XXL Nutrition

Info ivm schema opstellen

Bezoekers in dit topic

Diskonaut

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2009
Berichten
18
Waardering
0
Hallo, ik heb een beetje hulp nodig want kom er niet echt meer aan uit hoe ik verder moet gaan!

Ik ben 25jaar, weeg 73kg, ben 1m74, vetpercentage is 23.9%
VVM=55,6kg

Basisbehoefte: 1334,4 Kcal
Sportbelasting: 381,0 Kcal
Werkbelasting: 1000,8 Kcal
--------
2716,2 Kcal

2716 - 300 = 2416 Kcal/dag (om af te vallen)

2416:7= 345kcal/maaltijd

E(30): 103 Kcal
K(50): 172 Kcal
V(20): 69 Kcal

Kan dit ongeveer kloppen? Zijn de cijfers logisch? Of heb ik ergens iets fout berekend of te weinig?

Hoe kan ik dit nu in eten omzetten dat men EKV waardes en dergelijke kloppen. Dat snap ik niet.

Mag ik gewoon door blijven fitnessen (4dg/week)?
Fietsen probeer ik elke dag (30min)

Grtz
 
Mag ik gewoon door blijven fitnessen (4dg/week)?
Fietsen probeer ik elke dag (30min)

Je moet door blijven gaan met krachttraining, daarmee geef je je lichaam een reden geen spieren af te breken tijdens het afvallen (simpel gezegd).

Het principe van cutten is natuurlijk eten op onderhoud en extra calorieën verbranden door te sporten. Zo zal je voeding groot en deels gebruikt worden om je spieren en lichaam te voeden en onderhouden. Je lichaamsvet zal dan gebruikt worden als energiebron.. hiermee minimaliseer je spierafbraak.. it's that simple ;)

Even een simpel voorbeeldje over de berekening van het aantal gr eiwitten, khs en vetten.

Een persoon heeft 3000 kilocalorieën per dag nodig. Hij is aan het cutten dus hij haalt 30% van zijn energie uit eiwitten. Dan word de berekening zo:
3000 x 0,3 = 900 kilocalorieën uit eiwitten. 1 gram eiwit levert 4 calorieën dus deel je 900 door 4. Als je dat gedaan hebt kom je op 225 gram eiwit.

Stel dat je 50% van je energie uit kh's haalt word het dus 3000 x 0,5 = 1500 kilocalorieën uit kh's. Evenals eiwitten leveren kh's per gram 4 kilocalorieen. Dus.. 1500 / 4 = 375 gram koolhydraten.

Precies hetzelfde geld voor vetten maar let erop dat vetten per gram 9 calorieën leveren, en niet 4 zoals eiwit en kh's.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes! :thumbs:
 
Ok merci ben nu weer al een deel wijzer!

Heb mijn behoeftes even opnieuw berekent dmv u uitleg en dit kom ik uit!

E: 181 gr
K: 302 gr
V: 53 gr

Deze waardes mag ik maximum bereiken op een ganse dag zeker? Dus al men maaltijden opgeteld?

Dan ga ik nu eens proberen dit toe te passen op mijn voeding.
 
Back
Naar boven