AndroidHealthClinic

Ineenstorting van de evolutietheorie in drie stappen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wou het gewoon ff weten thx.
 
Interessant topic.

Ik vraag het me af. Men bedenkt de mooiste theorieen hoe wij hier wellicht zijn gekomen, en hoe wij ons hebben kunnen evolueren tot het niveau waar we hedendaags zijn.

De meningen zijn verdeeld, eerlijk gezegd heb ik absoluut niet zoiets van: ja dat geloof ik ook' als ik denk aan de bekendere theorieen, Aliens , Big Bang etc.

Natuurlijk is de theorie met aliens die ons hier 'beschaving' hebben bijgebracht wellicht de leukste(ikzelf ben er ook wel gek op) maar dit vind ik te vergelijken met een simpel voorbeeld.

'Je zit in een quiz, er zijn 2 deuren, waarvan 1 geopend, daar staat die gloednieuwe set golfclubs die je altijd al hebt gewild!
Deur nummer 2 is echter gesloten, deze is dus mysterieuzer, en voor de mens van nature dus vele malen interessanter.(uiteraard is dit niet bij 10 van de 10 het geval..)
'
Wat ik zelf denk? Geen idee, wie weet was onze aarde vroeger gewoon 1 grote oceaan, waar NIETS in zat, behalve water atomen, bepaalde cellen, bacterien(you name it), die zich zo snel vermenigvuldigde dat er iets bijzonders gebeurde: het evolueerde. Dit zo door, van bacterie tot kwal, van kwal tot aap, van aap tot mens.(etc?)

Die alien theorie, en dan doel ik op de egypthenaren, die is natuurlijk prachtig machtig! Maar ik betwijfel het, stel dat er echt intelligent(er) leven in ergens in dat universum, zouden die dan ook dezelfde middelen hebben(wiskunde, om dingen te bouwen, berekenen etc.) Of gaat het veel verder, zijn hun zoveel verder geovulueerd dat het onze grootste fantasie te boven gaat, Who know's

Onderbreking, even wat eten :cool:
 
Laatst bewerkt:
CitizenDildo zei:
Die alien theorie, en dan doel ik op de egypthenaren, die is natuurlijk prachtig machtig! Maar ik betwijfel het, stel dat er echt intelligent(er) leven in ergens in dat universum, zouden die dan ook dezelfde middelen hebben(wiskunde, om dingen te bouwen, berekenen etc.) Of gaat het veel verder, zijn hun zoveel verder geovulueerd dat het onze grootste fantasie te boven gaat, Who know's
Ja niet bepaald doelend op enkel de egyptenaren of de oude volkeren .
En nee daarom ook niet met wiskunde .
Ook niet bepaald in dezelfde vorm als bv mensen . Of ook niet dat het iets is komen voordoen .

Eerder is het beeld dat sommige more gifted zijn gemaakt en dat die daardoor een bepaalde machtspositie hebben verkregen .

Wil het hier niet een independse day allure gaan geven ofzo .

Maar dat het daar ergens is ben ik wel zeker van .

Er zijn zoveel mogelijke wegen dat wij allesins levenstijd tekort hebben om eruit te komen . Maar inderdaad wel een leuk topic en gespreksonderwerp .

En dan hierop dieper ingaand , wat is het uiteindelijke nut van al ons kunnen ??

grtzz
 
Little Me zei:
.

En dan hierop dieper ingaand , wat is het uiteindelijke nut van al ons kunnen ??

grtzz

Zo moet je het niet bekijken denk ik, zo simpel is dat. We leven, we gaan dood.

Dit zeg ik,omdat het me sterk lijkt dat zowel als een evolutie dankzij Aliens, Big Bang, of iets anders, dat wij hier voor een doel zijn'Reizen naar andere planeten' (ik noem maar wat), alhoewel stel dat we hier geholpen zijn door Aliens, dan zou het welleens kunnen dat ze ons eerst een paar duizend(miljoen...vulmaar in) jaar hebben laten ontdekken,doen,evolueren etc. Zodat zij ons kunnen gebruiken.

maar ik ga weer veel te diep en te fantasie achtig :D

Je gaat weer veeeel te complex Little Me :cool:
 
Laatst bewerkt:
CitizenDildo zei:
alhoewel stel dat we hier geholpen zijn door Aliens, dan zou het welleens kunnen dat ze ons eerst een paar duizend(miljoen...vulmaar in) jaar hebben laten ontdekken,doen,evolueren etc. Zodat zij ons kunnen gebruiken.

maar ik ga weer veel te diep en te fantasie achtig :D

Je gaat weer veeeel te complex Little Me :cool:
Vind het zo af en toe wel eens genieten complex te gaan ...

Wat je daar zegt is anders wel raak , dacht ik ook al eens : leren uit een ander zijn evolutie en dingen ontdekken die jezelf niet of anders deedt .

Of zijn we een uit de hand gelopen harvest programma om planeten leeg te roven , abandonned slaves ......
fantasy overload :D
 
Ja natuurlijk bestaat wetenschap wel, als een theorie overeen komt met een waarneming mag de theorie als gefundeerd beschouwd worden en daarmee is de kous af. Hoe nauwkeuriger een waarneming....hoe nauwkeuriger de theorie gestaafd wordt.

In mijn ogen is het doel van het leven, datgene wat wij er zelf van maken, dus vooral leven....en natuurlijk voortplanten :D
 
De evolutietheorie is een interessante theorie, maar ik ben het er wel mee eens dat het niet meer is dan een theorie.

Het enige wat hiervan wetenschappelijk is aangetoond is dat er op een bepaald tijdstip in het verleden een bepaalde diersoort bestond, bijvoorbeeld de vis, en dat er een x miljoen jaar later een andere diersoort rondhuppelde, bijv een amfibie. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat de amfibie uit de vis is ontstaan via de vloeiende lijn van de evolutietheorie.

De evolutietheorie wordt enkel aangehangen omdat mensen compleet krankzinnig worden wanneer ze ergens geen concrete verklaring voor denken te kunnen vinden.

Overigens is er ook geen enkel bewijs dat er een godheid zou zijn die op wat voor manier dan ook ingrijpt in de evolutie.

Ik heb geen enkele verklaring voor de evolutie want de ufo's en egyptenaren zijn erg leuke kost om te lezen, maar er is geen enkel levend wezen wat zeker weet hoe wij zijn ontstaan.
 
Samu zei:
Moslim dacht ik, maar doet er toch niet toe?

inderdaad ben van turkse/marokaanse afkomst
alhoewel ik ben voor 90% verwesterd
ik geloof wel maar niet in bepaald geloof ik heb er zo me eigen ideen op:D
ik krijg altijd wel zeer vervelende opmerkingen naar me hoofd omdat ik alles in twijfel trek en omdat ik heel nieuwsgierig ben naar alles
ik ben gewoon een beetje een flapuit en daar kunnen me marokaanse en turkse landgenoten niet echt goed tegen :mad:
 
belangrijk!!!!!!!

hmm ik heb net iets gelezen wat mij een beetje beangstigt...ik was me er wel bewust van maar stond er nooit bij stil
ik heb een zeeeeer intressant stuk gevonden en raad iedereen aan dit te lezen
want het heeft allemaal vragen bij mij opgeroepen
DE WARE ESSENTIE VAN DE MATERIE



Alle informatie die we over de wereld waarin wij leven hebben, wordt bij ons door de vijf zintuigen geleverd. De wereld die wij kennen, bestaat uit wat onze ogen zien, onze handen voelen, onze neus ruikt, onze tong proeft en onze oren horen. We denken nooit, dat de wereld buiten anders kan zijn dan onze zintuigen ons laten waarnemen, want we zijn sinds de geboorte alleen maar van deze zintuigen afhankelijk.

Modern onderzoek in de verschillende takken van wetenschap verwijst echter naar een ander begrip en schept een oprechte twijfel over onze zintuigen en de wereld die we daarmee waarnemen.

Het beginpunt van deze benadering is het besef van een 'uiterlijke wereld' die alleen in onze hersenen geschapen is als antwoord op elektrische signalen. De roodheid van de appel, de hardheid van het hout en verder, uw moeder, vader, uw familie en alles wat u bezit, uw huis, uw baan zijn alleen samengesteld uit elektrische signalen.

Frederick Vester legt het punt uit dat de wetenschap over dit onderwerp heeft bereikt:

"Uitingen van wetenschappers dat 'de mens een beeld is, alles wat ervaren wordt tijdelijk en bedrieglijk is en dat dit universum een schaduw is, lijkt tegenwoordig door de wetenschap bewezen te zijn."207



De ontdekkingen van de moderne natuurkunde laten zien, dat het universum een verzameling waarnemingen is. De volgende vraag verschijnt op de voorpagina van het bekende Amerikaanse wetenschappelijke blad New Scientist dat het nummer van 30 januari 1999 hiraan wijdde: "Voorbij de werkelijkheid: Is het universum echt een spel van primaire informatie en materie slechts een luchtspiegeling?"












De beroemde filosoof George Berkeley geeft over dit onderwerp het volgende commentaar:

"Wij geloven in het bestaan van objecten, alleen maar omdat we ze zien en ze aanraken, en zij worden door onze waarneming bij ons weerspiegeld. Maar onze waarneming is slechts een idee in ons verstand. Dus objecten die wij met onze waarneming gevangen houden zijn niets anders dan ideeën, en deze ideeën zijn noodzakelijkerwijs nergens anders dan in ons verstand… Aangezien dit alles alleen in ons verstand bestaat, betekent het, dat wij door vervormingen misleidt worden, wanneer wij ons voorstellen, dat het universum en de dingen een bestaan buiten ons verstand hebben. Dus niets van alle zaken om ons heen heeft een bestaan buiten ons verstand."208

Om dit onderwerp te verduidelijken moeten we het zintuig van het zicht eens nader bekijken, dit geeft ons de meest uitgebreide informatie over de uiterlijke wereld.









Hoe we zien, horen en proeven

Het zien vindt op een heel progressieve manier plaats. Lichtbundels (fotons) die van een object afkomen naar het oog, gaan door de lens voor in het oog, waar deze gebroken worden en zij vallen in spiegelbeeld op de retina aan de achterkant van het oog. Hier wordt het binnengekomen licht omgezet in elektrische signalen, die door neuronen op een kleine plaats, die het gezichtscentrum genoemd wordt en zich in de achterkant van de hersenen bevindt, omgezet. Dit elektrische signaal wordt als een beeld in dit hersencentrum waargenomen na een aantal processen. Het eigenlijke zien vindt hier plaats op een kleine plaats achter in de hersenen.

Laten wij dit ogenschijnlijk normale en onopvallende proces eens nader beschouwen. Als we zeggen dat 'we zien', zien we eigenlijk de effecten van de impulens die ons oog bereiken en in onze hersenen verwerkt worden nadat ze tot een elektrisch signaal zijn omgezet. Dat wil zeggen, dat, als we zeggen 'we zien', we eigenlijk de elektrische signalen in onze hersenen waarnemen.

R.I Gregory geeft de volgende uitleg over het wonderlijke aspect van zien, een handeling die we als zo vanzelfsprekend beschouwen:

Wij zijn zo vertrouwd met het zien, dat het een sprong in onze verbeelding nodig heeft om ons te realiseren dat er problemen zijn die opgelost moeten worden. Maar we moeten erover nadenken. Wij krijgen kleine verminkte beelden die ondersteboven staan in onze ogen, en wij zien apart duidelijke objecten in de omgeving. Van de simulatiepatronen op de retina nemen we de wereld van objecten waar en dit is niets minder dan een wonder.209


We zien alles om ons heen als gekleurd in de duisternis van onze hersenen, net zoals deze tuin er gekleurd uitzient uit het raam van een donkere kamer.
Onze waarneming van geuren vindt op dezelfde manier plaats. Vervliegende moleculen, veroorzaakt door zaken als vanille of een roos, komen bij de receptoren in de delicate haartjes van de huid en slijmcellen in de neus en daar vindt een interactie plaats. Deze interactie wordt aan de hersenen in de vorm van elektrische signalen doorgegeven en dit wordt als geur waargenomen. Alles wat we ruiken, goed of slecht, is niets anders dan de waarneming van de hersenen van een interactie van de vervliegende moleculen, nadat zij omgezet zijn in elektrische signalen. U neemt de geur van een parfum, een bloem, voedsel dat u lekker vindt, de zee of andere geuren die u wel of niet aangenaam vindt, in uw hersenen waar. De moleculen zelf bereiken nooit de hersenen. Net als met het geluid en het gezicht, is alles dat uw hersenen bereikt, alleen elektrische signalen. Met andere woorden, alle geuren waarvan u aangenomen heeft, dat ze tot externe objecten behoren sinds het moment dat u geboren bent, zijn slechts elektrische signalen die u voelt door middel van uw zintuigen.



Het horen vindt op eenzelfde manier plaats. Het buitenoor vangt de beschikbare geluiden op in de oorschelp en stuurt ze naar het middenoor; het middenoor stuurt de geluidsvibraties naar het binnenoor door ze te versterken; het binnenoor stuurt deze vibraties naar de hersenen door ze om te zetten in elektrische signalen. Net als bij het oog komt het gehoor tenslotte uit bij het gehoorcentrum in de hersenen. De hersenen zijn, net als bij het licht, van het geluid geïsoleerd. Daarom is de binnenkant van de hersenen volledig stil, ongeacht hoe lawaaiierig het buiten ook is.



Onze waarneming van geuren vindt op dezelfde manier plaats. Vervliegende moleculen, veroorzaakt door zaken als vanille of een roos, komen bij de receptoren in de delicate haartjes van de huid en slijmcellen in de neus en daar vindt een interactie plaats. Deze interactie wordt aan de hersenen in de vorm van elektrische signalen doorgegeven en dit wordt als geur waargenomen. Alles wat we ruiken, goed of slecht, is niets anders dan de waarneming van de hersenen van een interactie van de vervliegende moleculen, nadat zij omgezet zijn in elektrische signalen. U neemt de geur van een parfum, een bloem, voedsel dat u lekker vindt, de zee of andere geuren die u wel of niet aangenaam vindt, in uw hersenen waar. De moleculen zelf bereiken nooit de hersenen. Net als met het geluid en het gezicht, is alles dat uw hersenen bereikt, alleen elektrische signalen. Met andere woorden, alle geuren waarvan u aangenomen heeft, dat ze tot externe objecten behoren sinds het moment dat u geboren bent, zijn slechts elektrische signalen die u voelt door middel van uw zintuigen.



Iemand die een stuk fruit eet, wordt niet met het echte fruit geconfronteerd, maar met de waarneming in de hersenen. Het object dat door die persoon als "fruit" wordt beschouwd, bestaat uit een elektrische impressie in de hersenen over de vorm, smaak, geur en samenstelling van het fruit. Als de gezichtszenuw die naar de hersenen loopt, plotseling beschadigd zou worden, dan zal het beeld van het fruit opeens verdwijnen. Of een storing in de zenuw die van de receptoren in de neus loopt naar de hersenen zal volledig het gevoel van de geur tenietdoen. Eenvoudig gezegd: het fruit is niets anders dan de interpretatie van elektrische signalen door de
 
Laatst bewerkt:
Capoeirist zei:
Dus we zijn toch gewoon hier neer gezet door ufo's als speeltjes want het is te complex en te toevallig. Een soort big brother voor hun op televisie.


:P

Dat zou nog wat zijn, dat zou een aantal verbanden in mysterieuze zaken ophelderen. Maar ach, niet alleen de aarde en alles er op "evolueert" het heelál doet dat ook, en daar zitten die aliëns weer in dus er moet ook iets zijn waardoor zij zijn ontstaan. :rolleyes:

Wat ons terug brengt tot het sprookje van de kip en het ei, tot zaken waar vrind Einstein zn kale bol al over brak, we wéten niet waarmee het in gang is gezet en vooralsnog het meest aannemelijke is de evolutietheorie.

Is het niet binnen religie ook zo dat er harmonie gepredikt word tussen alles? Is dat bij evolutie niet ook zo? Het uitliggende "organisme" evolueert om zich aan te passen aan en in harmonie te blijven met de omgeving en beschermt daarmee zichzelf.

Helaas helaas helaas weet ik de site niet meer te vinden waar de theorie op stond dat het eerste léven ontstond toen algen in oerzeëen geprikkeld raakten door elektromagnetische energie, feit is wel dat die energie de basis is van de expansie van het universum en daarmee aan de basis van alles staat.

Echter, expansie komt ergens vandaan, en aangenomen word dat dat de big bang is. Laat god, of Allah zo je wil dan maar komen vertellen hoe dat allemaal gekomen is dan.

Fact is dat er tijdens het vervolg van die big bang een planeet is samengeklonterd en door de veranderingen die het universum alsmede de planeet onderging is alle materie die er "was" na dat gebeuren zich gaan evolueren aan elke nieuwe omstandigheid en toevállig ontstond er zo leven.

Dát predikt de evolutietheorie en ik zie niet in waarom dat níet zou kloppen enkel en alleen omdat het voor sommige zaken niet aan te tonen is zoals Eric al zei, omdat we niet voldoende kennis hebben van "het gebied vóór het atoom" en niet voldoende tastbaarheden hebben van nóg vroeger in onze geologische geschiedenis dan hetgeen waar we nú onze theorie op hebben gebaseerd die jij probeert te ontkrachten.

Christus wat een stuk, valt het op dat ik de posts hier amper gelezen heb en even m'n beknopte algemene visie neerkalk? :roflol:
 
Nee valt niet op.

Vind het wel leuk dat hier discussies op hoog niveau worden gehouden.
Wil ik even zeggen: Theorieën worden theorieën genoemd en geen feiten, omdat ze de meest logisch lijkende en dus meest aannemende verklaring zijn voor de waarnemingen. Op die manier zou je ook een god kunnen beschouwen als een theorie. Maar dan eentje die een paar km van de logica afzit. Najah, aangeleerd gedrag door inprenting kan het best als schuldige worden aangewezen ;)

Waarom is de big bang theorie er? Omdat een of ander professorke met een witte baard toevallig een scheet liet met een luide knal en die daaruit besloot dat het heelal zo ontstaan is? (Zo willen sommige mensen het blijkbaar toch laten lijken...)

Het is heel simpele fysica eigenlijk.
Grote massas trekken elkaar aan. Hoe groter de massa, hoe groter de aantrekkingskracht. De aarde is groot, dus veel aantrekkingskracht.
Bekijk eens een steen die je gooit. Hij vliegt aan een bepaalde snelheid en aan de hand van de massa van de steen kan je de kracht ervan bepalen. Moesten er geen luchtlagen zijn, zou de steen 2 krachten kennen. De eerste is de worp, het 2e is de aantrekking tot de aarde. De steen zal dus in een baan vliegen in de verhouding van de kracht van de worp en de aantrekkingskracht van de massa. Nu zijn er op de aarde luchtlagen. En dus is er een derde kracht aanwezig, de dynamische wrijvingskracht. Door die wrijvingskracht wordt bij elke verplaatsing een krachtvermindering in de worp plaatsgevonden. Deze gebeurt telkens door. Je ziet een halfparaboolvormige beweging, de kracht van de worp en de dynamische wrijvingskracht die het afzwakt. Op het moment dat de zwaartekracht groter wordt dan de worpkracht (F= M x a, in het geval van de worpkracht kan je a bereken uit de kracht gegeven, en in het geval van de zwaartekracht is a = 9.81 m/s²). Dus wanner a1 (worpversnelling) plaatsvind, vind direct ook de dynamische wrijvingskracht plaats. Deze zwakt a1 af, waardoor ook F afzwakt. a2 is er altijd binnen de dampkring, 9.81 m/s² en om deze af te zwakken, moet de aarde kleiner worden. Dit gebeurt dus niet. En wanneer a2 groter wordt dan a1 (die verkleint wordt), heeft de steen zijn top berijkt. a1 wordt verder afgezwakt tot hij 0 bedraagt. De baan is veranderd, in plaats van de oorspronkelijke werprichting, als a1 groter was dan a2, keert hij zich naar de sterkste kracht, dit gebeurt vanaf a2 groter is dan a1. Als je begint met a1 kleiner dan a2, dan gaat ie niet eens omhoog. (een steen laten vallen)Niet zo moeilijk hoor eigenlijk, gewoon een beetje denken.

Nu terug naar het heelal. Daar zijn geen luchtlagen, dus die derde kracht is er niet. En volgens jullie werpt niemand iets. Dus volgens jullie is er maar 1 kracht, de aantrekkingskracht van massas tot elkaar. Nou 1 probleempje... De planeten plakken niet aan elkaar... Ze draaien rond elkaar.
Dus dat wil zeggen dat er WEL een worpkracht is. En hoeveel planeten zijn er niet? Hoeveel kometen vliegen er niet langs onze oren.
En als ze rond blijven draaien wil dat zeggen dat de 2 krachten op de punt gelijk zijn (dus omdat Jupiter een grotere massa heeft dan de aarde, zou het eigenlijk dichter moeten staan. Maar het staat verder, wat er dus op wijst dat Jupiter krachtiger geworpen wordt dan de aarde).
Dus er is een zekerheid dat er een worpkracht is. Dus, de vraag is nu, vanwaar komt die? Alle planeten kometen zonnen en scheten hebben die, dus er moet iets tegelijkertijd gebeurt zijn. Hoe noemt het fenomeen ook weer waar een teveel aan energie een reactie van uitschietende massa en energie geeft? Ow wacht, ik weet het! Een explosie.
Big bang theorieken?
Pff hoe laat sta ik hier nog te zeveren eigenlijk... En ik heb heel dit topic al gelezen ook nog :help:
 
Btw, spierke:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We zullen nooit weten wat de Egyptenaren wouden zeggen? :D
 
spiertje16 zei:
STAP 3 Het fossielenarchief verwerpt de evolutietheorie

Volgens de evolutietheorie stamt iedere levende soort van een voorafgaande af. De soorten die voorheen bestaan hebben zijn in de loop der tijden in iets anders veranderd en alle soorten zijn op deze manier ontstaan. Volgens de theorie verliep dit proces geleidelijk gedurende miljoenen jaren.

Als dit het geval was, dan zouden er ontelbare soorten bestaan moeten hebben die een overgang kenmerken en die zouden lang in deze overgangsperiode geleefd hebben.

Bijvoorbeeld, er zouden in het verleden sommige half-vis/half-reptielen geleefd hebben, die bepaalde trekken van reptielen gehad moeten hebben naast die van de vis die ze reeds hadden. Of er zouden sommige reptiel-vogels bestaan moeten hebben, die wat trekken van een vogel moesten krijgen naast de eigenschappen van de reptielen die ze al hadden. Evolutionisten verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan ze geloven dat die in het verleden geleefd hebben als 'overgangsvormen'.

Als dit soort dieren echt bestaan hebben, dan zouden daar miljoenen of zelfs miljarden van moeten zijn in aantal en in variëteit. En wat nog belangrijker is, is dat de overblijfselen van deze dieren in het fossielenarchief aanwezig zouden moeten zijn. Het aantal van deze overgangsvormen zou zelfs groter moeten zijn dan het aantal dierlijke soorten van tegenwoordig en hun overblijfselen zouden over de hele wereld gevonden moeten worden. In 'Het ontstaan der soorten', legt Darwin uit:

Als mijn theorie waar is, zouden ontelbare tussenvormen die nauw verbonden zijn aan de soorten van dezelfde groep zeker hebben moeten bestaan… Daarom zou bewijs van hun vroegere bestaan onder de overblijfselen van de fossielen gevonden moeten worden.33

Zelfs Darwin was zich bewust van de afwezigheid van zulke overgangsvormen. Hij hoopte, dat deze in de toekomst gevonden zouden worden. Ondanks zijn hoop realiseerde hij zich, dat het grootste struikelblok in zijn theorie het ontbreken van de overgangsvormen was. Daarom schreef hij in zijn boek: 'Het ontstaan der soorten' het volgende in het hoofdstuk: "Moeilijkheden van de theorie":

"…Waarom is het zo, dat, als soorten van andere soorten afstammen door fijne gradaties, we nergens de ontelbare tussenvormen zien? Waarom is niet de hele natuur in verwarring, in plaats daarvan bestaan de soorten zoals we hen zien, goed ontworpen?… Maar volgens deze theorie hadden ontelbare tussenvormen moeten hebben bestaan, waarom vinden we ze niet ingebed in groten getale in de korst van de aarde?… Maar in een gebied dat een tussenvorm is, met voorwaarden die voor een tussenvorm van het leven zijn, waarom vinden we dan niet nauw-verwante variaties die een tussenvorm zijn? Dit probleem heeft me sinds lange tijd verbaasd."34


Een beroemde Britste paleontoloog, Derek V. Ager, geeft dit feit toe, ondanks dat hij zelf een evolutionist is:

Het punt is nu bereikt, dat, als we het fossielenarchief nauwkeurig bekijken, of dit nu naar de verschillende orden of soorten is, we steeds weer ontdekken, dat er geen geleidelijke evolutie heeft plaatsgevonden, maar een plotselinge uitbarsting van een groep ten koste van een andere.35

Een andere evolutionistische paleontoloog, Mark Carnecki, geeft hier het volgende commentaar op:

Een belangrijk probleem in het bewijzen van de theorie is het fossielenarchief; de overblijfselen van de verdwenen soorten blijven in de geologische formaties van de aarde bewaard. Dit archief heeft nooit de sporen van Darwin's hypothetische overgangsvormen onthuld - in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten abrupt, en deze verzwakking heeft aan de argumenten van de aanhangers van de schepping bijgedragen dat iedere soort door God geschapen is.36


Deze gaten in het fossielenarchief kunnen niet verklaard worden door te zeggen, dat de betreffende fossielen nog niet gevonden zijn, maar dat dat wel op een bepaalde dag zal gebeuren. De Amerikaanse paleontoloog R. Wessons merkt in zijn boek "Beyond natural selection", uitgegeven in 1991 op dat: "de gaten in het fossielenarchief echt en fenomenaal zijn":

De gaten in het fossielenarchief zijn echt. De afwezigheid van een archief van welke belangrijke tak dan ook is fenomenaal. Soorten zijn gewoonlijk statisch, of bijna statisch, gedurende lange perioden. Soorten laten zelden, en geslachten nooit een evolutie zien in een nieuwe soort of geslacht, maar de vervanging van de één door de andere, en de verandering is min of meer abrupt.37


bullshit, er zijn zoveel tussenvormen gevonden, zoals de archeopteryx or whatever: een reptielachtig wezen met veel vogelkenmerken, alle australopithecusskeletten en nog zo veel meer.
de evolutietheorie is zo eenvoudig en logisch en toch willen/kunnen veel mensen die niet begrijpen. evolutie is ook niet iets typisch biologisch en speelt zich op alle vlakken af: astronomica, economie, etc.
alles is constant in beweging en niets in de natuur blijft constant.
ook de grote fout die vele maken is dat evolutie zogezegd doelgericht is: in de aard van: giraf wil aan blaadjes geraken: dus er zou een inteligent systeempje moeten zijn ( intelligent design) om er de volgende generaties voor te zorgen dat de nek langer wordt.
klopt niet: evolutie is namelijk een traag proces van toeval en mutaties zonder enig doel: simpel voorbeeld:

