XXL Nutrition

Ineens veel gewichtverlies

Bezoekers in dit topic

Piet Paulusma

Novice
Lid geworden
15 aug 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Hallo iedereen,

Ik vraag mij af waarom ik opeens veel ben afgevallen. Voor de zomervakantie woog ik nog 96kg. Mijn doel was om aan het einde van het jaar 100kg te gaan wegen. Gisteren stond ik na lange tijd weer op de weegschaal en momenteel weeg ik opeens 93kg, zonder dat mijn voeding is veranderd. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Je darmblokkade is opgeheven waardoor je weer kunt poepen.
 
3 kilo verloren in een paar weken tijd... meteen naar de huisarts! meer eten maat...
 
Hallo iedereen,

Ik vraag mij af waarom ik opeens veel ben afgevallen. Voor de zomervakantie woog ik nog 96kg. Mijn doel was om aan het einde van het jaar 100kg te gaan wegen. Gisteren stond ik na lange tijd weer op de weegschaal en momenteel weeg ik opeens 93kg, zonder dat mijn voeding is veranderd. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

1. Als jij voor de zomervakantie toen jij 96 kilo woog, onder behoefte at, dan is het niet vreemd als je nu enkele weken later 93 kilo weegt. Oplossing meer eten.
2. Het is mogelijk dat je actiever bent geweest de laatste weken / maanden ivm daarvoor. Oplossing meer eten.
3. Het is mogelijk dat je jouw voeding niet exact bijhoud / weegt waardoor je denkt dat je evenveel at, maar dit was niet het geval. Oplossing meer eten.

Hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten krijg je binnen per dag. Hoeveel grammen van welke voedingsmiddelen krijg je binnen per dag. Als je dit niet exact weet, begin er dan eens mee om dit wel duidelijk te krijgen. Houd de voeding enkele weken constant en weeg jezelf dagelijks. Kom je aan? ga zo door. Kom je niet aan? Voeg meer voeding toe.
 
Je kunt wel roepen dat je genoeg eet, maar dat is dus niet zo... Anders verlies je geen gewicht, niet heel moeilijk.
 
Kanker? AIDS? Lyme? TBC? Of gewoon te weinig gegeten?
 
Hoe zwaarder je wordt, hoe meer kcals je lichaam nodig heeft. Kan dus betekenen dat de hoeveelheid kcals die je nu eet op dit gewicht niet meer voldoende is. Dus gewoon uppen die handel.
 
Je gear is fake
 
Als je zegt dat je genoeg eet, op hoeveel aantal kcal zit je dan momenteel?
Mogelijks dat je lean massa is toegenomen en je kcal nood dus ook en je nog meer moet eten als daar voor.
 
Je kunt wel roepen dat je genoeg eet, maar dat is dus niet zo... Anders verlies je geen gewicht, niet heel moeilijk.

Voor sommigen is dit nog steeds moeilijk te bevatten.
 
Back
Naar boven