AndroidHealthClinic

Incline dumbbell press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Naar elkaar toe bewegen = grotere ROM =:thumbup:
 
Bij full ROM haal je alles uit een oefening wat je er maar uit kan halen, je spreekt zoveel mogelijk spieren aan...daarvoor doe je tenslotte compounds. Halve ROMS willen doen om bepaalde delen te isoleren gaat nergens over...
 
Als ik mag toevoegen:

Ik wissel ze af, soms rechtvooruit en bovenin idd goed knijpen in je borst , de 2de keer druk ik ze met een kwarslag-draai naar elkaar toe zonder dat ze dumbbells elkaar aanraken.

Overigens is het veel belangrijker en nuttiger om de dumbbell goed te laten zakken op borsthoogte zodat je borstspieren zich volledig rekken voordat je weer omhoog gaat drukken. En oh-oh-oh dat zie ik toch zoveel mensen verkeerd doen in de sportschool.

3 x 10 x 30 Kg op dit moment: incline pecks, wat doen jullie eigenlijk?
 
2x9 36 kilo + 1x6 40 kilo,

Ik maak een zo volledig mogelijke rom, zonder draai;)
voelt goed..
 
Je moet ze ook gewoon vasthouden....

Heb dus ooit iemand gezien die dat niet deed:p. Z'n ribbenkast zag er redelijk vertyft uit toen kan ik je zeggen;).
 
Heb dus ooit iemand gezien die dat niet deed:p. Z'n ribbenkast zag er redelijk vertyft uit toen kan ik je zeggen;).

Bij mij brak de halter in tweeën toen ie op mijn ribbenkwast viel ;)
 
Nador als je wilt weten hoe je de oefening goed kunt uitvoeren kijk dan dit fimpje, is behoorlijk simpele oefeningen,en denk eraan dat je je bankje niet te schuin zet want dan train je hoofdzakelijk je schouders.
http://www.youtube.com/watch?v=u2dSVevAe5A
 
Nador als je wilt weten hoe je de oefening goed kunt uitvoeren kijk dan dit fimpje, is behoorlijk simpele oefeningen,en denk eraan dat je je bankje niet te schuin zet want dan train je hoofdzakelijk je schouders.
http://www.youtube.com/watch?v=u2dSVevAe5A

Mja , inderdaad ook zon fout die je tamelijk veel ziet op de sportschool.
De bank onder een hoek van 45 graden zitten werkt natuurlijk niet bevorderlijk voor je borst :D.

Op het filmpje zie je trouwens ook goed hoe ver hij de DB's laat zakken, ook een veel voorkomende fout.
 
De bank onder een hoek van 45 graden zitten werkt natuurlijk niet bevorderlijk voor je borst :D.
Valt echt wel mee, zelfs bij de staande press pak je je pectoralis minor nog mee.
Vooral als je je rug wat archt bij de incline komt je borst automatisch alweer wat horizontaler te liggen.
 
Valt echt wel mee, zelfs bij de staande press pak je je pectoralis minor nog mee.
Vooral als je je rug wat archt bij de incline komt je borst automatisch alweer wat horizontaler te liggen.


Goed, mee eens. Maar het ging toch om de oefening optimaal uitvoeren? Of heb ik 't mis :)
 
Mja , inderdaad ook zon fout die je tamelijk veel ziet op de sportschool.
De bank onder een hoek van 45 graden zitten werkt natuurlijk niet bevorderlijk voor je borst :D.

Op het filmpje zie je trouwens ook goed hoe ver hij de DB's laat zakken, ook een veel voorkomende fout.

volgens jou doet de man in het filmpje het fout? Hij doet het toch gewoon goed?
 
als de dumbbells groot genoeg zijn kan je ze niet eens naar elkaar toe doen :D
 
dat is waar
 
met 20kg duw ik ze naar elkaar toe en met 60 recht naar boven.
 
met 20kg duw ik ze naar elkaar toe en met 60 recht naar boven.

maar ik snap dat naar elkaar toe duwen niet dan is het toch meer een dumbbell fly of zie ikdat nou verkeerd?
 
Ik doe ze zoals in het filmpje behalve als de dumbbells te groot worden. En nee een fly is alleen als de hoek in je elleboog niet verandert.
 
Ik doe ze zoals in het filmpje behalve als de dumbbells te groot worden. En nee een fly is alleen als de hoek in je elleboog niet verandert.

dus eigelijk duw je ze halverwege naar boven en dan tik je ze net niet tege elkaar aan
 
Ben ik echt zo onduidelijk? Ik laat ze zakken tot ze de buitenkant van mijn borst raken, dan duw ik ze weer omhoog waarbij ik de dumbbells net wel of net niet tegen elkaar laat tikken.
 
Ben ik echt zo onduidelijk? Ik laat ze zakken tot ze de buitenkant van mijn borst raken, dan duw ik ze weer omhoog waarbij ik de dumbbells net wel of net niet tegen elkaar laat tikken.

Dat kan op 2manieren: 1 je duwd ze zo naar bove /\ 2 je duwt ze halverwege recht omhoog en dan vervolgens naar elkaar toe - - zo dus ;)
 
Back
Naar boven