XXL Nutrition

Info over Crunch

Bezoekers in dit topic

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2003
Berichten
13.575
Waardering
103
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Heyz allemaal ,

Ik had nog wat info over de crunch staan op me computer. Hoop dat jullie er wat aan hebben. Het is meer bedoeld voor atletisch richting dan Bodybuilding aangezien je alleen je eigen lichaams gewicht gebruikt. Maar in verschillende positsies.

Het belangrijkste punt hierbij is :

Maak Gebruik Van De Zwaartekracht!

Ik weet dan ook van me eigen training en lessen dat veel mensen crunches of schuine chrunches op de grond doen. Maar het probleem is dat dan de weerstand veel lager is dan wanneer je het op een schuine plank doet. Zit je op een schuine plank en zitten je voeten omhoog dan moet je met je lichaam tegen de zwaartekracht en je eigen lichaamsgewicht werken om je schouderbladen omhoog te krijgen. En jullie weten het natuurlijk dat voor spierdichtheid meer weerstand nodig is. En met zo schuine plank maak je met behulp van je eigen lichaams gewicht de oefening veel zwaarder. ;)

Hoop dat jullie er wat aan hebben :thumb:
 
En toch doe ik crunches op zo een toestel daarvoor (die helaas bijna altijd bezet is door overijverige dames die denken daardoor een plat buikje te krijgen)
 
gebruik altijd de schuine plank maar dan met mn hoofd op bovenste positie. beentjes en onderrug de lucht in mbv de onderste buikspieren, even aanspannen en geleidleijk weer terug. vaak gecombineerd met dat baknje dat een zwitserse bal suggereert.
vind de abroller of hoe dat ook moge heten echt waardelooos geworden. alleen heerlijk voor veel herhalingen maar ik ga idd voor de echte weerstand. Af en toe ook dat mn maat de benen naar beneden gooit zodat ik nog meer weerstand voel. Vaak ook supersetten op de schuine bank: benen gestrekt in de lucht, gevolgd door gebogen, gevolgd door schuin omhoog gevolgd door normale crunches en eindigen met de bicycle crunch.
en elke oefening 10 herhalingen. heeerlijk
 
Of je kan extra gewicht in je handen houden.
 
Back
Naar boven