Fitness Seller

Info ivm benchpress

Bezoekers in dit topic

hoje

Novice
Lid geworden
15 aug 2019
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
64kg
Vetpercentage
15%
Hallo

Ik ben beginner hierin en vroeg mij het volgende af;
Ik train nu in sets van 8 met beginnend 10 reps en zo per set +2
helemaal op het laatste van m'n training om af te sluiten doet ik nog eens 20 reps (niet met gemak maar het lukt wel aardig)
Ik vroeg mij dus af of ik met te weinig gewicht train omdat ik vaak andere dingen lees dat je echt bekaf moet zijn achter bv paar sets met 10-12 reps
Ik doet dit ook wel alleen thuis dus daarom ivm met veiligheid wil ik niet meteen teveel doen omdat ik geen spotter heb, maar toch graag jullie gedachten hierover!

thanks
 
Ik train nu in sets van 8 met beginnend 10 reps en zo per set +2
helemaal op het laatste van m'n training om af te sluiten doet ik nog eens 20 reps
Erg vaag verhaal. Schrijf eens voor elke set uit hoeveel herhalingen je doet en met welk gewicht.
 
Erg vaag verhaal. Schrijf eens voor elke set uit hoeveel herhalingen je doet en met welk gewicht.
thanks voor je antw
ben beginner dus zit nu aan 30kg (+3kg staaf), 1-2 set 10 reps, 3-4 set 12 reps, 5-6 14 reps, 7-8 16 reps
 
thanks voor je antw
ben beginner dus zit nu aan 30kg (+3kg staaf), 1-2 set 10 reps, 3-4 set 12 reps, 5-6 14 reps, 7-8 16 reps
OK. Dit is verre van optimaal. Na een warming up kun je het beter simpel houden met 3 of 4 sets met hetzelfde aantal herhalingen, waarbij je nog 1-3 reps in reserve houdt. Je eerste sets van 10 reps hebben nu vrijwel geen trainingseffect, omdat je met dat gewicht meer dan 16 reps kunt maken.
 
OK. Dit is verre van optimaal. Na een warming up kun je het beter simpel houden met 3 of 4 sets met hetzelfde aantal herhalingen, waarbij je nog 1-3 reps in reserve houdt. Je eerste sets van 10 reps hebben nu vrijwel geen trainingseffect, omdat je met dat gewicht meer dan 16 reps kunt maken.