Fitness Seller

info trt

Bezoekers in dit topic

VincPiana

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
27 jul 2012
Berichten
165
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
6%
Voor de mensen die op eigen houdje trt doen.

hoe gaat dit bij jullie te werk? prikken jullie E5D 125mg test weg of gewoon 1x per week?
en wat gebruiken jullie er nog bij , zoals hcg of dergelijke of ai's.
 
Zijn verschillende protocollen maar denk dat de beste is... 1x pw test enth/cyp, 2x pw 250iu hcg, kwartje ari in de week.
 
Zijn verschillende protocollen maar denk dat de beste is... 1x pw test enth/cyp, 2x pw 250iu hcg, kwartje ari in de week.

Ik had verwacht e5d dan 125mg..
Zal mijn situatie even verder toelichten.
Ben nu in week 14 van men 1st lange kuur (20weken)
En begin een beetje te denken om trt te gaan doen.
Gebruik nu wel geen hcg. Als ik die erbij gooi binne enkele weken haalt het dan nog wel iets uit?
 
Ik had verwacht e5d dan 125mg..
Zal mijn situatie even verder toelichten.
Ben nu in week 14 van men 1st lange kuur (20weken)
En begin een beetje te denken om trt te gaan doen.
Gebruik nu wel geen hcg. Als ik die erbij gooi binne enkele weken haalt het dan nog wel iets uit?

Hoe oud ben je? Wat zijn je trainingsjaren? Weet niet hoor om gelijk vanaf je eerste kuur trt te overwegen.

Op den duur ben je dat prikken echt zat hoor. Dus moet een weloverwogen beslissing zijn.

Niet e5d. Ew is 125mg al aan de ruime kant. Een gezonde man maakt rond de 70 per week van nature aan.

Hcg kan je nu zeker nog toevoegen, geen probleem.
 
Hoe oud ben je? Wat zijn je trainingsjaren? Weet niet hoor om gelijk vanaf je eerste kuur trt te overwegen.

Op den duur ben je dat prikken echt zat hoor. Dus moet een weloverwogen beslissing zijn.

Niet e5d. Ew is 125mg al aan de ruime kant. Een gezonde man maakt rond de 70 per week van nature aan.

Hcg kan je nu zeker nog toevoegen, geen probleem.

dit is niet men 1st kuur! wel mijn 1ste lange kuur. deed hiervoor altijd max 10 - 12 weken. dit is men eerste van 20 weken.
 
dit is niet men 1st kuur! wel mijn 1ste lange kuur. deed hiervoor altijd max 10 - 12 weken. dit is men eerste van 20 weken.

Ah ok begreep ik verkeerd. Succes in ieder geval.

---------- Post toegevoegd 26 July 2013 om 14:07 ----------

Waarom ari? Dan spuit je dus teveel test :p

125mg is al teveel test.;) neem zelf geen ari hoor maar ken wat jongens die 4-6 jaar op trt zitten en het op deze manier doen, denk dat er wel wat in zit.
 
Ah ok begreep ik verkeerd. Succes in ieder geval.

---------- Post toegevoegd 26 July 2013 om 14:07 ----------



125mg is al teveel test.;) neem zelf geen ari hoor maar ken wat jongens die 4-6 jaar op trt zitten en het op deze manier doen, denk dat er wel wat in zit.
Ja daarom, dan zou je dus bijvoorbeeld 75mg moeten zetten.
 
*Bump*

Tremendes refereerde naar diverse protocollen, ben benieuwd naar de verschillende protocollen en hoe daar toe gekomen is / waarom de keus gaat naar een bepaald protocol. :)

Gezien het topic vrij leeg is en mijn vraag gerelateerd is aan de vraagstelling van de TS de bump en geen nieuw topic.
 
*Bump*

Tremendes refereerde naar diverse protocollen, ben benieuwd naar de verschillende protocollen en hoe daar toe gekomen is / waarom de keus gaat naar een bepaald protocol. :)

Gezien het topic vrij leeg is en mijn vraag gerelateerd is aan de vraagstelling van de TS de bump en geen nieuw topic.

TRT kan bij elk persoon verschillend zijn. Ga je naar een TRT dokter baseert hij zich op je bloedtest. Bij sommigen zal hij elke dag een zakje androgel aanraden, bij anderen 250mg test enanthaat per week, bij nog anderen 250mg test enathaat om de 10 dagen, enz... Meestal zal het wel één van de eerste twee opties zijn. Arimidex zal pas gegeven worden in geval van teveel oestrogeenvorming en dat is ook bij ieder persoon anders. Dat weten ze pas als je terugkomt na een paar maanden om terug je bloed te controleren. In DR Hertoghes zijn boek schrijft hij dat dit één van de moeilijkste zaken is dat bij ieder persoon anders moet aangepakt worden en soms moet bijgeschaafd worden omdat er ook niet te weinig oestrogeen mag zijn. Zomaar arimidex nemen, zou ik dus niet doen. Je hebt het misschien helemaal niet nodig.
 
Voor de mensen die op eigen houdje trt doen.

hoe gaat dit bij jullie te werk? prikken jullie E5D 125mg test weg of gewoon 1x per week?
en wat gebruiken jullie er nog bij , zoals hcg of dergelijke of ai's.

TRT kan bij elk persoon verschillend zijn. Ga je naar een TRT dokter baseert hij zich op je bloedtest. Bij sommigen zal hij elke dag een zakje androgel aanraden, bij anderen 250mg test enanthaat per week, bij nog anderen 250mg test enathaat om de 10 dagen, enz... Meestal zal het wel één van de eerste twee opties zijn. Arimidex zal pas gegeven worden in geval van teveel oestrogeenvorming en dat is ook bij ieder persoon anders. Dat weten ze pas als je terugkomt na een paar maanden om terug je bloed te controleren. In DR Hertoghes zijn boek schrijft hij dat dit één van de moeilijkste zaken is dat bij ieder persoon anders moet aangepakt worden en soms moet bijgeschaafd worden omdat er ook niet te weinig oestrogeen mag zijn. Zomaar arimidex nemen, zou ik dus niet doen. Je hebt het misschien helemaal niet nodig.

Was meer benieuwd naar de protocollen die trt gebruikers hier doen zonder medische begeleiding en hun motivatie (voor het gebruik van hun protocol).

Lees nogal wat verschillen namelijk in bijvoorbeeld dosissen test (variërende van 100mg p/w tot 250mg p/w of zelfs langdurig 500mg p/w) en dit bijvoorbeeld preventief bijgestaan door arimidex
 
Meer dan 125mg per week is geen TRT meer. 80 mg tot 100 mg lijkt mij ideaal om geen bijwerkingen van teveel testosteron te hebben als je het op eigen houtje doet. Een dokter is duur maar die meet en stelt bij.
 
Sowieso transdermale gels gebruiken voor trt, lange esters en gels op alcoholbasis geven te hoge pieken/dalen, zeer ongezond voor lange termijn volgens mijn hrt arts...
 
Trt protocol

Bij mij 250 mg T enanthaat om de 10 dagen. Mijn metabolic clearance rate ligt vrij hoog, dus ik ga niet akoord met de opmerking van Skydirk dat "alles boven de 125 mg/wk geen TRT meer is". In ben nu al 9 jaar aan de TRT en dit is de dosis die mijn lichaam nodig heeft. Herhaalde labtesten hebben dit aangetoond voor mijn specifieke geval. Mijn oordeel is dus genuanceerder: het is TRT wanneer je niveau na suppletie tussen de 320ng/dl en de 1100ng/dl schommelt, liefst met een zo constant mogelijke base line (exacte waarden van het interval variëren van de gebruikte meetmethode in het labo). Ik sta trouwens onder dokterstoezicht.

Om je E2 onder controle te houden, laat je best bloed prikken en pas je je dosis hier op aan. Optimum is een E2 rond de 35 pg/ml. Zit je er boven, dan is 1/4e pilletje Arimidex om de 5 dagen een goede startfrequentie. Vervolgens terug bloed laten prikken en bijsturen: je wil echt niet extreem te laag of extreem te hoog zitten met je E2 waarden want dit is geen lachertje. Zonder lab-test is je eigen humeur een goede indicator. Erectiekwaliteit geeft ook een idee over hoeveel T er gearomatiseerd werd naar E2. En natuurlijk de bekende verharding net onder de tepels. Wanneer de deze voelt, haal dan maar snel een AI in huis.

Ik heb ook ooit geprobeerd om een lagere T dosis te combineren met HCG injecties. Bij sommige mensen lijkt dit te werken, maar dit kan enkel wanneer de Leydig-cellen nog goed functioneren. Bij mij werkte het niet goed. Een leuke bijwerking van HCG is diarree, trouwens.

Mocht je op eigen houtje iets willen doen (wat in niet aanraad) dan is 1 zakje gel per dag veilig. Ik vraag mij alleen af wat je er mee zou winnen, indien je geen hypogonadisme hebt: je onderdrukt gewoon je eigen productie en vervangt deze door een gelijkaardige dosis. Weg gegooid geld, IMO. Wanneer je een gezonde HPTA-as hebt, zou ik na AAS mijn geld inzetten op een goed AAS schema en een goede nakuur. Er is een goede reden waarom professionele bodybuilders het ook zo aanpakken, ooit al eens over nagedacht?

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

TRT kan bij elk persoon verschillend zijn. Ga je naar een TRT dokter baseert hij zich op je bloedtest. Bij sommigen zal hij elke dag een zakje androgel aanraden, bij anderen 250mg test enanthaat per week, bij nog anderen 250mg test enathaat om de 10 dagen, enz... Meestal zal het wel één van de eerste twee opties zijn. Arimidex zal pas gegeven worden in geval van teveel oestrogeenvorming en dat is ook bij ieder persoon anders. Dat weten ze pas als je terugkomt na een paar maanden om terug je bloed te controleren. In DR Hertoghes zijn boek schrijft hij dat dit één van de moeilijkste zaken is dat bij ieder persoon anders moet aangepakt worden en soms moet bijgeschaafd worden omdat er ook niet te weinig oestrogeen mag zijn. Zomaar arimidex nemen, zou ik dus niet doen. Je hebt het misschien helemaal niet nodig.

100% correct.

Neem je te veel Armidex, wordt je E2 te laag... Dit wil je niet.
 
Back
Naar boven