoek.

Extreem-links is altijd al sterker geweest in terrorisme maar extreem-links is niet hetzelfde als de hoofdmoot van wat links stemt. Net zo goed als extreem-rechts niet exemplarisch is voor rechts gerorienteerde personen.

Groen-Links heeft overigens wel de schijn tegen met Duyvendak en Dibi in de gelederen. Duyvendak door zijn verleden en Dibi vooral door zijn steun aan wazige marxistische initiatieven.

Overigens was in de tijd van Duyvendak het activisme nog gewoon iets modieus. Zelfs Prinses Irene liep mee in de tocht tegen kernraketten en sprak zelfs de menigte toe. Dat soort demonstraties en activisme bestaat nu nog amper. Het radicalere activisme is nog veel verder weggezakt in Nederland.

Naar boven