Fitness Seller

Ineenstorting van de evolutietheorie in drie stappen

Bezoekers in dit topic

SageFrancis zei:
Nou, kijk... tijdreizen zou opzich best kunnen, maar wat je zegt dat als je sneller dan het licht gaat dat je dan teveel massa hebt en dan zou ontploffen klopt wel. Je kan alleen in de toekomst reizen als je sneller gaat dan het licht, ik neem aan dat dit nooit zal gebeuren, maar er zijn ook dingen zoals zwarte gaten die licht opslurpen, hoe zou dat in elkaar zitten? niets ontkomt aan die zwarte gaten, en daarnaast zou het ook nog mogelijk zijn dat er meer dimensies zijn. Dat er bijv. miljoenen SageFrancises zijn, en dat elke SageFracis een andere handeling doet.Wetenschap is het mooiste wat er is vind ik.

Iemand ooit gehoord van de string-theorie? nee niet die van je vriendin ;) maar de theorie dat alles bestaat uit een string-> als ik het simpel wil opschrijven kan ik het beste zeggen dat het kleiner is dan een quark en dat het niet echt een vaste vorm kan aannemen. Weetje, als je eens nadenkt hoe raar het is dat je bijv, de zon van wat was het, 10 minuten? geleden ziet... is toch raar ofniet? De zon staat eigenlijk op punt b, maar wij zien de zon bij punt a... ja logische verklaring is er wel, omdat het licht zo'n afstand moet afleggen, maar toch is het raar.

Wetenschappers denken dat het heelal zo ontstaan is: Het heelal onstond met een oerknal, allemaal molecuultjes bij elkaar, warm, boem bam, klaar. Toen begon de uitdijing van het heelal. Ze denken dat het heelal uitdijt op deze manier: het heelal is net een bal. Men pakt een bal, en gooit hem hard tegen de grond waardoor hij omhoogstuitert. Het heelal zit ook zo in elkaar, maar, de bal wordt weer terug getrokken naar de grond door de zwaartekracht. Nu weten weteschappers alleen niet zeker of dit ook met het heelal zal gebeuren. Het heelal kan oneindig blijven doorgroeien, of het kan net als de bal weer in elkaar storten. Dat ligt aan de anti-materie GELOOF IK, het lag ergens aan, het had te maken met de kracht die het heelal had om uit te dijen, en de kracht die ervoor zorgde dat het heelal weer kon instorten. Als de krach van het instorten groter was, nou dan weet je het gevolg wel.

als de explosie kracht en aanhouding van die kracht groter is dan de aantrekkingskracht van de afzonderlijke delen zal het steeds groter worden ,

maar op sommige plekken neemt massa toe doordat daar al clusters van massa samenklonteren ,

zo draait heel onze melkweg richting ergens ( weet de naam ff niet ) dus zal het daar ooit een serieuze opeenhoping worden

grtz
 
zeekip zei:
Evolutie theorie is zeker niet sluitend. Maar om er buitenaardsen wezens bij te halen is het probleem opschuiven. Stel dat wij van de buitenaardsen afstammen, dan is de vraag: hoe komen zij aan die kennis/complexe cellen etc. Idem voor god.
net zoals wij aan onze kennis komen , enkel hebben zei bv het voordeel in betere onderlinge condities te leven en zich meer te focussen op wat belangrijk is dan zoals wij bv op wapens en dergelijke

of gewoon het feit dat ze al langer bestaan en bv al andere connecties hebben binnen het heelal ...

das diep maar was gewoon een theorietje
 
Nou nou....die spier poneert hier een aantal onderwerpen die best pittig zijn voor de doorsnee denker. Mijn vraag is dan ook, waarom zwengel je deze discussie aan? In de hoop het antwoord te vinden? Of in de hoop meer informatie en kennis te vergaren zodat je daarmee denkt dichter bij de waarheid te kunnen komen?

En stel dat je het antwoord vindt, wat wil je daar dan mee? Heeft het dus zin om te zoeken? Of is het zoekproces ook een leerdoel op zich?