hond wordt gedropt in koud klimaat en krijgt twee puppies, de ene is net iets meer behaard dan de andere dus zijn zijn overlevingskansen groter dan de minder behaarde, misschien niet veel groter maar toch net dat ietsje meer. de meer behaarde puppie zal dus sneller overleven en zal zowieso al wat meer behaarde puppies ter wereld brengen, waarvan dan ook daarvan de meer behaarde beterr zal overleven en jonkies ter wereld zal brengen. op korte termijn natuurlijk niet merkbaar, maar over lange termijn (desnoods miljoenen jaren)zal men dus dikbehaarde honden krijgen.
 
en als er een ding is dat is echt hartstochtelijk haat dan is het toch wel pseudowetenschap: zaken waar al honderden jaren is over nagedacht, getoetst aan experimenten, diepgaand wetenschappelijk onderzoek, worden gewoonweg vervangen door fluttheorieen over alles en nog wat, UFO s die het leven brengen op aarde, kwakzalverij, paranormale verschijnselen enzovoort. Bullshit verspreid door de onwetenden en sensatielustigen, voornamelijk via internet maar ook door de vulgaire "wetenschappelijke" televisie als national geographic" hoe spannender hoe beter.
 
spiertje16 zei:
Alle mensen op aarde hebben in beginsel dezelfde genetische informatie, maar sommigen hebben spleetogen, sommigen hebben rood haar, sommigen hebben een lange neus of sommigen zijn kort, afhankelijk van de mate van variatie die mogelijk is voor deze genetische informatie.
Evolutionisten beweren, dat de variatie binnen een soort een bewijs voor hun theorie is. Maar variatie levert geen bewijs voor de evolutie, want de variaties zijn de uitkomsten van verschillende combinaties van al bestaande genetische informatie en zij voegen geen nieuwe eigenschappen aan de genetische informatie toe.

Variatie lijdt AUTOMATISCH naar evolutie mijn vriend, verdiep je anders eens in de chaostheorie, een vast niet veranderend universum is enkel mogelijk als er niets van variatie zou zijn.
Natuurlijk zegt de logica: is het niet logischer dat er niets is in plaats van iets? Niets zou altijd niets blijven en oneindig hetzelfde blijven zonder begin en einde, iets daarentegen is een continu proces van verandering, de vraag is natuurlijk hoe is dat iets (het universum of hoe je het ook noemt) onstaan: uit niets? of is er nooit een begin geweest en is het universum er altijd geweest? en waar ligt het einde?
Maar dat zijn spijtig genoeg vragen waar we nooit uitkomen denk ik spijtig genoeg.
 
Dat fotootje van ufo.be met die zogenaamde alien op een hieroglief is zo nep als wat natuurlijk. Gewoon een gefotoshopt plaatje. Die vage ufo en aliensites hebben nul komma nul bewijs voor bezoek van buitenaardse wezens, dus proberen ze het maar zo.
 
Dat geblabber en overgetyp van Spiertje is gebaseerd op creationistische 'wetenschap'. Deze pseudo-wetenschap is al lang en breed weerlegt en wordt na een lange tijd niet meer serieus genomen.

en als er een ding is dat is echt hartstochtelijk haat dan is het toch wel pseudowetenschap: zaken waar al honderden jaren is over nagedacht, getoetst aan experimenten, diepgaand wetenschappelijk onderzoek, worden gewoonweg vervangen door fluttheorieen over alles en nog wat, UFO s die het leven brengen op aarde, kwakzalverij, paranormale verschijnselen enzovoort.

Dit klopt btw wel. Hetzelfde geldt voor samenzweringstheorieen waarin de overheid banden heeft met aliens en waarin de vrijmetselaarsbeweging van alles en nog wat wordt beschuldigd. Deze, en ook de UFO theorieen, worden vaak geschreven en bedacht door mensen die zelf geen enkele vorm van macht hebben in hun dagelijkse leven. Maar ondanks hun baan als buschauffeur of kamergeleerde zullen zij de onwetende mensen wel even inlichten over de internationale samenzweringen waar niemand weet van weet. Die lui proberen op pathetische wijze zichzelf kost wat het kost een positie van 'verlichter' aan te meten. Het is jammer omdat er ook nog serieuze theorieen zijn over 'de grotere doelen', maar die worden nu bedolven door onzin en basta dat aan de lopende band op internet verschijnt.
 
