XXL Nutrition

Info over Pro hormonen by BC (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Juriaan

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
5.222
Waardering
0
Prohormonen zijn steroiden. In de literatuur wordt een steroide omschreven als elk hormoon dat van cholesterol gereduceerd wordt dat wil dus zeggen dat alle glucocorticoide, prohormonen en zelfs Vitamine D steroiden zijn.

Er is zelfs een case te maken dat prohormonen anabole androgene steroiden zijn, als men beschouwd dat 4AD meer resultaat oplevert dan zijn conversie zou mogen toelaten, is het alleszins al anabool, en indirect (via conversie) androgeen.

Prohormonen zijn in alle geval producten die onder de amerikaans DSHE act vallen, die zegt dat alles wat natuurlijk voorkomt en niet eerder in de pharmaceutica gebruikt is een legaal supplement is. Nu prohormonen komen natuurlijk in het lichaam voor als reducties van de anabole natuurlijke hormonen (Testosterone, boldenone, nandrolone, DHT, DHN, DHB). Als er een te hoge concentratie aan deze hormonen in het lichaam is kan die in kleine mate weggewerkt worden via een converise met de 3aHSD (vooral Dihydro structuren), 3bHSD en 17HSD enzymen die ze omzetten naar inactieve prohormonen.

Het verschil is dus dat de structuurverandering een van de twee actieve aanhangsels verwijdert (3-keto of 17-hydroxyl) en de prohormoon dus niet actief maakt via de androgene receptor. Deze enzymen werken echter in twee richtingen en als de concentratie prohormonen groter is dan zal de conversie naar actieve hormonen plaatsvinden. Zo kun je dus inactieve prohormonen nemen om ze dan (voor een klein deel maar) te converteren naar actieve hormonen.

De twee grote problemen zijn enerzijds dat alle leveringsmechanismen illegaal zijn, waardoor je dus de onbeschermde molecule moet inslikken, en dat die voor 90-95% zal afgebroken worden in de lever. De 5 a 10% die in circulatie komt zal dan maar gedeeltelijk (5-15% voor alles behalve 1,4-andro) geconverteerd worden, waardoor je eigenlijk maar een 1% van de eigenlijke activiteit van de steroide behoudt.

Prohormonen boden ons een aantal jaar geleden een interessant onderzoeksveld vanwaar we konden werken naar een mogelijkheid tot legale alternatieven voor AAS. Maar de recente ontwikkelingen hebben er voor gezorgd dat dat nooit mogelijk zal zijn. Wat mij betreft is dit hoofdstuk afgesloten en mogen ze het hebben. Op dit moment is een geeduceerde AAS gebruiker veel veiliger bezig dan de idioten die zomaar een potje prohormonen gaan slikken ...
 
thnx Juriaan.

BC heeft ook andere dingen geschreven, maar thnx anyway.
 
out-dated verslag!!

Heb 5 minuten nog een recent verslag van Big Cat gelezen op www.bodybuilding.com en daar prijst ie prohormonen bijna de hemel in. Hij heeft niet voor niets zelf ook 2 ph-producten ontwikkeld.
 
Pumpin' zei:
out-dated verslag!!

Heb 5 minuten nog een recent verslag van Big Cat gelezen op www.bodybuilding.com en daar prijst ie prohormonen bijna de hemel in. Hij heeft niet voor niets zelf ook 2 ph-producten ontwikkeld.
Ik ken BC's mening over PH's en hij is er zeker niet positief over, ook nu niet. Natuurlijk moet hij als betaalde schrijver op bodybuilding.com (die moet leven van de supplementen verkoop) niet staan roepen dat je beter steroïden kan nemen ;)

De reden is trouwens dat pro hormonen slechter worden opgenomen dan steroiden omdat ze niet beschermd zijn tegen lever afbraak processen zoals AAS dat wel zijn...

Niet out-dated dus, vraag het hem anders maar.
 
hmm vreemd dat ie dan zelf wel 2 ph-producten ontwikkeld heeft.

Een journalist schrijft toch naar zijn mening en niet voor het geld? Mij maakt het niks uit dat ie het schrijft maar het is wel een beetje raar dat mensen die vertrouwen op BC, en een stuk van hem lezen, dus eigenlijk niet zijn echte mening lezen. Of ben ik nou gek??

Het is mij ook een ingewikkeld stukje en het is ook beetje kort. Van mij mag hij zijn mening iets beter onderbouwen in de laatste alinea's. (niet om te flamen hoor ;) ik wil gewoon goed geinformeerd zijn)
 
Laatst bewerkt:
Een journalist behoort neutraal te zijn. Trouwens BC is zeker geen journalist en valt er ook niet mee te vergelijken.

Maar meestal lees je echt wel zijn eigen mening. Maar als een opdrachtgever vraagt om een artikel te schrijven over hun supplementen en je krijgt ervoor betaalt, dan ga je niet zeggen dat je beter steroïden kunt gebruiken voor een beter effect en lagere prijs.

Ingewikkeld vond ik het stukje nu niet, en kort? Het is gewoon een post van hem als reactie op een vraag, dus het is ook geen artikel ofzo ;)
 
ik nam aan dat het een artikel was.

Het is begrijpelijk dat als hij er geld voor krijgt dat hij zijn mening bijsteld, maar toch vindt ik het wel jammer. Niet alleen voor mij maar ook voor andere die eerdere berichten van BC aannamen voor zijn eigen menning en dus de waarheid. Maar goed.....we weten nu dus hoe hij er over denkt. ;)
 
Back
Naar boven