Zonder in te gaan op de onderwerpen, ze zijn te divers en absoluut te ongenuanceerd, ben ik benieuwd naar je beweegredenen. Persoonlijk heb ik deze vragen al enige jaren achter me gelaten. Ik heb er, naast een ongeloofelijke hoeveelheid parate kennis, alleen maar één ding van geleerd.

De vraag is interessanter en daarmee belangrijker dan het antwoord.

Door de zoektocht die je nu doormaakt, kun je namelijk wel eens tegen de grenzen van je eigen capaciteiten aanlopen. Maar als je toch echt iets kwalitatiefs wilt lezen, begin dan met een boekje van Stephen Hawkin, "a brief history of time". Leuk voor de vrijdagavond.
 
ook weer een lekker onderwerp om over te discussieren. Te meer omdat een ieder die een standpunt heeft ingenomen, nooit in een discussie naar een ander toe zal komen.
In de quest van deze maand staat er wel een aardig artikel over. Gaat over evolutie versus Intelligent Design (ID).

Ik zelf geloof niet in de spontane ontwikkeling van leven, maar ben ook geen rasechte creationist. En dat de evolutie theorie dé wetenschappelijke verklaring is vind ik al helemaal onzin. Maar goed de wetenschap wil zich in zijn menselijke verschijning nu eenmaal graag als God opstellen.
Er zijn boeken vol te vinden over 'bewijzen' voor en tegen de evolutie en creationistische inslag. Peter Scheele heeft bijvoorbeeld 'degeneratie' geschreven, een boek dat vanuit een christelijke visie is geschreven en verhaalt over evolutie in horizontale (ontwikkeling van soort naar soort) en horizontale evolutie (ontwikkeling binnen de soort)
Het volstrekt ontkennen van een van beide zou mijns inziens getuigen van de nodige arrogantie.
 
Tsunami zei:
Nou nou....die spier poneert hier een aantal onderwerpen die best pittig zijn voor de doorsnee denker. Mijn vraag is dan ook, waarom zwengel je deze discussie aan? In de hoop het antwoord te vinden? Of in de hoop meer informatie en kennis te vergaren zodat je daarmee denkt dichter bij de waarheid te kunnen komen?

En stel dat je het antwoord vindt, wat wil je daar dan mee? Heeft het dus zin om te zoeken? Of is het zoekproces ook een leerdoel op zich?

Zonder in te gaan op de onderwerpen, ze zijn te divers en absoluut te ongenuanceerd, ben ik benieuwd naar je beweegredenen. Persoonlijk heb ik deze vragen al enige jaren achter me gelaten. Ik heb er, naast een ongeloofelijke hoeveelheid parate kennis, alleen maar één ding van geleerd.

De vraag is interessanter en daarmee belangrijker dan het antwoord.

Door de zoektocht die je nu doormaakt, kun je namelijk wel eens tegen de grenzen van je eigen capaciteiten aanlopen. Maar als je toch echt iets kwalitatiefs wilt lezen, begin dan met een boekje van Stephen Hawkin, "a brief history of time". Leuk voor de vrijdagavond.


hmm intressant
ik zal het boek zeker opzoeken
voor een deel heb je gelijk
ik ben er nieuwsgierig en diep van binnen hoop ik toch wel op een standpunt of een antwoord te komen
want nu weet ik namelijk niet precies welke richting wel of niet klopt
ook wou ik weten hoe het forum erop zou reageren
dit bewijst namelijk nu ook weer eens dat heel veel bb'ers erg intellectueel
zijn ingesteld
petje af en een dikke middelvinger naar de mensen die het tegendeel beweren
 
Laatst bewerkt:
en het is waarschijnlijk ook de angst
van waar ga ik heen als ik dood ga..
maar het komt uiteindelijk toch hier op neer
RESISTANCE IS FUTILE
zoals heel mooi in je ot staat
want we sterven allemaal toch wel een keer
toch geloof ik wel dat god of boedha of andere ''goden''
een natuurkundige kracht is waarvan we de bestaan of werking niet vanaf weten en wat deze voor invloed heeft
en wie weet zullen we er op een dag achterkomen als je onze zintuigen te boven kunnen gaan
 
Laatst bewerkt:
MightyDuck zei:
Maar aangezien in dit soort tastbare zaken alles een begin moet hebben betekent het dat er een ontstaan en een einde moet zijn om een sluitende definitie te hebben. Slechts door het allereerste begin te verklaren zou de evolutietheorie onbekritiseerbaar worden voor eikels met creatievetheoriën. :)
elke theorie is een creatieve theorie
 
Tsunami En stel dat je het antwoord vindt zei:
het antwoord gaan we zeker niet vinden , maar collectief over iets redeneren geeft zowizo nieuwe stof tot nadenken en de steun van andere gelijkgezinden maakt het leuk .

tegen de grenzen van je eigen capaciteiten aanlopen is volgens mij jezelf ontdekken en ontplooien van je ik , wat op zich ook wel positief is

en inderdaad de vraag of het zoeken naar het antwoord is belangrijker dan het antwoord omdat dit de uiting is van bovengaand vernoemde
 
Een theorie die met praktijkvoorbeelden onderbouwd kan worden is niet echt een creatieve theorie te noemen. De evolutietheorie is d.m.v. cosmologisch en biologisch bewijs redelijk goed te onderbouwen terwijl de creationistische theoristen geen enkel wetenschappelijk bewijs aandragen. Enige wat ze proberen is de gevestigde wetenschappelijke kennis met wat onwaarheden onderuit te halen.

Als we naar de voorstanders van creationisme hadden geluisterd werden er nu nog mensen op de brandstapel gegooid en woonden we in plaggenhutten. Dat volk heeft nooit enige bijdrage gehad in de ontwikkeling van de mens, buiten het verspreiden van haat t.o.v. andere culturen en de onderdrukking van andersdenkenden. Wetenschap onderuit halen met vaag gebrabbel is makkelijk, maar creationisten hebben nergens een overtuigend bewijs neergelegd dat hun theorie ook maar voor een half procent klopt.
 
heel mooi gezegdt
iemand een tegenargument?
 
ben geen creationist dus ...
 
Een ieder die overigens geinteresseerd is in theorieen aangaande cosmologie, evolutie etc raad ik aan om eens bij de Slegte een kijkje te nemen. In redelijk wat steden in Nederland te vinden en ze hebben over dit soort onderwerpen vaak fraaie boeken op de planken staan die bij normale boekhandels nog voor de volledige prijs over de toonbank gaan.
 
spiertje16 zei:
voor degene die geintresseerd zijn in een echte disscusie
dus de intellectuelen onder ons

STAP 1 : COMPLEXITEIT VAN DE CEL
Volgens de evolutietheorie is de CEL wat de bouwsteen van het leven is door ' toeval ' ontstaan.
Maar wetenschapelijke onderzoek naar de cel heeft duidelijk gemaakt dat het de ingewikkeldste systeem is waar de mensheid ooit mee te maken heeft gehad.
W.H. Thorpe, een evolutionistische wetenschapper, moet bekennen dat: "het eenvoudigste soort cel een mechanisme heeft, dat veel ingewikkelder is dan een"machine die een mens bedacht heeft, laat staan gemaakt."


De cel is het ingewikkeldste en elegantst ontworpen systeem dat de mens ooit heeft aanschouwd. Professor in de biologie, Michael Denton, legt met een voorbeeld de complexiteit in zijn boek 'Evolutie: een theorie in crises', uit:

"Om de realiteit van het leven te begrijpen, zoals zij door de microbiologie duidelijk is geworden, moeten we ons een cel voorstellen die duizend miljoen maal vergroot is, tot hij twintig kilometer in doorsnee is en op een gigantisch luchtschip lijkt, dat groot genoeg is om een grote stad als Londen of New York te bedekken. We zien dan een voorwerp van onvergelijkbare complexiteit en toegepast ontwerp. Aan de oppervlakte van de cel zien we miljoenen openingen, zoals poorten van een groot ruimteschip, deze gaan open en dicht om een voortdurende stroom materialen in en uit laten gaan. Als we één van deze openingen binnengaan, dan bevinden wij ons in een wereld van superieure technologie en ontzagwekkende complexiteit…(een complexiteit) die voorbij onze creatieve mogelijkheden ligt, een realiteit die de duidelijke tegenpool van het toeval is, wat in elk opzicht alles wat met de intelligentie van de mens gemaakt is, te boven gaat…."


volledig waar, maar deze stap ontkent om te beginnen op geen enkele wijze evolutie
integendeel, hieruit volgt al direct dat evolutie een zeer aannemelijke hypothese is om de hedendaagse biodiversiteit te verklaren zonder zelf bijkomend bewijsmateriaal te gebruiken


STAP 2 mutaties

Mutaties worden omschreven als verbrekingen of veranderingen die in de DNA-molecule plaatsvinden, deze worden in de kernen van de cel van levende wezens gevonden, en bevatten alle genetische informatie. Deze verbrekingen of verplaatsingen zijn het resultaat van externe effecten, zoals straling of chemische handelingen. Elke mutatie is een "ongeluk" en beschadigt de nucleotiden die het DNA vormen of veranderen hun plaats. Meestal veroorzaken zij zoveel schade, dat de cel de verandering niet kan repareren.

De mutatie waarachter de evolutionisten zich zo vaak verschuilen, is geen magisch toverstokje dat levende wezens in een beter en meer ontwikkelde vorm verandert. De directe gevolgen van mutaties zijn schadelijk. De veranderingen die door mutaties veroorzaakt zijn, kunnen slechts zijn zoals het door de mensen van Hiroshima, Nagasaki en Chernobyl ervaren is; dat is de dood, mismaaktheid en misstanden van de natuur…

De reden hiervoor is eenvoudig: het DNA heeft een zeer ingewikkelde structuur en willekeurige effecten kunnen deze structuur enkel schade toebrengen. B.G. Ranganathan zegt:

"De mutaties zijn gering, willekeurig en schadelijk. Zij komen maar sporadisch voor en het beste is als zij geen effect hebben. Deze vier eigenschappen van mutaties houden in, dat mutaties niet naar een evolutionistische ontwikkeling kunnen leiden. Een willekeurige verandering in een hoog ontwikkeld organisme is of zonder effect of schadelijk. Een willekeurige verandering in een horloge kan het horloge niet verbeteren. Waarschijnlijk brengt het schade toe of heeft op z'n best geen effect. Een aardbeving verbetert de stad niet, het zorgt voor haar vernietiging."29

Samenvattend kunnen we zeggen, dat er drie belangrijke redenen zijn waarom mutaties niet kunnen dienen als ondersteuning van de beweringen van de evolutionisten:

1) De directe gevolgen van mutaties zijn schadelijk: omdat ze willekeurig voorkomen, brengen zij altijd schade toe aan het levende organisme dat ze ondergaat. Gezond verstand vertelt ons dat onbewuste inmenging in een perfecte en complexe structuur deze niet kan verbeteren. Er zijn nog nooit nuttige mutaties waargenomen.

2) Mutaties voegen geen nieuwe informatie toe aan het DNA van het organisme: de onderdelen die de genetische informatie vormen, worden of van hun plaats gerukt en vernietigd of naar andere plaatsen gebracht. Mutaties kunnen er niet voor zorgen, dat een levend wezen een nieuw orgaan of een nieuwe eigenschap krijgt. Zij zorgen slechts voor afwijkingen, zoals een been dat uit de rug komt of een oor uit de buik.

3) Om een mutatie naar een volgende generatie over te brengen, moet die in de voortplantingscellen van het organisme plaatsvinden: een willekeurige verandering die in een plaatselijke cel of orgaan van het lichaam plaatsvindt, kan niet naar de volgende generatie worden overgebracht. Bijvoorbeeld een menselijk oog dat door straling of om andere reden veranderd is, kan niet aan volgende generaties worden doorgegeven.

Kort gezegd, het is voor levende wezens onmogelijk om te evolueren, omdat er geen mechanisme in de natuur bestaat dat voor evolutie zorgt. Dit is in overeenstemming met het bewijs uit het fossielenarchief, dat laat zien, dat dit scenario ver van de werkelijkheid verwijderd is.


niet waar:

'Mutaties die structurele effencten hebben op de proteïnen waarvoor ze coderen, zijn veel vaker schadelijk dan heilzaam voor het organisme(...) (je kan dit vergelijken met het feit dat je zonder enige mechanische scholing of voorkennis op een willekeurige plaats in het mortorblok van een BMW een verandering zou aanbregen; de kans dat de wagen doordoor sneller of beter zal rijden is vrij gerig). Nochtans is het precies dat wat in zeer zeldzame gevallen gebeurt: een mutant allel zorgt ervoor dat het organisme in kwestie beter aangepast is aan zijn omgeving en daardoor een hoger reproductief succes vertoont. Dit is minder waarschijnlijk in stabiele omgevingen maar treedt allicht meer frequent op wanneer milieuomstanigheden veranderen en mutaties- die voordien weggeslecteerd werden- heilzame effecten veroorzaken onder de nieuwe omstandigheden.

(Nota's bij de cusus Ecologie, Prof Dr. Luc Lens, p27: Bronnen van genetische variatie)


Er zijn nog nooit nuttige mutaties waargenomen


dit is grote bullshit, hier ga ik niet eens tijd aan besteden om te weerleggen; het aantal voorbeelden hiervan is legio


STAP 3 Het fossielenarchief verwerpt de evolutietheorie

Volgens de evolutietheorie stamt iedere levende soort van een voorafgaande af. De soorten die voorheen bestaan hebben zijn in de loop der tijden in iets anders veranderd en alle soorten zijn op deze manier ontstaan. Volgens de theorie verliep dit proces geleidelijk gedurende miljoenen jaren.

Als dit het geval was, dan zouden er ontelbare soorten bestaan moeten hebben die een overgang kenmerken en die zouden lang in deze overgangsperiode geleefd hebben.

Bijvoorbeeld, er zouden in het verleden sommige half-vis/half-reptielen geleefd hebben, die bepaalde trekken van reptielen gehad moeten hebben naast die van de vis die ze reeds hadden. Of er zouden sommige reptiel-vogels bestaan moeten hebben, die wat trekken van een vogel moesten krijgen naast de eigenschappen van de reptielen die ze al hadden. Evolutionisten verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan ze geloven dat die in het verleden geleefd hebben als 'overgangsvormen'.

Als dit soort dieren echt bestaan hebben, dan zouden daar miljoenen of zelfs miljarden van moeten zijn in aantal en in variëteit. En wat nog belangrijker is, is dat de overblijfselen van deze dieren in het fossielenarchief aanwezig zouden moeten zijn. Het aantal van deze overgangsvormen zou zelfs groter moeten zijn dan het aantal dierlijke soorten van tegenwoordig en hun overblijfselen zouden over de hele wereld gevonden moeten worden. In 'Het ontstaan der soorten', legt Darwin uit:

Als mijn theorie waar is, zouden ontelbare tussenvormen die nauw verbonden zijn aan de soorten van dezelfde groep zeker hebben moeten bestaan… Daarom zou bewijs van hun vroegere bestaan onder de overblijfselen van de fossielen gevonden moeten worden.33

Zelfs Darwin was zich bewust van de afwezigheid van zulke overgangsvormen. Hij hoopte, dat deze in de toekomst gevonden zouden worden. Ondanks zijn hoop realiseerde hij zich, dat het grootste struikelblok in zijn theorie het ontbreken van de overgangsvormen was. Daarom schreef hij in zijn boek: 'Het ontstaan der soorten' het volgende in het hoofdstuk: "Moeilijkheden van de theorie":

"…Waarom is het zo, dat, als soorten van andere soorten afstammen door fijne gradaties, we nergens de ontelbare tussenvormen zien? Waarom is niet de hele natuur in verwarring, in plaats daarvan bestaan de soorten zoals we hen zien, goed ontworpen?… Maar volgens deze theorie hadden ontelbare tussenvormen moeten hebben bestaan, waarom vinden we ze niet ingebed in groten getale in de korst van de aarde?… Maar in een gebied dat een tussenvorm is, met voorwaarden die voor een tussenvorm van het leven zijn, waarom vinden we dan niet nauw-verwante variaties die een tussenvorm zijn? Dit probleem heeft me sinds lange tijd verbaasd."34


Een beroemde Britste paleontoloog, Derek V. Ager, geeft dit feit toe, ondanks dat hij zelf een evolutionist is:

Het punt is nu bereikt, dat, als we het fossielenarchief nauwkeurig bekijken, of dit nu naar de verschillende orden of soorten is, we steeds weer ontdekken, dat er geen geleidelijke evolutie heeft plaatsgevonden, maar een plotselinge uitbarsting van een groep ten koste van een andere.35

Een andere evolutionistische paleontoloog, Mark Carnecki, geeft hier het volgende commentaar op:

Een belangrijk probleem in het bewijzen van de theorie is het fossielenarchief; de overblijfselen van de verdwenen soorten blijven in de geologische formaties van de aarde bewaard. Dit archief heeft nooit de sporen van Darwin's hypothetische overgangsvormen onthuld - in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten abrupt, en deze verzwakking heeft aan de argumenten van de aanhangers van de schepping bijgedragen dat iedere soort door God geschapen is.36


Deze gaten in het fossielenarchief kunnen niet verklaard worden door te zeggen, dat de betreffende fossielen nog niet gevonden zijn, maar dat dat wel op een bepaalde dag zal gebeuren. De Amerikaanse paleontoloog R. Wessons merkt in zijn boek "Beyond natural selection", uitgegeven in 1991 op dat: "de gaten in het fossielenarchief echt en fenomenaal zijn":

De gaten in het fossielenarchief zijn echt. De afwezigheid van een archief van welke belangrijke tak dan ook is fenomenaal. Soorten zijn gewoonlijk statisch, of bijna statisch, gedurende lange perioden. Soorten laten zelden, en geslachten nooit een evolutie zien in een nieuwe soort of geslacht, maar de vervanging van de één door de andere, en de verandering is min of meer abrupt.37


het ontbreken van een continue reeks overgangsvormen is inderdaad waar maar zeker niet sluitend:

'De meest direte aanwijzeingen voor evolutie komen via de ontdekking, identificatie en datering van fossielen door paleontologen.(...) Gegevens van fossielen dienen echter met de nodige omzichtigheid geïnterpreteerd te worden. Ze vormen geen representatief staal van de organismen die in een bepaalde tijdsperiode voorkwamen, daar zowel de kenmerken van het habitat als van het organisme de kans op fossilisatie bepalen.'

(Nota's bij de cusus Ecologie, Prof Dr. Luc Lens, p16: Aanwijzingen voor het bestaan van evolutie uit de palentologie)

'Overgangsvormen zouden schaars zijn ten gevolge van de onvolledigheid van fossiele gegevens en wegens het feit dat enkel extreme (skeletale) veranderingen weerspiegeld worden in fossiele gegevens(dus niet evolutie in fysiologie, anatomie of gedrag.'

(Nota's bij de cusus Ecologie, Prof Dr. Luc Lens, p62-63: Patronen en snelheid van soortvorming)


Bijvoorbeeld, er zouden in het verleden sommige half-vis/half-reptielen geleefd hebben, die bepaalde trekken van reptielen gehad moeten hebben naast die van de vis die ze reeds hadden. Of er zouden sommige reptiel-vogels bestaan moeten hebben, die wat trekken van een vogel moesten krijgen naast de eigenschappen van de reptielen die ze al hadden. Evolutionisten verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan ze geloven dat die in het verleden geleefd hebben als 'overgangsvormen'.


deze beide voorbeelden bestaan wel degelijk

Eustenopteron en Panderichtys zijn 2 zeer bekende voorbeelden van Tetrapodomorpha (voorlopers van de latere Tetrapoda)
Deze 2 bevatten zowel pootachtige vinnen als longen en kieuwen

(Zelf samengevat uit Biodiversiteit van dieren,Prof Dr. Dominique Adriaens, p272-273:Voorlopers van de Tetrapoda, Transitie van Sarcopterygii naar Tetrapoda)

Voor de transitie van dino's naar vogels (vogels zijn rondvliegende dino's!) zijn een hele reeks overgansfossielen gevonden waarvan Archaeopteryx lithographica het bekendste is en ook kenmerken van beide groepen bevat (bv tanden gelijk de dino's maar reeds een furcula(dit is een versmelting van de sleutelbeenderen) zoals de vogels).

