AndroidHealthClinic

Indeling eten en trainen in de avond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JMT19

Novice
Lid geworden
30 jul 2012
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
93kg
Hoe ik tot nu toe een jaar lang heb getraind is savonds rond half 9 tot half 10. Ik kom om 19.00 uur thuis van werk, vervolgens eet ik een flinke maaltijd rond 19.30 en dan kwart over 8 een PWO shake en vervolgens de workout.

Ik twijfel echter of het effect van de PWO groot genoeg is, omdat het 'bovenop' een flinke maaltijd komt en daarom wellicht niet op tijd verteerd.

Is het handiger voor mij om iets kleins te eten zodra ik thuis ben om 19.00 uur met daarbij de PWO. Vervolgens om 19.30 de sportschool in te gaan en na de workout een flinke maaltijd te nuttigen?

Als ik thuis kom om 19.00 uur is het vaak zo dat ik al sinds 14.00 uur niks heb gegeten ivm drukke baan, met dit in ogenschouw genomen, hoe kan ik dan het beste mijn eten en trainen indelen en vooral ook wat voor kleins kan ik het beste eten zonder?

Dank alvast voor de tips!
 
Kom je aan je aantallen? Dan zou ik mij niet zo druk maken.. Een lichaam is continue bezig met vet opslaan en je vetreserves aan te spreken als energiebron.
 
Als je in een calorisch tekort zit (cutten), is het voor het behoud van spiermassa lichtelijk bevorderlijk om na een training nog een goede maaltijd te nemen.
Als je in een calorisch overschot zit (bulk), maakt het niet zoveel uit aangezien je toch voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt voor je lichaam om spieren op te bouwen.
Zo heb ik het tenminste begrepen uit de teksten van Victor Mooren:
Pre workout voeding:
http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-1-pre.html
Post workout voeding:
http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-2-post.html
 
Bedank voor de reacties. Mijn doel is vooral aankomen, dus ik begrijp dat het niet superveel uitmaakt wanneer ik in relatie tot mijn training eet.

Heb gister het voor mezelf geprobeerd, merk dat ik wat minder energie en kracht heb als ik iets lichts + een PWO neem dan als ik een volledige maaltijd neem en 1.5 uur later ga trainen.

Omdat ik dus niet echt op mn gewicht hoef te letten (qua afvallen) is het denk ik voor mij het meest fijn en bevorderlijk voor mn prestaties om vantevoren te blijven eten.
 
Back
Naar boven