XXL Nutrition

indeling goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dutchie101

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2016
Berichten
64
Waardering
6
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

ik heb een split schema, zijn de oefeningen goed?
Nog een vraagje, is de indeling van de spiergroepen oke?


tips are always welcome,

thanks!

Schermafbeelding 2016-09-18 om 00.14.37.png
 
Als je doel massa opbouwen is (gezien je stats)
Dan zou ik eerst een goed voedingsschema maken en flink gaan eten.

Daarbij een trainingsschema volgen waarbij je de spiergroepen 2x per week aanpakt en geen split maar beter een full body 3 x per week of een UB/LB.
 
Als je doel massa opbouwen is (gezien je stats)
Dan zou ik eerst een goed voedingsschema maken en flink gaan eten.

Daarbij een trainingsschema volgen waarbij je de spiergroepen 2x per week aanpakt en geen split maar beter een full body 3 x per week of een UB/LB.
Ik heb gehoord dat split juist goed is voor meer spieropbouw en volume?
 
Ik heb gehoord dat split juist goed is voor meer spieropbouw en volume?
Dat is gewoonweg grote onzin

vaker per week een spiergroep trainen geeft altijd beter resultaat omdat je na een training maar 48 uur 'groeit' (op zijn meest)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Niet genoeg volume, ik zou SL5x5 aanraden maar dan gaat Sanca Saxon weer huiltopics openen :(
 
Doe maar weer de easy way out.

ben je het niet met me eens dat voor deze jongen sl5x5 + eten hoogstwaarschijnlijk optimaal gaat zijn?
 
ben je het niet met me eens dat voor deze jongen sl5x5 + eten hoogstwaarschijnlijk optimaal gaat zijn?

Waarom ?
En waarom zou deze jongen niet 3 x 8-12 mogen doen dan ?
 
Waarom ?
En waarom zou deze jongen niet 3 x 8-12 mogen doen dan ?

is een nieuweling dus 3x8-12 op squats gaat moeilijker zijn dan 5x5, daarbij is het makkelijker om op je vorm te letten bij 5x5 dan 3x8-12 omdat je minder fatigue hebt, ook is 5x5 duidelijker qua progressive overload dan 3x8-12

edit: workouts gaan korter zijn dus minder TDEE (= minder kcal nodig en je weet hoe deze gasten zijn qua eten, sterker nog dat is niet eens een aanname, kijk maar naar z'n berichtgeschiedenis en stats), ook 3x per week i.p.v. 5x per week en dus minder TDEE
 
is een nieuweling dus 3x8-12 op squats gaat moeilijker zijn dan 5x5, daarbij is het makkelijker om op je vorm te letten bij 5x5 dan 3x8-12 omdat je minder fatigue hebt, ook is 5x5 duidelijker qua progressive overload dan 3x8-12

Wie zegt dat het een beginneling is ?
 
Wie zegt dat het een beginneling is ?

zijn stats en vragen? hij claimt zelf wel dat hij 'al een tijdje traint', zegt ook dat hij op een plateau zit en 'supps wilt gebruiken om wat meer aan te komen want hij weegt maar 60kg', is dus duidelijk een probleem van progressive overload en dan ben je beter met SL5x5 dan een random 3x8-12 split omdat je bij SL5x5 een overduidelijke regel hebt qua progressive overload (1.25kg erbij elke keer).
 
zijn stats en vragen? hij claimt zelf wel dat hij 'al een tijdje traint', zegt ook dat hij op een plateau zit en 'supps wilt gebruiken om wat meer aan te komen want hij weegt maar 60kg', is dus duidelijk een probleem van progressive overload en dan ben je beter met SL5x5 dan een random 3x8-12 split omdat je bij SL5x5 een overduidelijke regel hebt qua progressive overload (1.25kg erbij elke keer).

Je kunt evengoed werken met progressive overload in andere repranges :)
 
Je kunt evengoed werken met progressive overload in andere repranges :)
Dat is zeker waar, maar feit blijft dat je, doordat je kortere sets doet, bij SL beter op vorm kunt focussen en de oefeningen dus waarschijnlijk beter leert dan een 8-12 reps voor comounds schema zonder teveel volume in te leveren.
 
Dat is zeker waar, maar feit blijft dat je, doordat je kortere sets doet, bij SL beter op vorm kunt focussen en de oefeningen dus waarschijnlijk beter leert dan een 8-12 reps voor comounds schema zonder teveel volume in te leveren.

Mits de vorm behouden blijft opteer ik voor 'bodybuilders/fitnessers' (ook voor beginners) toch eerder de 8-12 reps, niets mis met lekker smerig pompen, toch ?
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Mits de vorm behouden blijft opteer ik voor 'bodybuilders/fitnessers' (ook voor beginners) toch eerder de 8-12 reps, niets mis met lekker smerig pompen, toch ?
Dat is helemaal waar, maar het probleem zit hem er in dat (naar mijn ervaring) de meeste mensen na ~5 reps slordig beginnen te worden, bij beginners die de beweging nog erg moeten aanleren zal dit waarschijnlijk een nog groter probleem zijn.
Mits vorm goed blijft is het prima, maar daar zit het hem nu net ;)
 

Steek de popcorn maar weer terug weg voor in een ander topic want cnh heeft ook wel een goed punt met 'Mits vorm goed blijft is het prima, maar daar zit het hem nu net'...
 
Steek de popcorn maar weer terug weg voor in een ander topic want cnh heeft ook wel een goed punt met 'Mits vorm goed blijft is het prima, maar daar zit het hem nu net'...
Hahah euhmm.. ik heb jullie verhaaltje gelezen en ik ga toch voor deze schema...
ik heb een tijdje 5x5 gedaan maar idk... lijkt niet te werken (voor mij).
Ik denk dat ik met meer herhalingen beter resultaat zal zien. Hoop ik.

Dat is helemaal waar, maar het probleem zit hem er in dat (naar mijn ervaring) de meeste mensen na ~5 reps slordig beginnen te worden, bij beginners die de beweging nog erg moeten aanleren zal dit waarschijnlijk een nog groter probleem zijn.
Mits vorm goed blijft is het prima, maar daar zit het hem nu net ;)
Toch bedankt, want ik twijfelde wel even of ik 5x5 zou moeten doen.. maar toch ga ik een split proberen.

alleen vroeg ik me dus af of de oefeningen goed verdeeld zijn..

thanks a lot though :)
 
Hahah euhmm.. ik heb jullie verhaaltje gelezen en ik ga toch voor deze schema...
ik heb een tijdje 5x5 gedaan maar idk... lijkt niet te werken (voor mij).
Ik denk dat ik met meer herhalingen beter resultaat zal zien. Hoop ik.

14292372_10153889186463302_5026912715949697308_n.jpg


Gewoon voor gaan man, succes !
 
Back
Naar boven