(Zelf samengevat uit Biodiversiteit van dieren,Prof Dr. Dominique Adriaens, p324-326:Transitie van de Dinosauria naar de Aves)


Grote zever dus :rolleyes:

:D En spiertje, no offense maar de argumenten die je daarna aanvoert zijn altijd onvolledig, verkeerd geïnterpreteerd of in een verkeerde context geplaatst.

Om maar een voorbeeld te geven:

Evolutie houdt 2 dingen in:

1. Het ontstaan van genetische variate
2. Het optreden van veranderingen in de allelenfreqenties

Zowat de hele wetenschappelijk wereld is het erover eens dat evolutie bestaat daar quasi onweerlegbare bewijzen en aanwijzingen bestaan uit de paleontologie, vergelijkende anatomie, biogeografie, ontwikkelingbiologie, biochemie en genetica, en experimenten.

Natuurlijke selectie is een mechanisme gebaseerd op een verschillend differentieel reproductief succes die het waargenomen fenomeen van evolutie probeert te verklaren. Dit mechanisme, alhoewel het van alle mechanismen het meeste bewijs heeft, is hetgeen nog steeds onder discussie staat( alternatieven zijn bijvoorbeeld genetische drift als verklaring van evolutie).

Dus evolutie is zeker niet gelijk aan natuurlijke selectie! Op verschillende replies mix je echter de basisbeginselen van beiden door elkaar.

Een ander voorbeeld is het experiment van Miller. Je vergeet er wel effjes bij te vermelden dat op basis van dit eerste experiment men erin geslaagd is protobionten te synthetiseren die zowel structurele als funcionele gelijkenissen met echte levende cellen vertonen. De enige ontbrekende stap die men nog niet gevonden heeft, is hoe deze protobionten overchakelden van een puur somatische deling naar een mitotische deling(=levende cel).

Just my .02$


EDIT:enkele spellingsfouten weggehaald
 
Laatst bewerkt:
hmm het gaat hier blijkbaar echt de zware tour op, bodybuilding goes de filosofische tour op. vertel het een buitenstaander en het lachen is begonnen. :D
 
EricR zei:
Een ieder die overigens geinteresseerd is in theorieen aangaande cosmologie, evolutie etc raad ik aan om eens bij de Slegte een kijkje te nemen. In redelijk wat steden in Nederland te vinden en ze hebben over dit soort onderwerpen vaak fraaie boeken op de planken staan die bij normale boekhandels nog voor de volledige prijs over de toonbank gaan.


en voor de geinteresseerden: volgende site en forum specialiseert zich in het weerleggen van de typische sensatiebeluste k*tleugens die verspreid worden.

www.skepp.be
 
spiertje16 zei:
en het is waarschijnlijk ook de angst
van waar ga ik heen als ik dood ga..
maar het komt uiteindelijk toch hier op neer
RESISTANCE IS FUTILE
zoals heel mooi in je ot staat
want we sterven allemaal toch wel een keer
toch geloof ik wel dat god of boedha of andere ''goden''
een natuurkundige kracht is waarvan we de bestaan of werking niet vanaf weten en wat deze voor invloed heeft
en wie weet zullen we er op een dag achterkomen als je onze zintuigen te boven kunnen gaan

De angst voor de dood is niets anders dan de angst voor het onbekende en het betreuren dat het huidige beëindigd wordt. Je weet namelijk niet wat de door inhoud, dus kun je er op zich ook geen angst voor hebben. En je geloof is eigenlijk niets anders dan hoop verwoord in een mooi verhaal. Puur omdat mensen niet weten wat er na het leven gebeurd.

