Fitness Seller

Incline bench arch/houding issue (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
19.951
Waardering
11.162
Hoi

Ik zit met (45 graden) incline bench met het probleem dat ik met het bankje niet echt in een goede houding kan komen omdat ik voor een stabiele arch eigenlijk met mn hoofd/nek nog iets naar achter boven het bankje uit of door het bankje heen zou moeten.

Er is in mn gym een bankje waarbij ik qua arch wel goed uitkom omdat ik dan dus met mn hoofd boven het bankje uitsteek, maar dan mis ik weer stabiel zitten. Bij de andere bankjes kan ik stabiel diep in het zitje zitten maar dan krijg ik mn arch weer niet goed. Dan voelt het alsof ik voorovergebogen aan het incline benchen ben.

Hoe kan ik een goed bankje vinden om voor een homegym aan te schaffen? Of moet ik iets aan mn houding kunnen verbeteren om dit op te lossen? Heeft iemand ervaring met deze issues?
 
Ik begrijp de combi incle/arch niet, hoe meer je arch hoe meer je de incline teniet doet.

Ik zou als het voor je borst is de hoek kleiner zetten (max 30gr)
 
Geen powerlift arch maar om goede thoracic extension te krijgen.

Met lagere incline blijft het probleem hetzelfde. Flat ook eigenlijk maar dan kan ik met billen van de bench af (dont care, geen powerlifter) genoeg archen om het probleem weer teniet te doen.

Kom nu toevallig dit tegen dat er wel over gaat https://www.advancedhumanperformanc...r-bench-press-and-posture-with-this-technique
maar beetje lastig om met zwaar gewicht zo hoog te zitten en stabiel is ook anders...

 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven