MuscleMeat

Info over Accutane en AAS (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van Accutane, hetzij tijdens, voor of na een kuur?

Ik krijg hier vragen over maar heb zelf eens gehoord dat Accutane belangrijke receptors dichtramt die mede zorgen voor groei.

Oftewel, Accutane zou de werking van AAS verminderen.

Ben er erg benieuwd naar.
 
ik heb tijdens mijn kuur roaccutane 100mg/ed ook gewoon gekuurd,nou weet ik niet precies meer wat de resultaten waaren
maar heb geloof ik geen hinder ondervonden in bijde opzichten!

wil je meer weten over roaccutane weten kan je wel het een en ander vertelen,het werk in elk geval super;)
 
Nog niet gebruikt, maar die mogelijkheid zou kunnen komen.

Het is dus wel een zeer zwaar en giftig medicijn en enkel te gebruiken wanneer al de rest heeft gefaald.

Werking is wel heel goed, maar zo zijn de bijwerkingen ook.
En tijdens een kuur lijkt het me niet erg slim, aangezien je zo alles dubbelhard belast en de acne toch niet direct zal weggaan. Om nog te zwijgen van het effect op je spiergroei. Dan liever tijdje erna.

Vitamine A derivaten of Retinoiden
Accutane en Roaccutane hebben invloed op de werking van de talgklieren. Neotigason werkt daarnaast ook op de verhoorning van de huid en heeft invloed op het afweersysteem. De werking van met name Roaccutane is discutabel omdat de meest recente publicaties ervan uitgaan dat er geen sprake is van een verhoogde talgklieractiviteit.
Nadeel van deze medicijnen die worden voorgeschreven bij ernstige acne zijn de mogelijke bijwerkingen die bestaan uit droge huid en slijmvliezen, haaruitval, pijnlijke gewrichten, hoofdpijn en depressie. Ook mag men beslist niet zwanger worden in de tijd dat de medicijnen gebruikt worden en een bepaalde periode erna.

Isotretinoïne (Roaccutane®) is zeer effectief tegen acne. Het remt de excretie van talg sterk en het werkt keratolytisch op de uitvoergang van de talgklier. Daarnaast remt isotretinoïne de groei van P. acnes en werkt het antiflogistisch.

Isotretinoïne kan door de huisarts worden voorgeschreven bij ernstige acne met cysten, acne conglobata, of eventueel bij therapieresistente acne. De toepassing ervan wordt beperkt door de teratogeniteit en de bijwerkingen van het middel. Bij het voorschrijven van isotretinoïne door de huisarts dient uitdrukkelijk te zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:

- zwangerschap moet uitgesloten zijn en een goede anticonceptie dient gewaarborgd te zijn tot 1 maand na beëindigen van de behandeling;

- vóór de aanvang van de behandeling dienen lever- en nierfuncties, cholesterol- en triglyceridengehalte te worden bepaald. Een gestoorde lever- en/of nierfunctie is een contra-indicatie.

Tijdens de behandeling dient de huisarts rekening te houden met het volgende:

- de leverfuncties, het cholesterol- en het triglyceridengehalte moeten na een maand en verder om de drie maanden worden gecontroleerd;

- bij circa 25% van de patiënten stijgt het triglyceridengehalte.

Het cholesterolgehalte kan stijgen en het HDL-cholesterolgehalte dalen. Na staken van de behandeling verdwijnen deze veranderingen snel. Bij verhoging van het triglyceriden- of cholesterolgehalte moet men dieetmaatregelen treffen en eventueel de dosering verminderen. Bij leverfunctiestoornissen dient de behandeling te worden gestaakt. Deze stoornissen zijn reversibel;

- er kunnen effecten op huid en slijmvliezen optreden zoals droge lippen en ogen, huidschilfering, droog neusslijmvlies en jeuk. Deze bijwerkingen zijn dosisafhankelijk, verdwijnen na staken van de therapie, worden meestal goed verdragen en geven zelden aanleiding tot het staken van de therapie;

- de acne kan in de eerste maand van het gebruik verergeren.


Isotretinoïne is verkrijgbaar in capsules van 2,5 mg, 10 mg en 20 mg. De dosering is individueel verschillend, afhankelijk van het lichaamsgewicht van de patiënt, eventuele bijwerkingen en het effect op de acne. Men begint met 0,5 mg per kg lichaamsgewicht per dag in 1 of 2 doses tijdens de maaltijd. Na een maand komt de patiënt voor controle terug; bij onvoldoende reactie kan men de dosis verhogen tot 1 mg/kg/dag. Bij bijwerkingen kan de dosering verlaagd worden tot 0,1 à 0,2 mg/kg/dag. De behandeling moet vier tot zes maanden worden voortgezet met inachtneming van bovenstaande controles.

Vervolgens stopt men en wacht het resultaat af. Bij een recidief neemt men een tussenpoos van twee maanden in acht voor men een nieuwe 'kuur' geeft.
 
Erg bedankt heren. Een kennis van mij gebruikt het ondat ie liever geen puistjes tijdens en na zijn kuur heeft en daar is pittig over gediscussieerd; ik vind dat complete onzin want BB is een totaalpakket van voor -en nadelen die je óf allemaal aanvaardt óf je laat je erbuiten.

Als je lijdt onder ernstige acné ok, maar als je je irriteert aan die paar testosteron-puistjes en zoekt naar een manier om zo voordelig en 'mooi' mogelijk te kuren dan neem ik het niet serieus...
 
Ik ben NET gestopt met rocaccutane, ik heb het 18 weken geslikt.
Bijna alle puistjes zijn weg en het spul blijft nog een week of 10 in je systeem is top spul.

Wel een paar nadelen, ik was 18 weken lang moe, kon daardoor niet volop trainen, had last van droge ogen, mijn huid is deels kapot gekrapt door de jeuk die je krijgt. Je word wel heel rustig en gerelaxt, dus wat mij btreft absoluut niet wat je wilt tijdens een kuur.
 
Zelf denk ik dat het geen kwaad kan tijdens een kuur. Heb het zelf ook al gebruikt. En het is echt een super spul, jah alleen de bijwerkingen zijn wat minder. Had extreem droge lippen en binnen mijn neus was het gewoon extreem droog. Het bloede meteen. Ennuh prinsjj : tijdens mijn trainingen heb ik nix gemerkt van moeheid en dergelijke.
 
Geen kwaad? Hm van buiten gezien misschien niet!
 
Ik denk dat die zooi je lichaam voor de gek houdt;

Na een kuur krijg ik altijd lekkere uitslag omdat mijn lichaam aan het terugknokken is en grote schoonmaak houdt.
Als je dat verhindert door het gebruik van een middel dat die uitstoot stopt...wat doe je dan eigenlijk?
 
Originally posted by prinsjj
Ik ben NET gestopt met rocaccutane, ik heb het 18 weken geslikt.
Bijna alle puistjes zijn weg en het spul blijft nog een week of 10 in je systeem is top spul.

Wel een paar nadelen, ik was 18 weken lang moe, kon daardoor niet volop trainen, had last van droge ogen, mijn huid is deels kapot gekrapt door de jeuk die je krijgt. Je word wel heel rustig en gerelaxt, dus wat mij btreft absoluut niet wat je wilt tijdens een kuur.

Dat spul blijft 2 weken in je lichaam misschien bedoelde je 10 dagen. Ik heb her ook gebruikt en dit is wat mijn dermatoloog mij vertelde. En aangezien je als je accutane in je hebt gevoelig bent voor de zon en ik naar spanje vertrok neem ik aan dat ie mij niet in het ootje nam.

En verders, och inderdaad droge lippen en neus... verders niets bijzonders gemertk behalve dat de acne vrijwel helemaal verdwijnt.
 
Originally posted by frietbakker


Dat spul blijft 2 weken in je lichaam misschien bedoelde je 10 dagen. Ik heb her ook gebruikt en dit is wat mijn dermatoloog mij vertelde. En aangezien je als je accutane in je hebt gevoelig bent voor de zon en ik naar spanje vertrok neem ik aan dat ie mij niet in het ootje nam.

En verders, och inderdaad droge lippen en neus... verders niets bijzonders gemertk behalve dat de acne vrijwel helemaal verdwijnt.


Ik heb zojuist ff snel de bijsluiter gepakt en het blijft 8 tot 10 weken in je systeem.
De acne is nog niet helemaal weg, na zo'n kuur. Maar de weken erna verdwijnt het langzaam, als het meteen uit je systeem was dan krijg je lever een opdonder, vandaar dat je ook elke 4 weken naar het ziekenhuis moest om je bloed te laten controleren.

Ik vond het troep, ik werd echt onzettend moe van dat spul.
Ik tilde normaal 95 kilo (bij 1.71 en 64kg), maar tijdens de kuur kreeg ik niet meer dan 75 kilo de lucht in.
Gisteren weer 90 kilo, we're back !! :D
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mildere spullen dan accutane? en dan bedoel ik niet biergist ofzo. Werk niet echt bij mij. Heel potje 500st erdoorheen gejaagd, maar ze blijven komen (de puistjes)!
 
dan heb je geen echte accutane gehad. Dat moet eigenlijk wel wat doen tijdens het gebruik. Dat het daarna terugkomt......ok, maar tijdens het gebruik moet het langzaam wegzakken nadat het eerst heel erg wordt.

Ik spreek niet uit eigen ervaring dus ik kan je daar niet verder mee helpen. Maar het staat wel in de top3 van medicijnen met de meeste bijwerkingen. Als je dan onthoudt dat steroiden ook gewoon medicijnen zijn en niet in die top3 staan.
hmmmmmm

Bovendien kun je beginnen op 20mg of iets dergelijks en ik geloof dat er ook doseringen zijn van 140mg.

maarre ik hoor ook weleens dat vitamine B5 veel moet doen in grote hoeveelheden (tot de 10g (ja GRAM) per dag)
 
Gewoon even bij de huisdokter langsgaan een een paar doosjes Minocycline vragen - da's een antibioticum, helemaal niet zo belastend en werkt even goed...

Alleen als je er mee stopt (max. 6 maand) en de oorzaak van je acne is niet weg, komt de uitslag wel terug.
 
Originally posted by Big Byron
Gewoon even bij de huisdokter langsgaan een een paar doosjes Minocycline vragen - da's een antibioticum, helemaal niet zo belastend en werkt even goed...

Alleen als je er mee stopt (max. 6 maand) en de oorzaak van je acne is niet weg, komt de uitslag wel terug.

Bij mij werkte dat helemaal niet even goed, de acne verdween even en kwam daarna gewoon terug, ik heb ook nog een zooi ander spul gebruikt maar die accutane deed zijn werk wel goed....
 
Zou vooral AS en anti-biotica samen gaan gebruiken..

Accepteer de acne tijdens je kuur, doe je dit niet, kuur dan niet. Het laatste qua bijwerkingen waar ik me druk om maak is een paar puistjes. Vind me hart en me prostaat en cholestrol net effe meer iets om over na te denken..
 
Dat ik me moe voelde tijdens het gebruik van Rocaccutane en minder hard kon trainen wordt hier bevestigd (je overtraind sneller)

Anabolengebruikers die last krijgen van acne gebruiken wel eens Accutane. Het koppelt aan vitamine A-receptoren en daardoor maakt de huid minder vetten aan. Tegelijkertijd vermindert het op een indirecte manier de omzetting van testosteron in DHT en de omzetting van DHT is weer andere metabolieten.


De combinatie van anabolen en Accutane kan problemen geven. Niet alleen omdat ze misschien allebei depressies kunnen veroorzaken. Anabolen en Accutane hebben nog meer bijwerkingen die elkaar versterken. Zo verhogen beide middelen de hoeveelheid cholesterol en vetten in het bloed, waarschijnlijk doordat leverenzymen ontregeld raken.


Gebruikers krijgen daarnaast in tien tot zestig procent last van hun spieren. De aanmaak van het 'creatine-herstel-enzym' CPK stijgt, net als na een intensieve training.


Accutane werkt kennelijk hetzelfde als training. Je raakt daarom iets sneller overtraind als je Accutane gebruikt en je hebt iets meer kans op blessures. Ook leidt gebruik van recreatieve drugs als XTC sneller tot spierschade.


Onderzoekers weten niet precies waarom, maar L-Carnitine helpt.Bij forse doseringen tenminste: 100 milligram per kilo lichaamsgewicht. Daarbij normaliseert de hoeveelheid CPK, maar ook de leverenzymen.


Positief is wel weer dat Accutane de kans op prostaatkanker vermindert.



Bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
"Zou vooral AS en anti-biotica samen gaan gebruiken.. "

Nee Soulreaver, da´s het em juist, antibiotica haalt niks uit tegen acné veroorzaakt door anabolen.
Weet ik uit eigen ervaring (incl met hoge doseringen gewerkt) en het is bevestigd door andere gebruikers.
Het is een type acné waar de antiobiotica gewoon niet goed op reageert.

Nette post Prinsjj.
 
Ik heb zelf ook zeer goede resultaten met accutane gehad. Ik zat op 30mg per dag, wat een redelijk lage dosis is.
Dit deed ik omdat ik door de proviron echt bezaaid was met pukkels, in mijn gezicht en schouders en nek.
Met een pukkel hier of daar had ik kunnen leven, maar dit was echt te gek, ik zat er helemaal onder :-(

Na een week of 2-3 begon het al duidelijk minder te worden, mijn huid werd uiteindelijk zo gaaf, zo had ik het voor het laatst gehad toen ik een baby was. Echt heel mooi, ben er dus wel over te spreken.

Het nadeel is inderdaad dat je droge lippen krijgt en droge ogen, waardoor je constant met een labello stick en oogdruppels rond moet lopen, maar die nadelen nam ik ff voor lief.

Groot voordeel is dat er tegenwoordig ook accutane zalf verkrijgbaar is (Airol) die je alleen op de aangetaste gebieden smeert, zodat het werkt waar het nodig is. Dit betekent dat je veeeel minder, of helemaal geen last zult hebben van droge lippen en ogen en dat het een stuk minder belastend is voor je lever en dus wel gewoon zijn werk doet waar dat nodig is. Dat komt omdat minder dan 10% van de tretinoin in de bloedbaan terechtkomt, maar alleen plaatselijk werkt.

Dit is dus een stuk beter voor je lijf en zit je hebt toch geen last van pukkels tijdens een kuur.
Het is alleen niet vrij verkrijgbaar in nederland, maar als iemand wil weten hoe je eraan kunt komen, moet ie maar ff een mailtje sturen.

nietsnut@planet.nl

airol.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb je die zalf ook al eens uitgeprobeerd, grote spuit? Als ik het zo lees lijkt het me zeker wel wat. Je kan het zeker niet bij een apotheek hale?
klaas
 
Back
Naar boven