MuscleMeat

Incline bench press vs smith incline bench press

Bezoekers in dit topic

Train maar eens met goede hammer strength apparaten
Wij hebben alles van Panatta, maar we hebben inderdaad ook een aantal goede chest apparaten waar je schijven op kunt zetten.
Ik ben meer van de barbells en dumbells en iets minder van apparaten, misschien moet ik een kleine verschuiving maken maar daar ben ik nog niet aan toe, ook nog geen behoefte aan.

In mijn ogen is Bench koning voor borst, daarna dumbbell chest press. Die Smith geeft niet de natuurlijk beweging omhoog dus op de een of andere manier wens ik die altijd te vermijden.

Maar hoe kwam jij aan die blessure dan?
Benchen en benchen en benchen. Sinds ik dat ij de smith doe, nergens last meer van.

Wat natuurlijk of niet natuurlijk is, blijft een onderwerp van discussie.

Maar in het kader van ontwikkeling van de "upper pecs" geldt, dat het claviculaire deel van de pectoralis naast de adductie-functie ook een flexie-functie van de bovenarmen heeft.
D.w.z dat het belangrijk is, dat je bij incline press varianten niet alleen de bovenarmen naar elkaar toe beweegt, maar ook omhoog richting het hoofd.
Iets wat ook wel bekend staat als de J-curve.
En die J-curve kun je dan dus niet krijgen in een Smith, toch?

Maar heb je dan te zwaar en te vaak gebencht? Want als je daar goed gedoseerd mee omgaat mag er toch eigenlijk geen echt gevaar ontstaan?
Vermoeid gaan trainen, juist met de lichtere set gebeurd. Beetje stabiliteit kwijt met uitracken en voila, half jaar last van gehad

Vermoeid gaan trainen, juist met de lichtere set gebeurd. Beetje stabiliteit kwijt met uitracken en voila, half jaar last van gehad
Jij hebt ook zo'n strijdersmentaliteit en vrij eigenwijs dat je dus te weinig naar jezelf en je eigen lichaam luisterde, waardoor je dus ondanks vermoeidheid gewoon gaat trainen.

Waardoor je lichaam dus zegt; "Ok, je luistert niet naar me? Fuck you dan, ik zorg dat je gaat luisteren"

Klopt dit een beetje? Ik herken dit namelijk bij mezelf.

Jij hebt ook zo'n strijdersmentaliteit en vrij eigenwijs dat je dus te weinig naar jezelf en je eigen lichaam luisterde, waardoor je dus ondanks vermoeidheid gewoon gaat trainen.

Waardoor je lichaam dus zegt; "Ok, je luistert niet naar me? Fuck you dan, ik zorg dat je gaat luisteren"

Klopt dit een beetje? Ik herken dit namelijk bij mezelf.
Ik werk meestal 9 maar soms tot 11uur per dag en train altijd na mn werk. Weer of geen weer, zin of geen zin. Probeer juist goed op mezelf te letten maar een extra rustdag op sommige momenten kan geen kwaad heb ik geleerd.

Nergens voor nodig. Daarmee is de smith ook overbodig. Problem solved. Ik ben niet per se tegen trainingen tot falen maar als beginner is dit onnodig. Als je sterker wil worden met bankdrukken zou ik zelf kijken naar techniek, techniek, volume, volume en oefeningen die een rol spelen bij de spiergroepen die kunnen zorgen voor een dikkere bench,

Voor de goede orde je kunt een vrije beweging met een losse halter niet vergelijken met een smith, je kunt doorgaans zelfs smith machines niet vergelijken met elkaar. Heeft o.a. met hefbomen en de bewegingsbaan te maken.
Goeie tips en info, thanks.

Ah ik begreep dat tot falen de meeste spiergroei kan opleveren.
Rustig opbouwen en je gerepareerde liesbreuk wordt ook sterker :thumb:
Ik heb meer moeite met leg press dan met squaten. Squat met safetybar houdt je beter rechtop.
Deadlift doe ik ook met hex barr.
Meer dan 10jr geleden geopereerd, denk er nooit meer aan.
Thanks voor de tips! Squaten boven de 90 kg is al erg lastig en heb dan dagen dat het lies gebied erg gevoelig is. Legg press doe ik 3 setjes.
160 kg 15 x
220 kg 12 x
280 kg 5 x
Heb na de oefening geen last van m'n lies. Grappig dat jij juist met Squats minder last hebt!

Ha
Ik ben niet echt breed maar ik voel het beste in de spieren met incline dumbbell press met een diepe stretch en de spieren echt voelen
Dan train je wel 2x lichter

edit:

Op die manier opdrukken is ook goed voor borst, zoals je kan zien aan die gast. Dat is allemaal mogelijk zonder gewichten. Het heet calisthenics of street workout

Normaal gesproken is de smith machine makkelijker omdat de smith machine een vaste barbell heeft die langs een gidsrail beweegt en de stabilisatie van het gewicht vergemakkelijkt. :shrug:

muscleluck ik denk dat het komt omdat ik met de smith machine echt meer focus heb op de borst. Met gewone incline zou het misschien kunnen dat bijvoorbeeld m'n schouders ook wat meer doen. Je hebt meer vrijheid natuurlijk dus ik denk dat het daar aan ligt. Vind alleen het verschil zo groot in gewicht incline smith of gewoon incline

Bullshark zelf pak ik ook liever gewone BP maar aangezien een spotter niet altijd aanwezig is, durf ik hem dan niet heel zwaar te pakken. Met smith machine kan ik wel tot falen op een veilige manier

muscleluck ik denk dat het komt omdat ik met de smith machine echt meer focus heb op de borst. Met gewone incline zou het misschien kunnen dat bijvoorbeeld m'n schouders ook wat meer doen. Je hebt meer vrijheid natuurlijk dus ik denk dat het daar aan ligt. Vind alleen het verschil zo groot in gewicht incline smith of gewoon incline
Voelt de Smith Machine wel natuurlijk voor jou aan?

Ik doe liever dumbbels dan smith. Ben veel te veel een hark om mezelf aan te passen aan de bewegingsbaan van de smith. Maar goed om je vraag te beantwoorden. Als het gaat om massa, dan is de prikkeling/intensiteit het belangrijkste. Uiteraard heb je bij elke oefening genoeg weerstand nodig. Als je sterker wilt worden op de bench dan benchen, en zoek je weakpoints op en doe daar doelgerichte oefeningen voor.

HB89 thanks voor de info. Ik denk dat m'n Borst sowieso niet zo sterk is. Met de dumbell press voelt het wel veel beter en kan ik ook veilig tot falen gaan zonder spotter. Dumbell press ben ik ook wat sterker in, geen idee waarom. Ik blijf gewoon oefenen op de smith machine, wellicht is dat gewoon m'n "weak point". Denk dus gewoon een kwestie van oefenen en als ik jullie zo hoor en bij de oefening stil sta denk ik met een gewone bench press toch wat meer schouder onbewust pak als ik bijna ga falen.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven