1. Ontzet Notitie

Sticky Indian clubs, Persian Meels, Clubbells & Gada/Maces

Discussie in 'Oefeningen' gestart door UnCompress, 28 jan 2017.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. UnCompress

UnCompress Massive Warrior +10 jaar member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Nooit van gehoord (chi ishi). Wat ik ervan zie is het toch anders, de bewegingen zijn anders. Er zit hoe ik het kan zien minder flow in de bewegingen. Ze lijken meer op een gada dan een club maar zijn veel korter en de stok is ook van hard hout en niet flexibel bamboe.

Ik heb sinds enkele maanden echte indian clubs en train een aantal keer per week voornamelijk indian club en maces.

chulodogo vindt dit leuk.
  2. chulodogo

chulodogo Cool Novice

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    22%
    Gaaf, waar heb je die vandaan? Ik ben ook al jaren op zoek naar die dingen. Zelf train ik al jaren met een mace, ik had er ook een filmpje van maar kan m even niet vinden.
    Zelf gemaakt van dikke stok en 1 vierkantje uit een voetbal knippen, stok erin met schroeven en cement erin laten lopen.
    De kracht die je ontwikkeld is fenomenaal, grote sterke jongens die ik ken krijgen dat ding amper in beweging, je moet het echt opbouwen.
    Ik zou het kicke vinden als er een gym zou zijn die hierop ingericht is. In Wageningen zit iets maar dat is voor mij te ver helaas.

UnCompress vindt dit leuk.
  3. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Ik heb tekeningen gemaakt van klassieke indian clubs (gemaakt rond 1860-1880). Deze heb op op maat laten maken bij een Indian club hout draaier uit Portugal.
    Hij is goed bereikbaar via facebook, zoek maar eens op indian club portugal en anders heb ik wel een mail adres voor je. Veel van zijn clubs staan op zijn instagram. https://www.instagram.com/heldergandra/?hl=nl
    Ze kosten wel wat maar worden dan ook ambachtelijk met de hand gemaakt.

Mijn maces komen ergens uit het Oostblok maar mijn gada's heb ik zelf gemaakt van bamboe met beton. Lekker goedkoop en beter dan maces.

Ja daar verkijken veel zich op. Het gewicht (kracht) van een mace neemt exponentieel toe wanneer je gaat draaien.

Dit is mijn trainingsmateriaal.

4. chulodogo

chulodogo Cool Novice

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    22%
    Waar woon je haha Zelf heb ik een soortgelijke, maar minder imposante training materialen in mijn woonkamer. Wel verschillende chi ishi , makiwara , opdraai stok met gewicht, ja en dumbbells en stang, gada en de rest train ik op de sportschool. Mijn droom is dus echt die mooie functionele houten Indian clubs. Ik geef les in een praktische pencak stijl, en gebruik veel functionele kracht training. Toch ben ik dankbaar van de informatie die ik van bodybuilders kan lezen op dit forum, en train ook soms naar aanleiding van hun adviezen. Mooi forum is dit! Ik lees vanaf 2010, maar dit topic heb ik pas net ontdekt, en ik dacht eerst dat ik de enige was in Nederland die zo traint haha er was niets van te vinden online dan.
    Train jij ook iets van Kalaripayattu ? Of kushti?

5. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Zou leuk zijn om eens met wat gasten te meeten die met clubs/maces trainen. Zoveel kennis is verloren gegaan maar het leeft toch wel zoals op facebook in verschillende groepen.

Ik heb een totaal andere achtergrond, ben er niet mee in aanraking gekomen via de vechtkunst zoals jij. Ik heb als kind jaren judo gedaan maar daarna fitness, bodybuilding en powerlifting/strongman en tot slot specifiek grip. Ik train nog niet zo heel lang de mace en clubs nu ongeveer een jaar.

Heb je een foto van jouw gada? Ben erg benieuwd wat je hebt gemaakt.

6. Sanca Magni

Sanca Magni Ressurected Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    19.363
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    106kg
    Vetpercentage:
    1%
    Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen om het ook eens te proberen.

UnCompress en chulodogo vinden dit leuk.
  7. chulodogo

chulodogo Cool Novice

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    22%
    Untitled.png

Kijk gewoon redneck style haha
    Ik heb gewoon een vakje uit zon bol gesneden, stok met schroeven erin en snelbeton erin gieten. klaar. Doet het al jaren, en staat eigenlijk altijd gewoon in de tuin.

8. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Mooi :thumb:
    Je zal best ergens een klein bloempotje hebben staan en anders koop je er een voor een paar euro. Een stok van ongeveer 1 meter met spijkers/schroeven erdoor en beton gieten. Voor Misschien 10 of 20 euro heb je dan een gada.
    Haha je hebt de mal (bal) er gewoon omheen laten zitten, mooi.

En nu nog een filmpje van je swings met je gada.
    Ik heb onlangs een gemaakt, mijn techniek is ondertussen weer anders geworden. Je leert best snel als je het maar vaak doet.

Laatst bewerkt: 28 dec 2018
    Sanca Magni vindt dit leuk.
  9. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
  10. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
  11. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Lastig voor het eerst zo'n gada / mace, gaat alle kanten op. :)

12. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Ook een leuke variatie.

13. Sanca Magni

Sanca Magni Ressurected Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    19.363
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    106kg
    Vetpercentage:
    1%
  14. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Nice Johan, goed bezig.
    Ik zal je swings eens technisch beoordelen. Je club swing is eerder een meel swing wat een best lastige rotatie beweging is. Maar wow wat zit die linker kant van je op slot, flink verschil met rechts, echt veel compressie heb je daar.

De swing moet je in feite in 3 delen opsplitsen.
    - Press, waarbij je de club of mace omhoog en naast je brengt.
    - Swing, waarbij het gewicht al het werkt doet en je schouder/elleboog en pols met de beweging mee roteren. Het gewicht trekt als het ware aan deze gewrichten.
    - Pull, waarbij je de club vanuit de swing weer naar voren trekt met lat dominantie.

Je staat met je heupen verder helemaal naar voren wat niet de bedoeling is. En de mace moet ook langer zijn en meer gewicht op het uiteinde hebben om aan je gewrichten te kunnen trekken. Nu werk (bijna vecht) je te veel om de swing voor elkaar te krijgen.
    Ook is je swing nu maar half af. Tijdens de press gaat de club wel naar buiten toe maar tijdens de pull niet naar binnen. Zie het als de wijzers van een klok die bij de press op 10 uur of 2 uur staan maar bij pull op 12 uur terug komt. De swing is dus niet helemaal af (rond). Dat is lastig als je jezelf niet ziet tijdens de swing en moet je gaan leren voelen.

Maar maak eerst eens een gada van ongeveer 1m, dan pas heb je materiaal waar je echt mee kunt trainen.

Tot slot leer je veel door te kijken naar andere swings en ze te proberen na te doen. Deze ouwe heeft heel wat goede tutorials gemaakt en zijn andere filmpjes kun je veel van leren. Hij legt altijd wel goed uit.

https://www.youtube.com/user/taraswolkowinski

Laatst bewerkt: 4 jan 2019
  15. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
    Aanvullend op de vorige post. Bij beide swings die je liet zien is triceps extensie belangrijk. De punt van je elleboog helemaal naar boven en je hand zo ver mogelijk omlaag achter je hoofd. Als je naar je handen kijkt dan zitten die nog boven je hoofd wanneer de club zich achter je bevindt. Het trainen met een gada geeft veel dynamische stretch op je triceps en ze gehele zijlijnen van je lichaam. Je lats, seratus anterrior en posterior en buik / core spieren worden steeds maximaal op lengte getrokken.

Hier twee filmpjes die je helpen je in deze positie te brengen en te wennen aan de range (rom) die gada swings van je vragen.

16. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
  17. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man
  18. Brutushakt

Brutushakt Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.835
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    15%
    Wedden dat @UnCompress met al die martelwerktuigen op vakantie gaat?

19. Brutushakt

Brutushakt Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.835
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    15%
    Interessante oefeningen trouwens, bouw je daar ook no wat van massa mee op??? Of is het louter om mobiliteit etc te verbeteren?

20. UnCompress

Leuk Bevonden:
    3.030
    Geslacht:
    Man

Elke spier groeit wanneer je deze traint dus als je met flinke clubs en gada zwaait dan bouw je daar zeker spiermassa mee op maar niet zoals je met bodybuilding of powerlifting/strongman doet. Tevens train je er spieren mee die je met geen enkele andere krachtsport kunt trainen.

Deze tools worden veel toegepast in de vechtkunst waarbij functionele kracht, snelheid en souplesse belangrijker zijn dan veel spiermassa opbouwen.

Brutushakt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie