MuscleMeat

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

Bezoekers in dit topic

2 vraagjes:

-Ik ga volgende week om wat neurobion, spuitjes en ontsmettingsalcohol. Ik heb alles al gelezen mbt tot IM injecteren maar 1 vraag wordt nergens opgelost nl. : hoe diep moet je die naald steken? 2cm, 4cm...?

-Heeft er toevallig al iemand gemerkt dat zijn alcoholkaters minder geworden zijn door
b-12 gebruik? Kwam neveneffest overlaatst toevallig tegen.
 
hoe diep moet je die naald steken?

is toch gewoon met insulinespuitjes, naald er volledig in dus
 
En die is ook voor de inject?

ja, B12- ampullen van 1ml kan je zonder aspireren met insuline-naaldjes in bijv. je buikvet injecteren. best langzaam injecteren (vloeistof tijd te geven om zich te verdelen) en bijv. om de 2 dagen één ampul tot je doosje van 10 stuks op zijn, daarna wacht je best enkele weken.

als het dat is wat je bedoelt...
 
been is net een wat betere plaats daarvoor....vind ik persoonlijk
 
ja, B12- ampullen van 1ml kan je zonder aspireren met insuline-naaldjes in bijv. je buikvet injecteren. best langzaam injecteren (vloeistof tijd te geven om zich te verdelen) en bijv. om de 2 dagen één ampul tot je doosje van 10 stuks op zijn, daarna wacht je best enkele weken.

als het dat is wat je bedoelt...

dankjewel
 
deed altijd de triceps met een slin spuitje.

of je kan een 2.5ml spuit nemen een zo'n licht oranje naaldje opzetten nadat je met een lange naald je b12 hebt opgezogen (is soms wat frulwerk).

Hoe diep je zet is toch afh waar je zet en of je im of subq wilt?

Snap alleen niet dat er nog steeds mensen neurobion verkrijgen, volgens de apothekers in het antwerpse is dat allang niet meer verkrijgbaar.
 
deed altijd de triceps met een slin spuitje.

of je kan een 2.5ml spuit nemen een zo'n licht oranje naaldje opzetten nadat je met een lange naald je b12 hebt opgezogen (is soms wat frulwerk).

Hoe diep je zet is toch afh waar je zet en of je im of subq wilt?

Snap alleen niet dat er nog steeds mensen neurobion verkrijgen, volgens de apothekers in het antwerpse is dat allang niet meer verkrijgbaar.[/quote]

Ik noemde ook maar het merk dat ik wóu kopen (door de toevoeging van B1 en B6). Is er geen Neurobion meer in omloop zijn dan? Wat is dan het merk waarnaar ik het beste vraag?
 
Alien zei:
Snap alleen niet dat er nog steeds mensen neurobion verkrijgen, volgens de apothekers in het antwerpse is dat allang niet meer verkrijgbaar.
neurobion (B1 B6 B12) en sterop (B12) kun je zonder probleem bij de apotheker kopen. af en toe is er eentje dat het niet wil geven zonder voorschrit. heb ik nog maar één keer voorgehad. fortaneurin (B1 B6 B12) is niet meer in omloop. al een paar jaren niet meer.
 
ja ik weet, het jij was een van die mensen die het nog wel krijgt, ik heb geen succes als ik de antwerpse binnen stap :(
 
Ben om neurobion geweest.
Nu wat blijkt: zit er 3ml in 1 ampul, terwijl de aanbevolen dosis 1ml is.

Kan ik een aangebroken ampul gewoon bewaren? Lijkt mij dat deze dan toch niet zo steriel meer is...
 
Ok ik heb dus toch neurobion gevonden. Raar dat ze me der voor zeiden dat het niet meer te verkrijgen was. Nu hadden ze een verse lading gekregen.

3ml ampules (6x), das wel wat meer dan 1ml b12 sterop :p

Zet je dat ook in 1 keer of kan je dat splitsen over de week? Ik dacht het nl te cutten met de test prop, maar het is opzich al 3ml. Wordt wat veel dan (5ml totaal) Hoeveel krijg je trouwens per vitamine B? Sterop is duidelijk 1gram per ml B12.
 
Back
Naar boven