AndroidHealthClinic

Info training schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schema aangepast in openings post
Zal dan nu 5 dagen trainen , 2 dagen rust , volume is nu dus heel wat minder.
Je komt niet helemaal uit met je dagen, nu heb je 2 trainingen op vrijdag. Borst en rug zijn grotere spiergroepen dan schouders en armen, het lijken mij vreemde combi's.

DL mogelijk liever voor rows.

Zonder sets en reps zegt het nog steeds niet veel.

Overweeg UB/LB, PPL, of PPL+UB/LB en/of begin met een standaard schema en leer wat werkt. Je kan bij PPL ook doortellen als je 2 rustdagen hebt en bij ub/lb kan je 1 of 2 dagen cardio doen.
 
Jah inderdaad had gemist van dag kom maar op 1 rustdag dus.
 
het lijken mij vreemde combi's
Is een aangepast workout van Steve Show
Enkel een oefening toegevoegd of veranderd bij iedere spiergroep.
 
Zonder sets en reps zegt het nog steeds niet veel.
Set en reps blijf ik bij 4x 15/12/10/8
Licht beginnen zwaarder gewicht naar het einde toe. 90sec rust
 
voelde mij gewoon aangevallen en dacht dat Chris me stond uit te lachen, waar ik echt niet tegenkan.
Wat je in die gevallen kunt doen is verifiëren of dat zo is en dan mogelijk iemand met de grond gelijk maken. Zelfs in die gevallen is de logica 'wie ben jij om mij zus en zo..' onjuist en ben je de 'grotere persoon' als je daar kalm op kunt reageren.

Ik zal mogelijk niet duidelijk genoeg zijn, maar als je het niet begrijpt kun je ook weer zeggen dat ik te vaag ben of teveel beeldspraak gebruik;
- Zo was '....werken..' een knipoog dat ik van mening ben dat als je 2x per dag kunt trainen met 8+ oefeningen je waarschijnlijk andere dingen niet doet (balans). Ik zou je een boek Covey kunnen aanraden.
- Zo was 'normaal doen' niet bedoelt binnen de trainingsessie alleen. Het was dat je met 2-3 oefeningen per spiergroep al genoeg doet, dat je met 4-5 grote trainingen in de week al genoeg doet. Wanneer teveel doet kost je dat motivatie en wanneer dat op is, dan is het na bijv. de 12 weken die je noemt ook echt op. Zie het als jezelf een burnout in helpen doordat je 15 uur per dag werkt.
- Zo was de berekening van trainingen in 10 jaar een vervolg op dat. Je wil als het goed is niet na 12 weken die motivatie dip hebben en overnieuw moeten beginnen, beter is het om het als een marathon te zien en dus nou juist wel met die 10 jaar visie te werken. Niemand kan zover kijken nee, maar als je 2x per dag kip/rijst/broccoli gaat eten kun je jezelf afvragen 'zou ik dit 10 jaar volhouden?' is het antwoord nee, dan kan dat een trigger zijn om te denken, kan ik dan niet beter 2x per dag een maaltijd leren eten met de juiste verhouding 'eiwit/vet/koolhydraten' zodat ik de ene dag kip/rijst/broccoli eet en de ander zalm/boontjes/aardappelen. Zoals een normaal mens ;)

En natuurlijk heb ik niet alle kennis paraat of juist, maar bedenk je even wie je beter kan adviseren? Diegene die nooit een fout heeft gemaakt en van nature het extreem goed voor mekaar heeft of de mensen die veel fouten hebben gemaakt en ervan proberen te leren? Ik kan je ook advies geven over uitstelgedrag (studie) en blessures (been there) :P
 
Wat is er verkeerd aan om Meer sets te doen met minder gewicht.
Lee's zo vaak van manner die zo trainen.
Reden daarvoor is ook omdat ik alleen train en geen spotter he
Als je een beetje goeie kooi of rek hebt, heb je geen spotter nodig. Droppen van de stang gewoon oefenen, eerst met licht gewicht, eventueel tijdens warming up.
 
Wat je in die gevallen kunt doen is verifiëren of dat zo is en dan mogelijk iemand met de grond gelijk maken. Zelfs in die gevallen is de logica 'wie ben jij om mij zus en zo..' onjuist en ben je de 'grotere persoon' als je daar kalm op kunt reageren.
Mijn excuses had het totaal verkeerd begrepen.
 
Toch maar gaan voor veel oefeningen veel sets en reps.
Schema aangepast in openings post
Zal dan nu 5 dagen trainen , 2 dagen rust ,
1 spiergroep per dag , het gaat mij vooral om de pump en de sets & Reps , 6 tot 8 oefeningen per spiergroep, 20 tot 40 sets per spiergroep.

Maandag start ik deze.
 
Laatst bewerkt:
PPL zegt me niks veel te weining oefeningen.
Meer oefening meerdere sets en reps liggen me beter.
 
PPL zegt me niks veel te weining oefeningen.
Meer oefening meerdere sets en reps liggen me beter.

Het is een marathon ,geen sprint.

Met zoveel sets en reps krijg je op den duur geen goed herstel , in de keuken is nog veel meer gains te halen dan zoveel volume.
En je hebt sneller kans op blessures.
Als je zoveel sets en dergelijke kunt, train je wss niet zwaar genoeg.
 
Ok ik geef op ,Dacht iedere dag een spiergroep met veel oefening wel mag
 
Laatst bewerkt:
Toch al gegroeid sinds ik gestart ben .
Eind oktober had ik niks van spieren enkel mijn abs , deze zijn nu aan het vervagen doordat ik nu veel meer eet.
Heb altijd veel oefeningen / sets & Reps gedaan
Deze rug photos zijn gisteren getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Toch al gegroeid sinds ik gestart ben .
Als jij het fijn vind en je maakt progressie, wie zijn wij dan om je ongelijk te geven?

Ik snap hem niet meer zozeer, je vraagt of je schema goed is, je krijgt een aantal pointers die niet in lijn staan met je eigen ervaring/mening en gaat dan in een soort rollercoaster van gedachtes?

Hou gewoon vast aan iets wat je succes geeft en je fijn vind, zodra je blessures krijgt of geen progressie meer maakt kun je gaan denken aan de pointers die hier gegeven zijn. Je formule werkt voor jou, meer moet je eigenlijk niet willen? :D

Ter info, de meesten zeggen hier ook dat crossfit ruk is en fuckin' blessure gevoelig door de 1000.000 herhalingen en slechte uitvoering door uitputting. Betekend niet dat er heel wat mooie lichamen (afgezien van de turtle bodies) rondlopen in de crossfit en het dus wel mogelijk is om via die manier het fysiek te krijgen die je wil.
 
Zet maar op slot ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven