MuscleMeat

Info omtrent coaching

Bezoekers in dit topic

PSYCH955

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
28
Waardering
40
Lengte
1m80
Massa
88kg
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar een online coach. Onder andere omdat ik het gis- en rekenwerk van mijn voedingsplan wil uitbesteden en mijn resultaten al een tijdje stagneren. Ik heb helemaal geen wedstrijdambitie, dus de coach hoeft geen contest prep aan te beiden.

Mijn vraag is nu, hoe vind ik goeie, betrouwbare coaches die resultaten leveren? In de sticky staan nogal veel dode links, en sommigen bieden enkel coaching aan als deel van hun gym-membership :(

Wat mag ik ervan verwachten (sommige coaches lijken standaard templates rond te sturen)? Wekelijkse updates van training-en voedingsschemas?

En wat is de kostprijs van een degelijke coach?
 
Wat maakt dat je voedingsplan giswerk is?

Ook als je een coach hebt zal je dingen af moeten wegen. Dus of je nu zelf een voedingsplan maakt of het laat doen. Het werk thuis blijft gelijk.
Je kan ook finetunen en je zou hier ook hulp kunnen vragen op het voedingsdeel. Het kost echt niet zoveel tijd als je denkt en het geld kan je beter aan goede voeding besteden denk ik dan.

Qua kosten van een coach weet ik niet veel. Je zal niet wekelijks updates krijgen denk ik. Ik vermoed eerder maandelijks of langer weg. Je kan over het algemeen wel vragen stellen tussendoor maar ook dat is bij verschillende afhankelijk van het "programma" wat je inkoopt.

Lees anders toch even een kort in de eerste post van dit topic. Mogelijk kan je er al veel info uit halen.
Je kan altijd ook via PM vragen stellen als je zelf aan de gang wil.
 
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar een online coach. Onder andere omdat ik het gis- en rekenwerk van mijn voedingsplan wil uitbesteden en mijn resultaten al een tijdje stagneren. Ik heb helemaal geen wedstrijdambitie, dus de coach hoeft geen contest prep aan te beiden.

Mijn vraag is nu, hoe vind ik goeie, betrouwbare coaches die resultaten leveren? In de sticky staan nogal veel dode links, en sommigen bieden enkel coaching aan als deel van hun gym-membership :(

Wat mag ik ervan verwachten (sommige coaches lijken standaard templates rond te sturen)? Wekelijkse updates van training-en voedingsschemas?

En wat is de kostprijs van een degelijke coach?
Coaches leveren geen resultaten. Een coach vertelt jou hoe jij resultaten haalt, maar jij moet het uitvoeren en je er aan houden.

Je eten uitrekenen qua kcals en macro's kan een coach voor je doen, maar je moet het wel alsnog zelf afwegen en portioneren.
 
Coaches leveren geen resultaten. Een coach vertelt jou hoe jij resultaten haalt, maar jij moet het uitvoeren en je er aan houden.

Je eten uitrekenen qua kcals en macro's kan een coach voor je doen, maar je moet het wel alsnog zelf afwegen en portioneren.

Daar gaat het 9/10 keer fout inderdaad..
 
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar een online coach. Onder andere omdat ik het gis- en rekenwerk van mijn voedingsplan wil uitbesteden en mijn resultaten al een tijdje stagneren. Ik heb helemaal geen wedstrijdambitie, dus de coach hoeft geen contest prep aan te beiden.

Mijn vraag is nu, hoe vind ik goeie, betrouwbare coaches die resultaten leveren? In de sticky staan nogal veel dode links, en sommigen bieden enkel coaching aan als deel van hun gym-membership :(

Wat mag ik ervan verwachten (sommige coaches lijken standaard templates rond te sturen)? Wekelijkse updates van training-en voedingsschemas?

En wat is de kostprijs van een degelijke coach?
Ik zie dat je uit Belgie komt, dus om toch direct antwoord te geven op je vraag, zie https://www.instagram.com/aron_winnelinckx

Mijn oudere broer loopt nu al een aantal maanden bij Aron en hij is erg erg erg tevreden. Hij betaalt 180 euro voor 3 maanden, en heeft een eigen app waar je je eten en trainingen in bij kan houden. In die app staan zelfs ook trainingsschema's die je zelf uit kan zoeken.

Hij gebruikt de coach als motivator en als stok achter de deur, ook al weet m'n broer dondersgoed wat hij moet eten en hoe hij moet trainen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Wat maakt dat je voedingsplan giswerk is?

Ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt. Momenteel maak ik zelf wekelijks mijn plan, en track dit via myfitnesspal. Met het giswerk bedoel ik eerder: het kiezen van de verdeling in macro's, al dien niet beslissen om diet-breaks te maken, bepalen wanneer je stopt met bulken en overgaat naar een cut, hoeveel kcal surplus, etc... Toch bedankt voor je feedback.

Coaches leveren geen resultaten. Een coach vertelt jou hoe jij resultaten haalt, maar jij moet het uitvoeren en je er aan houden.
Hij gebruikt de coach als motivator en als stok achter de deur, ook al weet m'n broer dondersgoed wat hij moet eten en hoe hij moet trainen.

Volledig akkoord. Zoals ik hierboven beschrijf momenteel track ik alles, maar zoek ik een coach die objectiever te werk gaat bij het maken van een aantal keuzes. Motivatie is niet direct het probleem, ik ga consistent naar de gym en hou me (tegenwoordig) aan mijn voedingsschema. Maar het lijkt me handig om direct aanspreekpunt te hebben als er iets minder goed verloopt. Bijvoorbeeld, als een lift stagneert: verhoog je de kcal? Ga je deloaden? Dergelijke zaken hoop ik met een coach te kunnen bespreken.

Waar mijn kennis wel achterloopt is maken/kiezen van een goed trainingsschema. Voorlopig heb ik vooral powerlifting related programma's gevolgd met (voornamelijk) positieve resultaten. Nu wil ik iets meer hypertrophy gericht trainen, maar daar haal ik minder goeie resultaten mee.

Bedankt voor de feedback iedereen, ik ga voorlopig nog wat rond zoeken :)
 
Jay_whey (insta), JWdoetookmee op dit forum is een goede coach die weet wat hij doet.
Bell_Coaching ook een aanrader
strongville_tom (insta)

Aron die hierboven genoemd is ook een goede.

Lees artikelen / posts van de coach en zie of hij/zij weet wat ze doen. Genoeg coaches beschikbaar, maar weinig die daadwerkelijk de ins en outs weten

Qua prijs heb ik geen idee, maar bij een goede coach is het investeren in jezelf, gains en gezondheid. Dat zou voor mij de prijs het al waard zijn. Maar je kan nooit in andermans portemonnee kijken natuurlijk
 
Ik zie dat je uit Belgie komt, dus om toch direct antwoord te geven op je vraag, zie https://www.instagram.com/aron_winnelinckx

Mijn oudere broer loopt nu al een aantal maanden bij Aron en hij is erg erg erg tevreden. Hij betaalt 180 euro voor 3 maanden, en heeft een eigen app waar je je eten en trainingen in bij kan houden. In die app staan zelfs ook trainingsschema's die je zelf uit kan zoeken.

Hij gebruikt de coach als motivator en als stok achter de deur, ook al weet m'n broer dondersgoed wat hij moet eten en hoe hij moet trainen.
 
Er zijn een aantal coaches waarvan ik weet dat zij goed zijn. Wat wordt verstaan in jouw optiek onder ‘goed’?

Je hebt coaches die optimaal resultaat willen behalen m.b.t. lichaamsamenstelling. Alles draait om de gains. Dit kan ten koste gaan van jouw mental health, relatie met voeding en sociale leven. Als je dat wrvoor over hebt, dan is zo’n coach een goede optie.

Daarnaast zijn er coaches die het totaal pak ket in orde willen hebben. Jou resultaat willen laten behalen m.b.t. jouw lichaamsamenstelling. Met de voorwaarde dat de voedingsrelatie, sociale leven en mental health in orde blijven. Dit zal voor beginners een betere basis leggen voor de toekomst. Wellicht minder gains dan bij de bovengenoemde soort coach.

Er zijn ook coaches die geen coach genoemd mogen worden. Daar zou ik zeker niet bij gaan. Dan kan je het beter zelf doen.

Wat zoek jij in een coach en waarom wil je een coach?
 
Als je vrij hardcore altijd een vast schema of een schema met minder variatie kan verdragen maar wel uitstekende resultaten wilt behalen raad ik
Roel Henno aan heeft mij in de beste shape ooit gezet, super goede communicatie en 2keer per week een check in om gemoed en vooruitgang bij te houden
 
Als je vrij hardcore altijd een vast schema of een schema met minder variatie kan verdragen maar wel uitstekende resultaten wilt behalen raad ik
Roel Henno aan heeft mij in de beste shape ooit gezet, super goede communicatie en 2keer per week een check in om gemoed en vooruitgang bij te houden
Echt een aanrader. Roel indd
 
Ben allang niet meer bij hem toen ik nog ging was hij 50 en aan zijn schemas te zien zijn deze nog niet verandert
Weet niet wat em exact vraagt nu.. ik betaal altijd voor een jaar
. Vooruit
 
Back
Naar boven