XXL Nutrition

incline borst 2/3 uitvoeren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willem 2 zei:
Het lijkt mij eerlijk gezegd logisch dat met de borstoefeningen je de halter op je borst laat zakken.
Bij het eerste stukje met omhoogdrukken belast je voornamelijk je borst en dat is toch de bedoeling, daarna nemen je triceps en gedeeltelijk je schouders het over.

Ik denk dat bij de z.g smokkel oefeningen meer gewicht gebruikt kan worden met als doel dat na verloop van tijd hij de halter met het vermeerderde gewicht toch weer op de borst of bovenborst kan laten zakken.
Op dat moment heeft hij een winst geboekt.

De risico"s van deze manier van trainen, vooral voor beginners vindt ik dat door gebruiken van het grotere gewicht er veel spanning op de triceps en schouders komt.
Met als gevolg vaak blessures aan de triceps aanhechtingen en schouderblessures.

Voor vergevorderden denk ik wel dat deze manier van trainen een goede manier is om weer de grens iets te verleggen maar dan moet je wel met een maat trainen zodat hij kan helpen als het niet meer gaat.
Groet:
Willem 2.

Vanwaar heb je die info ??? De triceps is een van de sterkste spieren in je lichaam, een blessure aan je triceps is praktisch onmogelijk tijdens bench-press of een variant/partial (onder normale omstandigheden: goeie opwarming, goeie techniek, ...). Ik heb echt nog niemand horen klagen over overbelasting van de triceps.
 
Die info heb ik uit ervaring, ik heb heel veel jongens in de blessures zien raken door overbelasting door het te zwaar trainen wat op deze manier in de hand wordt gewerkt.
En dat waren geen kleine jongens maar stratemakers en havenarbeiders waar ik toen mee trainde, ze drukten allemaal al boven de 100 kilo toen met bankdrukken.

Toen zij negatief gingen trainen en halve reps gingen maken gingen ze allemaal in de vernieling en allemaal de aanhechtingen bij de elleboog en de schouders.
Hoe verklaar jij dan dat dit gebeurd na het bankdrukken?
Voor mij is het gewoon overbelasting zo simpel is dat.
Willem 2.
 
Schouder gewricht, ok. Elleboog, ok, maar je moet me niet vertellen dat je bij bankdrukken je triceps overbelast ...
 
Dat van die triceps is dan verkeerd overgekomen, ik bedoel de aanhechtingen aan de elleboog, en die zijn dan volgens mij waar de triceps aan vast zitten.

Ik kan mij nog herrinneren dat die jongens eerst pijnstillers kregen, het ging niet over, daarna Cortison injecties en van de vier jongens waar ik het over heb zijn er twee permanent gestopt met trainen toen.

De andere twee zijn een tijdje onder behandeling geweest destijds in Amsterdam bij een sport therapeut en kregen daar electrobehandelingen voor een betere doorbloeding en herstelden langzaam maar zeker.

Ik weet dat dit allemaal niet zo leuk klinkt en ik heb er ook eigenlijk niks mee te maken maar omdat ik zoveel jongens zware blessures op heb zien lopen in de tijd dat ik train probeer ik toch om mensen te waarschuwen voor hetgeen ik om mij heen gezien heb.

Als daar geen behoefte aan is hier op het board dan mogen jullie dat gewoon zeggen want dan doe ik dat niet meer, is geen probleem.

Misschien is het wel eens een optie om eens een topic te openen over extreme gebeurtenissen in sportscholen, wat betreft het veel te zwaar trainen wat sommige mensen doen en de gevolgen daarvan. (ooggetuigeverslag, dus niet van horen zeggen)

Ik heb dan wel een heel stel voorbeelden waar ik zelf bijgestaan heb en die niet leuk afliepen voor de betrokkenen.
Maar ik weet niet of dat zo"n goed idee is want het is allemaal niet zo leuk om te lezen.
Sportieve groet:
Willem 2.
 
willem 2 zei:
Dat van die triceps is dan verkeerd overgekomen, ik bedoel de aanhechtingen aan de elleboog, en die zijn dan volgens mij waar de triceps aan vast zitten.

Ik kan mij nog herrinneren dat die jongens eerst pijnstillers kregen, het ging niet over, daarna Cortison injecties en van de vier jongens waar ik het over heb zijn er twee permanent gestopt met trainen toen.

De andere twee zijn een tijdje onder behandeling geweest destijds in Amsterdam bij een sport therapeut en kregen daar electrobehandelingen voor een betere doorbloeding en herstelden langzaam maar zeker.

Ik weet dat dit allemaal niet zo leuk klinkt en ik heb er ook eigenlijk niks mee te maken maar omdat ik zoveel jongens zware blessures op heb zien lopen in de tijd dat ik train probeer ik toch om mensen te waarschuwen voor hetgeen ik om mij heen gezien heb.

Als daar geen behoefte aan is hier op het board dan mogen jullie dat gewoon zeggen want dan doe ik dat niet meer, is geen probleem.

Misschien is het wel eens een optie om eens een topic te openen over extreme gebeurtenissen in sportscholen, wat betreft het veel te zwaar trainen wat sommige mensen doen en de gevolgen daarvan. (ooggetuigeverslag, dus niet van horen zeggen)

Ik heb dan wel een heel stel voorbeelden waar ik zelf bijgestaan heb en die niet leuk afliepen voor de betrokkenen.
Maar ik weet niet of dat zo"n goed idee is want het is allemaal niet zo leuk om te lezen.
Sportieve groet:
Willem 2.

Het laatste wat we willen is je de mond snoeren, de bedoeling van een forum is dat je je mening kan uiten, dus hoe meer voorbeelden hoe beter ;)

Is ook mijn fout, verkeerd gelezen staat daadwerkelijk aanhechting van de triceps in je post, dus mijn reactie was onterecht.

Dries
 
OK, kussie kussie en weer verder :D
 
Zo is dat, het probleem is weer opgelost.
Groet;
willem 2.
 
Back
Naar boven