MuscleMeat

Incline dumbbell flye

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Karma
3
Deze oefening vind ik incline veel lekkerder dan op een vlakke bank. Pak je zo de borst ook heel anders aan? (bovenkant borst?)
 
niet te schuin anders pak je meer je schouderkoppen. Je pakt inderdaad meer bovenkant daarmee.. vind ik zelf ook heel lekker. flat doe ik met dumbelss presses en cable flyes.
 
Zelf vind ik de incline presses nog leuker, maar incline flye is ook leuk ja.... Maar nooit meer dan 45 graden, anders pak je voornamelijk je schouders.... zelf doe ik hem tussen de 35 - 45 graden....
 
ik zou zelfs lager gaan... 10-30 graden is volgens mij perfect. vanaf 30+ graden ga je meer schouders aanpakken heb ik ondervonden.
 
agrees with SPike.
 
Bij incline presses zou ik het met spikes eens zijn, maar met flyes gebruik je volgens mij de schouders bijna niet.
Vind juist het voordeel van flyes t.o.v. presses dat je de triceps en schouders bijna niet gebruikt.
 
30 graden kan ik me nog wel indenken, maar anders is de helling zo klein dat die bijna flat is..... Maar waarom kan je met incline flyes wel 30 - 45 graden doen en bij presses niet?
 
De lekkerste isolatie oefening voor je borst vind ik. Ik kan hem ook met meer gewicht dan platte fly's.
 
Originally posted by Johny
De lekkerste isolatie oefening voor je borst vind ik. Ik kan hem ook met meer gewicht dan platte fly's.

vaag... incline is toch vaak zwaarder.
 
Originally posted by KaLe


vaag... incline is toch vaak zwaarder.

Komt omdat ik bijna nooit platte fly's doe. Heb van begin af aan altijd incline fly's gedaan.
 
Trouwens, bij incline fly's heb ik het gevoel dat ik mijn hele pec goed train, terwijl ik met platte fly''s vooral mijn spieraanhechting goed voel.
 
dat gevoel kan komen doordat 60 % van je borst de bovenborst is..

Dus met incline oefeningen pak je heel veel borst..

Daarom ligt in veel schemas ook de nadruk op bovenborst
 
Originally posted by nilsjei1234
dat gevoel kan komen doordat 60 % van je borst de bovenborst is..

Dus met incline oefeningen pak je heel veel borst..

Daarom ligt in veel schemas ook de nadruk op bovenborst

bovenborst is toch niet het grootste deel??? waarom is de bovenborst dan het snelst vermoeid?
 
Originally posted by KaLe


bovenborst is toch niet het grootste deel??? waarom is de bovenborst dan het snelst vermoeid?

waarschijnlijk omdat je die spier normaal weinig gebruikt...

en hij van zichzelf ook niet zo erg ontwikkeld is..
 
Bovenkant borst is het kleinste gedeelte van je borst

mXdaZtJRiR1WKFoIgQVcl0Lac-UD3Q0y.gif


Vandaar dat je bij incline bewegingen normaal gesproken minder aankan als bij decline en vlakke oefeningen, waarbij het veel grotere midden en onder gebied een grotere rol spelen

mXdaZtJRiR1WKFoIgQVcl0Lac-UD3Q0y.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doe bij incline fly's ook meer als straight of decline... maar bij gewone bench wel meer.
Incline fly blijkt trouwens dé oefening voor borst voor mij te zijn - gaat lekker goed vooruit!
 
Back
Naar boven