Overigens, als je het woord geloven verder uitdiept, dan ontdek je dat het afkomstig is uit het oud Grieks. Dat is ook de taal waarin de bijbel in de volledige versie werd genoteerd, daarvoor waren het alleen een aantal boeken in het Hebreeuws. Maar als je definitie van het oud Griekse woord voor geloven tegenwoordig naar het Nederlands gaat vertalen kom je veel dichter tegen een "zeker weten" aan. Dus wat veel atheïsten zeggen, dat geloven al inhoudt dat men het niet zeker weet, klopt niet helemaal. :D
 
hmm ik ben er denk ik uit
mijn conclussie
we leven we sterfen
en dan houdt het waarschijnlijk op
god of geloof is er om het overklaarbare te verklaren
omdat het vroeger niet te bevatten was dat het heelal er altijd al is geweest
er is geen begin en geen einde aan het heelal het rekt zicht constant uit
en krimpt weer
omdat we niet kunnen bevatten dat het heelal er altijd al is geweest
net zoals wat is het einde van oneindig is dit nouwelijks te bevatten
 
spiertje16 zei:
hmm ik ben er denk ik uit
mijn conclussie
we leven we sterfen
en dan houdt het waarschijnlijk op
god of geloof is er om het overklaarbare te verklaren
omdat het vroeger niet te bevatten was dat het heelal er altijd al is geweest
er is geen begin en geen einde aan het heelal het rekt zicht constant uit
en krimpt weer
omdat we niet kunnen bevatten dat het heelal er altijd al is geweest
net zoals wat is het einde van oneindig is dit nouwelijks te bevatten


Halleluja, omdat we onze eigen eindigheid in de oneindigheid van het universum niet kunnen vatten.
We leven nu eenmaal in een tijd waarin "gott tot ist" en er een nihilisme is begonnen, aangezien de religies in het verleden niet meer waren dan het sussen van de ziel, waarin ze blijkbaar zijn gefaald. En velen mensen nu met grotere twijfel dan ooit zitten omdat ze met de onbegrijpelijke doelloosheid van het leven geconfronteerd worden.
Vroeger was het makkelijk om "de weg" te volgen aangezien de God die ons voorlegde. Nu ligt het aan ons om met ons leven wat aan te vangen.
 
dit is een hele leuke reactie op het heelal
Ik heb mij het heelal (of in elk geval de tijd die het bevat) nooit als een cirkel voorgesteld. Mijn voorstelling is dat in elk geval aan een kant van het 4-dimensionale heelal de Big Bang ligt, waar de assen van tijd en ruimte samenkomen in een punt dat men zowel het begin als het einde der tijden kan noemen. En aan de andere kant kan een omkeerpunt liggen op voorwaarde dat het heelal weer op zichzelf terugvalt of een oneindigheid op voorwaarde dat dat laatste niet gebeurt.
 
bob builder zei:
"gott tot ist"....

...Vroeger was het makkelijk om "de weg" te volgen aangezien de God die ons voorlegde. Nu ligt het aan ons om met ons leven wat aan te vangen.

Er zijn al een aantal alternatieven voor 'god is dood en wij hebben hem vermoord' geweest. Het nazisme en communisme zijn voorbeelden. De 'holy television-shows' leren de mensen nu hoe je je leven moet invullen en als je je leeg en onbelangerijk voelt is er wel een ziekte waarmee je bij de huisarts kunt gaan klagen. Ik vraag me zowieso af in hoeverre 'de dood van gott' invloed heeft gehad op Jan met de Pet. Die is altijd meer bezig met tijdelijke genoegdoening. Leuk en aardig dat je voor het heilige kruisleger vocht in de 12e eeuw, maar als je terugkwam wilde je wel een stukje land hebben om te kunnen verbouwen. Ook leuk dat je naar de dictatuur van het proletariaat toe werkte, maar toch wilde je liever wat eten voor jezelf ipv alles af te staan aan de collectieven.

Desalniettemin zal het een grote invloed hebben gehad op de leisure class en de intelligentia en die schreven tot 100 jaar geleden immers de geschiedenisboeken.
 
Back
Naar boven