MuscleMeat

Ineens gyno (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Julian

Novice
Lid geworden
9 mrt 2019
Berichten
17
Waardering
11
Lengte
1m83
Hoi,

Eind vorige week merkte ik ineens onder beide van mijn tepels iets hards op. Links was groter dan rechts, rechts is ondertussen ook weer weggetrokken maar de tepel is nog wel puffy. Links is ondertussen een stuk groter geworden en doet ook behoorlijk veel pijn(zo veel dat ik niet kan slapen). Ook kwam er gisteravond ineens allemaal dikachtige doorzichtige vloeistof uit mn linker tepel, ik heb wel al een aantal keer gehad dat mijn tshirt rond mijn tepel ineens nat/vies was maar ik dacht dat ik gewoon aan het zweten was gisteren merkte ik pas wat er gebeurde. Ik gebruik geen AAS, drink geen alcohol en gebruik geen drugs en ben over 2 maanden 19 dus ik heb geen idee hoe dit ineens komt.

Ik ben 183cm, 70kg en absoluut niet dik. Ik houd wel veel vocht vast sommige dagen, ff zweten en ik ben 2kg lichter. Ik ben naar mijn dokter geweest en ik kan een echo laten maken maar ze zegt dat het niet met mijn hormonen te maken heeft(wat me sterk lijkt). Iets wat er misschien mee te maken heeft, ik heb afgelopen weken soms pijn in mn ballen en ze lijken wat kleiner dan normaal. Ik vraag het hier aangezien mijn dokter niet mee gaat in het verhaal dat het aan hormonen kan liggen misschien weet iemand hier er meer van.

Alvast bedankt
 
Vreemd dat het ineens op komt zetten zonder het gebruik van AAS, op jouw leeftijd. Vaak onstaat puberale gynaecomastie op een jongere leeftijd. Eerste waar ik om eerlijk te zijn nu aan denk is een prolactinoom door de afscheiding, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Ik zou het nogmaals bij je huisarts aankaarten en ook dat er vloeistofafscheiding plaatsvindt, wilt hij/zij er nog niets mee, zou ik naar een andere arts gaan.
 
Vreemd dat het ineens op komt zetten zonder het gebruik van AAS, op jouw leeftijd. Vaak onstaat puberale gynaecomastie op een jongere leeftijd. Eerste waar ik om eerlijk te zijn nu aan denk is een prolactinoom door de afscheiding, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Ik zou het nogmaals bij je huisarts aankaarten en ook dat er vloeistofafscheiding plaatsvindt, wilt hij/zij er nog niets mee, zou ik naar een andere arts gaan.

Ik heb nadrukkelijk benoemd dat er afscheiding plaatsvindt, maar zij maakte zich hier geen zorgen om dit zou sowieso normaal zijn zegt ze(dit lijkt me raar bij een man). Ze heeft wel bevestigd dat het gyno is, maar dit leek me ook al duidelijk.
 
Ok even een update, heb vandaag foto's laten maken in het ziekenhuis ik hoor binnenkort de uitslag. Kreeg te horen dat er een zwelling achter mn tepels zit, ja dit wist ik al.
 
Laat het hier even weten zodra je de uitslag hebt, ben wel benieuwd..
 
Ok ben net gebeld door de dokter. Hun uitslag is dat het een goedaardige zwelling is. Ze zeggen ook dat het past bij mijn postuur met een iets hogere bmi(??????). Ik ben 183 en weeg 70kg geen idee waar ze dat vandaan halen, ze hebben me niet eens gemeten of gewogen. Hierbij laten ze het volledig, ze gaan er verder niks mee doen. Lijkt erop dat ik dus ergens nolva ga bestellen.
 
Ok ben net gebeld door de dokter. Hun uitslag is dat het een goedaardige zwelling is. Ze zeggen ook dat het past bij mijn postuur met een iets hogere bmi(??????). Ik ben 183 en weeg 70kg geen idee waar ze dat vandaan halen, ze hebben me niet eens gemeten of gewogen. Hierbij laten ze het volledig, ze gaan er verder niks mee doen. Lijkt erop dat ik dus ergens nolva ga bestellen.
Nog eens benadrukken dat je er veel pijn en last van hebt is mijn eerste gedacht. Eventueel een second opinion (om toch een remedie onder controle van een arts te kunnen proberen)
 
Nog eens benadrukken dat je er veel pijn en last van hebt is mijn eerste gedacht. Eventueel een second opinion (om toch een remedie onder controle van een arts te kunnen proberen)

Is het dan verstandig om te proberen om eerst prolactine, oestrogeen en testosteron te laten prikken om daarvan de waardes te bepalen? Geeft denk ik meer duidelijkheid. Second opinion zou ik kunnen proberen. Mijn arts gaat er niet in mee dat het aan hormonen kan liggen.
 
Is het dan verstandig om te proberen om eerst prolactine, oestrogeen en testosteron te laten prikken om daarvan de waardes te bepalen? Geeft denk ik meer duidelijkheid. Second opinion zou ik kunnen proberen. Mijn arts gaat er niet in mee dat het aan hormonen kan liggen.
De enige oorzaak van het ontstaan van gynaecomastie is hormonen :shrug:
Die drie laten testen kan misschien al wel wat vertellen inderdaad, als jij vindt dat je niet adequaat geholpen wordt door je arts zou ik gewoon naar een ander stappen voor second opinion.
 
Is het dan verstandig om te proberen om eerst prolactine, oestrogeen en testosteron te laten prikken om daarvan de waardes te bepalen? Geeft denk ik meer duidelijkheid. Second opinion zou ik kunnen proberen. Mijn arts gaat er niet in mee dat het aan hormonen kan liggen.
Mijn kennis is te te beperkt om daar een juist antwoord op te geven, al denk ik dat een volledige bloedwaardetest nooit kwaad kan (zelfs bij personen die geen problemen ervaren)
 
Nolva bestellen zou ik maar even laten als ik jou was. Dit duidt namelijk niet op gynaecomastie. Een gezwollen tepel met vocht is namelijk meestal een ontsteking of abces (als het pus is). Als je niet hebt gekuurt moet je dus zeker geen nolva slikken.
 
Nolva bestellen zou ik maar even laten als ik jou was. Dit duidt namelijk niet op gynaecomastie. Een gezwollen tepel met vocht is namelijk meestal een ontsteking of abces (als het pus is). Als je niet hebt gekuurt moet je dus zeker geen nolva slikken.

Het is geen vocht het is echt gyno en het is focking pijnlijk
 
Ik ben net terug uit de sportschool daarom duurde t ff maar hier zijn de foto's

Deze is van gisteren:
1596553105674.png


En deze is van net na het sporten, het ziet er na het sporten altijd anders uit.
1596553180303.png


Het is lastig te zien op de foto aangezien het harde ONDER de tepel zit. De foto's die in het ziekenhuis zijn gemaakt waarmee dus onder de tepel gekeken kan worden heb ik niet gekregen.
 
Op de foto valt er niks geks te zien inderdaad, maargoed jij voelt het uiteindelijk zelf het beste aan.
 
Op de foto valt er niks geks te zien inderdaad, maargoed jij voelt het uiteindelijk zelf het beste aan.

Klopt qua uiterlijk is het vooral puffy, maar eronder zit een harde schijf die verrot veel pijn doet
 
Back
Naar boven