MuscleMeat

Sticky Indian clubs, Persian Meels, Clubbells, Gada/Maces & Bulgarian Bags (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic


Beetje ongelukkig gefilmd :rolleyes:
Je swings hebben meer romp rotatie nodig, je staat er nog heel stijfjes bij.
Als je de mace omhoog brengt naar links of rechts dan draai je je romp de andere kant op. Tijdens de swing waarin de mace van links naar recht (of andersom) gaat achter je rug draai je je romp mee.

Begin anders eens met het doen van een 10-2 swing ipv de 360's die je nu doet. Je gaat dan voelen wat ik bedoel. De 10-2's zijn technisch lastiger en je zult de swing sneller en explosiever moeten uitvoeren maar de techniek ging bij mij hierdoor flink vooruit. De kracht moet uit je volledige lichaam komen (door de rotaties die je maakt) en niet uit je armen.
 
Je swings hebben meer romp rotatie nodig, je staat er nog heel stijfjes bij.
Als je de mace omhoog brengt naar links of rechts dan draai je je romp de andere kant op. Tijdens de swing waarin de mace van links naar recht (of andersom) gaat achter je rug draai je je romp mee.

Begin anders eens met het doen van een 10-2 swing ipv de 360's die je nu doet. Je gaat dan voelen wat ik bedoel. De 10-2's zijn technisch lastiger en je zult de swing sneller en explosiever moeten uitvoeren maar de techniek ging bij mij hierdoor flink vooruit. De kracht moet uit je volledige lichaam komen (door de rotaties die je maakt) en niet uit je armen.
De 10-2's willen nog niet echt vlotten :o
 
Ik zie in het hele spectrum van krachttraining een rol weggelegd voor de bewegingen die ik in dit topic zie langskomen. Toen ik veel worstelde, 4-8 x per week, kwamen best wel wat bewegingen overeen en merkte profijt in o.a. pl en boksen. Nu ik dat niet meer doe wil ik eens beginnen met Mace Swings. Is dat een goed begin?
 
De 10-2's willen nog niet echt vlotten :o
Oefenen oefenen en nog meer oefenen. Een zwaardere gada of mace helpt ook. Met de 6kg die je nu hebt kom je nog weg met je huidige techniek. Bij zwaardere gewichten zul je meer spieren van je lichaam moeten activeren.
 
Leuke variant voor de getup.
 
Nog een oefening die ik ga toevoegen aan dit topic, Bulgarian Bags. Meer rotaties om die roestige lichamen van ons mobiel en blessure vrij te krijgen.

 
Die techniek moet ik me ook maar eens gaan aanleren dit jaar. De gada maakt telkens contact met je schouder. Daar haal je aardig wat meer kilo’s uit lijkt me.
 
Ik heb nu een paar mace’s en heb met een 4kg mace wat 10 tot 2’s en 360’s geprobeerd en dat valt goed tegen, maat het is doen. Zijn 10 tot 2’s en/of 360’s goed om mee te beginnen, of zijn er beter opties?
 
10-2’s raad ik af om mee te beginnen. De 360 is de meest eenvoudige versie. Onderschat deze beweging niet, een 360 moet je in 2 richtingen doen met 2 verschillende handposities, dus dat zijn 4 verschillende swings die je moet doen.
 
Onder andere, bij een 360 kan je zelf het tempo bepalen en goed aanleren dat de pull hard moet worden ingezet en direct weer moet worden opgevangen. Een 10-2 gaat heel snel, de pauze in de swing start direct omdat de zwaartekracht de weg terug weer direct inzet. De 10-2 vraagt veel meer controle over de gada/mace en meer rotatie van de romp een techniek die ke nog niet hoeft te beheersen bij de 360.

ik denk dat ik pas na ruim 1 jaar begon aan de 10-2’s.
 
Onder andere, bij een 360 kan je zelf het tempo bepalen en goed aanleren dat de pull hard moet worden ingezet en direct weer moet worden opgevangen. Een 10-2 gaat heel snel, de pauze in de swing start direct omdat de zwaartekracht de weg terug weer direct inzet. De 10-2 vraagt veel meer controle over de gada/mace en meer rotatie van de romp een techniek die ke nog niet hoeft te beheersen bij de 360.

ik denk dat ik pas na ruim 1 jaar begon aan de 10-2’s.
Met de 12kg vind ik de 360 moeilijker dan de 2 to 10 :dunno:
 
Back
Naar boven