Ik doe weer mee aan dit heerlijk filosoferende topic!

Ik ga nu verder met de ALIEN theorie, we gaan over op de wiskunde toepassing; stel dat.

Ook al eens in een aflevering van discovery gezien, aliens& the egyptian people, heette het geloof ik( al dik anderhalf jaar geleden voor het laatst uitgezonden), waarin ze verder speelde met het idee, stel dat 'aliens' echt ons rond de era van de egypthenaren , bepaalde dingen hebben bijgebracht, dan doel ik op dergelijke dingen als wiskunde, landbouw technieken etc.

Aliens,(alienus=vreemd), vreemdelingen, zo zou je het kunnen omschrijven, werden bij de egypthenaren uitgebeeld, als GROTERE(letterlijk) wezens, als je dit zou vertalen naar meters, kom je uit op de 2.50 a 3.00m.

Maar nu ga ik mijn eigen filosofische weg even volgen, want de mens is in de loop der jaren ENORM gegroeid, uit recent onderzoek blijkt(zal proberen het nog eens op te zoeken) dat in de tijd van Napoleon mensjes van 1.50-1-60 de grote gevechten daar uitvochten.

Dat de mens enorm is gegroeid is logisch, en er zijn zat tekenen dat mensen vroeger echt vele malen kleiner waren, kijk naar oude deuren, ikzelf ben 184,en moet vaak genoeg bukken als ik in een oud kasteel ben, of een dergelijk heel oud huis/gebouw.

Wij nederlanders zijn het grootste volk ter wereld(ook hierover een erg interessant artikel bij de 'Quest' van vorige week. Dit komt o.a door voeding.

Maar onze welvaart neemt toe, dus stel nou dat die 'aliens' gewoon WIJ mensen waren, maar dan uit de toekomst, honderden, zo niet duizenden jaren verder. Dat zou verklaren dat die 'aliens' zo groot worden omschreven.

Men zegt natuurlijk, dat is onmogelijk, in de tijd reizen! Maar is dit wel zo? Wij hebben nog LANG niet alle wonderen gevonden, daar ben ik heilig van overtuigd, 65 jaar geleden zou men je voor gek hebben verklaard, als je zei, dat mensen binnen deze eeuw, op de maan stonden!

Ook is (allang bekend neem ik aan), bekend, dat hoe sneller je gaat, hoe langzamer de tijd om jouw HEEN gaat. Dus stel nou dat je werkelijk met de snelheid van het licht kon reizen met behulp van Antimaterie(een uiterst zeldzame stof, waarvan maar 1 op de miljoen atomen, er een is.Deze leveren ONVOORSTELBAAR veel energie).

Dat zou inhouden dat die mensen die over (..noem maar wat..) jaar leven, met die snelheid reizen, werkelijk de kans hadden om''terug in de tijd te gaan',

So who know's wie weet, zijn die 'aliens' gewoon grotere mensen uit de toekomst, die de egypthenaren wat dingen wouden bijbrengen, zodat hun dachten van' als we 'onszelf' in het verleden leren, is onze technologie in de toekomst vele malen verder.

Achjah, het is maar een theorie he.. ;)

Edit; Misschien denk je nu van'ja maar dan zouden ze die toch niet zo raar afbeelden, het zijn tenslotte gewoon mensen!' Maar ergens op DBB.nl was ook een topic over, dat men bepaalde cellen kon veranderen of iets dergelijks, zodat de tint van je huid veranderd. Wie weet over honderden,duizenden jaren, is het 'mode' om een blauwe huid te hebben(noem maar wat)
 
Laatst bewerkt:
CitizenDildo zei:
Maar nu ga ik mijn eigen filosofische weg even volgen, want de mens is in de loop der jaren ENORM gegroeid, uit recent onderzoek blijkt(zal proberen het nog eens op te zoeken) dat in de tijd van Napoleon mensjes van 1.50-1-60 de grote gevechten daar uitvochten.

Dat de mens enorm is gegroeid is logisch, en er zijn zat tekenen dat mensen vroeger echt vele malen kleiner waren, kijk naar oude deuren, ikzelf ben 184,en moet vaak genoeg bukken als ik in een oud kasteel ben, of een dergelijk heel oud huis/gebouw.

Als ik me niet vergis was de gemiddelde mens vóór de beginnende verstedelijking juist nog groter dan nu. Het waren de veranderende condities (minder beweging, minder divers voedsel) die de stedelijke mens deden krimpen.
 
Back
Naar boven