MuscleMeat

Incline Hammer Curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Als je de incline curl op zijn hammers doet, heeft het dan dezelfde effect als een staande hammer curl?
 
Originally posted by Vinny
Als je de incline curl op zijn hammers doet, heeft het dan dezelfde effect als een staande hammer curl?

Geloof het wel..probeer het anders zelf en vertel het mij.
 
Door de incline hoek is de startpositie van je armen in verhouding achter je lichaam, terwijl dat staande niet het geval is.
Dus je begint meer vanuit een rek positie van o.a je biceps bij de incline versie aangezien deze vast zit aan je tuberculum supraglenoidale en aan je processus coracoideus.
 
nu in hte nederlands :D


maarre ik heb hem gister gedaan (ik deed het altijd op de preacher) , zo hee. . . voelde fantastisch aan moet ik zeggen :thumb: idd een veel grotere bewegingsbaan!
 
Originally posted by bestoldschool
Door de incline hoek is de startpositie van je armen in verhouding achter je lichaam, terwijl dat staande niet het geval is.
Dus je begint meer vanuit een rek positie van o.a je biceps bij de incline versie aangezien deze vast zit aan je tuberculum supraglenoidale en aan je processus coracoideus.

uh ja uh nederlands graag? :D
 
Volgens MRI's is de incline versie beter (Muscle Meets Magnets, Per A. Tesch )

Ik zal vd week de scans plaatsen.



Persoonlijk weet ik het nog zo net niet.

Zoals al door BOS uitgelegd, staat de biceps tijdens de incline curl op rek. En aangezien een spier het sterkst is als hij op lengte is, heb ik zelf het idee dat de biceps een hoop werk van de brachialis over neemt, en zodoende de oefening juist minder "gericht" maakt
 
wat Bos zegt is toch duidelijk. je armen staan haaks aan de vloer en je hebt daardoor een betere bewegingsbaan en idd een betere rek. prima oefening plus dat je niet met je lcihaam kan smokkelen. moet je t wel met 2 armen tegelijk doen
 
Originally posted by dandyman
wat Bos zegt is toch duidelijk. je armen staan haaks aan de vloer en je hebt daardoor een betere bewegingsbaan en idd een betere rek. prima oefening plus dat je niet met je lcihaam kan smokkelen. moet je t wel met 2 armen tegelijk doen

ah Nu is het duidelijk :D
 
denk het niet...ik heb me net geschoren..
 
Back
Naar boven