AndroidHealthClinic

incline borst 2/3 uitvoeren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
He guys,

Ik las net een stukje bij het topic "binnenkant borst" trainen over bodybuilding goeroe Charles Glass. Ik heb deze man opgezocht op internet en kwam op zn eigen website terecht waar een artikel stond dat hij getraind heeft met Gunter Schlierkamp.

In dit artikel zegt hij dat je incline niet helemaal tot je sleutelbeen moet brengen maar ongeveer 6 inches boven je borst en dan weer uitdrukken om constante spanning op de spier te houden. Hoe denken jullie hierover? Klinkt wel goed!!

Hier is het artikel: link

Staat een hardcore trainingsschemna voor de borst in die met name de bovenkant aanspreekt.
 
geldt bij incline ook niet dat de borst juist het onderste deel van de beweging het meest wordt aangesproken?
 
volgens hem niet: During all presses,
the bar is lowered to a point approximately six inches
above his chest and pushed to lockout. This may seem the
reverse of proper technique, for most people focus on the
bottom of presses, but working only through the top
two-thirds keeps constant pressure on the pecs, as well as
the front delts and triceps. "You don't want to bring the
bar all the way down," Schlierkamp advises, "because if you
do, you'll relax your muscles. You want to keep your
muscles tensed throughout the set."
 
Smoothmold zei:
"because if you
do, you'll relax your muscles.


Huh ? ? ?

Ja, mischien als je'm dood op de borst leg, maar normaal gesproken levert dat laatste stukje juist meer spanning voor de pec op.

15 cm voor je borst stoppen betekend dat de schouder meer en de borst minder te doen krijgen.

Betekend rouwens ook dat naarmate je pecs dikker worden de ROM ok steeds beperkter word. Nu is dat ormaal ook al zo, maar met die 15cm erbij hou je niet veel over.

Vooral niet als je ok nog eens een echte wijde grip gebruikt, die CG ook wel eens aanraad.

Maarja. zij zijn de prof's :(
 
Je moet eens lezen wat die kerel allemaal zegt, de helft van wat hij zegt gaat tegen alle vaststaande medische en wetenschappelijke kennis in. Be my guest to believe him :D
 
tering wat een bullshit zeg! eerste cm'ers krijgt de borst het juist te voorduren..
 
ik ben nu echt in de war. Heb het net uitgeprobeerd trouwens en het voelde goed aan. Maar ja, of het beter is weet ik niet.
 
3XL zei:
Huh ? ? ?

Ja, mischien als je'm dood op de borst leg, maar normaal gesproken levert dat laatste stukje juist meer spanning voor de pec op.

15 cm voor je borst stoppen betekend dat de schouder meer en de borst minder te doen krijgen.

Betekend rouwens ook dat naarmate je pecs dikker worden de ROM ok steeds beperkter word. Nu is dat ormaal ook al zo, maar met die 15cm erbij hou je niet veel over.

Vooral niet als je ok nog eens een echte wijde grip gebruikt, die CG ook wel eens aanraad.

Maarja. zij zijn de prof's :(

In het verhaal zegt hij juist dat je met name met normale benchpress hem juist smaller moet pakken om je ROM te vergroten ;)
 
je kan het wel of niet geloven maar hij heeft Gunter's bovenkant borst wel doen laten groeien :cool:
 
Smoothmold zei:
je kan het wel of niet geloven maar hij heeft Gunter's bovenkant borst wel doen laten groeien :cool:
Mja, maar in hoeverre is dat een waardemeter voor de 'gewone' bb'er...
Ik heb er zo m'n bedenkingen bij, lijkt me nogal onlogisch eerlijk gezegd.
 
hmm... en wat als je hem nou anders om pakt, dus 6 inches voor de boventste punt stopt?
ik dnek als je bijde variaties om de 4/6 weken uitvoert, je 'full range of motion' incline press stukke verbeterd word.
 
ik doe t juist andersom.. ik kom tot me borst en stoot m uit, maar net niet helemaal

beetje vreemde theorie..
 
wanneer je een spier optimaal stretched, en daarna aanspant heb je meer spiervezels aangesproken (blijkt uit tal van onderzoeken)!

En idd, als je hem toch niet laat rusten op je borst dan blijft er toch gewoon optimale spanning opstaan??

Vind het een beetje vreemd wat die Charles Glass hier beweert. Juist de onderste positie van het bankdrukken legt meer nadruk op borst!

Denk ook niet dat je altijd naar de pro's moet kijken. Gunter Schlierkamp heeft waarschijnlijk zoveel variaties gedaan, dat deze variatie voor hem de borst weer net iets anders belastte, zodat hij daarop weer beter reageert.
 
ik drukte toen ik net begon na 6 maanden 70 kilo (schuinbankdrukken.) Ook liet ik em mooi zakken tot bijna op mn borst.. Gek genoeg kreeg ik nooit bovenborst spieren. het enige wat ik kreeg was last van mn schouder ???
Na revalidatie, ben ik op aanraden van mede schouderblesure lot-genoot, gaan trainen op de manier zoals Grass beschrijft. Gevolg--> minder blesure leed, ennn mn bovenborst groeit wel! Echt gek omdat ik nu losse dumbbell presses doe (van 20kg) die ik tot 10 cm boven mn borst laat zakken. Ieder1 op de sportschool kijkt me aan zo van: je doet t niet goed, je moet em helemaal laten zakken..
Fok it mn boven borst groeit er wel van :D
maarja wat bij 1 werkt werkt niet bij ander..
 
Smoothmold zei:
je kan het wel of niet geloven maar hij heeft Gunter's bovenkant borst wel doen laten groeien :cool:

Ik heb gehoord dat Gunter zijn farmaceutisch budget ook grondig verhoogd heeft dat jaar :D
 
Als je niet sterk genoeg bent om beneden spanning op je spieren te houden heb je:
1) teveel gewicht vast
OF
2) een k*ttechniek

Vergeet je ego en neem lagere gewichten die je wel aankan.
 
ik laat em zakken tot ongeveer 2cm van men borst, probeer soms ook 1 tel rust te houden en dan weer omhoog, werkt zeer goed voor mij moet ik zeggen qua gevoel, qua groei zou ik het niet weten , want heb pas een beetje men techniek in het benchen veranderd. druk nu men achterkant schouders + traps stevig in het bankje, laat de baar zakken tot 2cm van de borst en stoot em uit tot ong 90% van de totale slag.
 
Ik zal eens een poll openen. :D
 
Het lijkt mij eerlijk gezegd logisch dat met de borstoefeningen je de halter op je borst laat zakken.
Bij het eerste stukje met omhoogdrukken belast je voornamelijk je borst en dat is toch de bedoeling, daarna nemen je triceps en gedeeltelijk je schouders het over.

Ik denk dat bij de z.g smokkel oefeningen meer gewicht gebruikt kan worden met als doel dat na verloop van tijd hij de halter met het vermeerderde gewicht toch weer op de borst of bovenborst kan laten zakken.
Op dat moment heeft hij een winst geboekt.

De risico"s van deze manier van trainen, vooral voor beginners vindt ik dat door gebruiken van het grotere gewicht er veel spanning op de triceps en schouders komt.
Met als gevolg vaak blessures aan de triceps aanhechtingen en schouderblessures.

Voor vergevorderden denk ik wel dat deze manier van trainen een goede manier is om weer de grens iets te verleggen maar dan moet je wel met een maat trainen zodat hij kan helpen als het niet meer gaat.
Groet:
Willem 2.
 
Back
Naar boven