AndroidHealthClinic

Incline dumbell curl

Bezoekers in dit topic

Thomazz

Novice
Lid geworden
26 mrt 2020
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Heyo, in mijn nieuwe schema zit de inclime dumbell curl, ik vroeg me af welke angle jullie gebruiken, 30,45 of 60 graden.

ik voer mijn incline dumbell press altijd uit in de 30 graden positie, maar merk dat voor curls 45 graden wat natuurlijker voelt, het kan een kwestie van gewenning zijn, maar vond het de moeite waard om het even na te vragen hier, aangezien ik nog een redelijke beginner ben in fitness.

PS: ik kijk uit naar de replies
 
meestal 45,4113131 graden
 
Lekker belangrijk.
 
What ever the fuck you want!
Kijk in welke hoek je de meeste spanning kan houden in de hele rom.
Incline is in mijn optiek een tool om de range groot te houden met een extra rek.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Heyo, in mijn nieuwe schema zit de inclime dumbell curl, ik vroeg me af welke angle jullie gebruiken, 30,45 of 60 graden.

ik voer mijn incline dumbell press altijd uit in de 30 graden positie, maar merk dat voor curls 45 graden wat natuurlijker voelt, het kan een kwestie van gewenning zijn, maar vond het de moeite waard om het even na te vragen hier, aangezien ik nog een redelijke beginner ben in fitness.

PS: ik kijk uit naar de replies
Incline curl is perfect m de biceps op lengte te brengen, sarcomeren bereiken hun sterkste positie(sliding filament theory),

Uitgaande dat rechtop 90gr is, is de hoek tussen de 60-45gr meestal voldoende.

Rechter betekend niet genoeg lengte, vlakker bereik je door meer rek van de serieel geschakelde elastische componenten niet door lengte van sarcomeren te vergroten.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe m niet vaak maar als ik m doe altijd staand in combinatie met triceps of lichte schouder oefeningen. Ik ga hem ook eens incline liggend proberen op een bankje.
 
Gewoon staand en zo strikt mogelijk 2 dumbells laten zakken en weer omhoog. Langs het lichaam. Dat is makkelijker in combinatie met een kabelstation. Je hebt dan geen bankje nodig en doet het tussendoor. Train ook nooit heel gefocust biceps. Meestal alleen grote compounds en rotator cuff. Wil eigenlijk wel sterker worden op biceps om beter te worden in pull ups.
 
Bij de incline curl is het de bedoeling dat je bovenarmen een negatieve hoek met je romp maken (zeg maar ellebogen naar achter) waardoor de biceps vanaf de schouder op lengte komt. Dat heel iets anders dan staand en dan zo strikt mogelijk.

Wat je omschrijf is gewoon een strict curl geen incline curl.

Met kabels kan je wel staand een variant van de incline curl doen door met je rug naar een lage pully een stuk naar voren te gaan staan waardoor je armen naar achter getrokken worden waardoor je weer die negatieve hoek krijg en je biceps vanaf de schouder op lengte kom.
 
Bij de incline curl is het de bedoeling dat je bovenarmen een negatieve hoek met je romp maken (zeg maar ellebogen naar achter) waardoor de biceps vanaf de schouder op lengte komt. Dat heel iets anders dan staand en dan zo strikt mogelijk.
Zou je zeggen dat een dragcurl wat dat betreft ongeveer een gelijksoortige oefening is of zit daar nog duidelijk verschil tussen?
 
Lijkt me bij 30 graden niet te doen om je bovenarmen zo ver achter je lijf te laten hangen. Ik doe ze bij 45-60.
 
Bij de incline curl is het de bedoeling dat je bovenarmen een negatieve hoek met je romp maken (zeg maar ellebogen naar achter) waardoor de biceps vanaf de schouder op lengte komt. Dat heel iets anders dan staand en dan zo strikt mogelijk.

Wat je omschrijf is gewoon een strict curl geen incline curl.

Met kabels kan je wel staand een variant van de incline curl doen door met je rug naar een lage pully een stuk naar voren te gaan staan waardoor je armen naar achter getrokken worden waardoor je weer die negatieve hoek krijg en je biceps vanaf de schouder op lengte kom.
Ja klopt staand is niet incline 🙂
Kabels gebruik ik eigenlijk nooit voor biceps maar wel voor rotator cuff.
Ik ga hem morgen eens doen op 45-60 graden op een bankje.
 
Zou je zeggen dat een dragcurl wat dat betreft ongeveer een gelijksoortige oefening is of zit daar nog duidelijk verschil tussen?
Met incline is de biceps onderin bij het begin van de concentrische beweging al helemaal uitgerekt, bij dragcurl begint het redelijk neutraal en komt je elleboog pas later zo ver naar achter?
 
Bedankt voor alle reacties!

ik begrijp dat de oefening niet door vele wordt gedaan😅 toch een paar antwoorden ertussen die wat meer duidelijkheid hebben geschept!

TLDR: 45 tot 60 graden is voldoende om het nut van de oefening in vergelijking tot een staande strictcurl.

Bedankt iedereen🙏🏼
 
Bedankt voor alle reacties!

ik begrijp dat de oefening niet door vele wordt gedaan


Niet veel reactie betekend niet dat de oefening niet veel gedaan wordt!
 
Lijkt me bij 30 graden niet te doen om je bovenarmen zo ver achter je lijf te laten hangen. Ik doe ze bij 45-60.

Er bestaat zelfs een liggende (0gr) variant.
 
Back
Naar boven