AndroidHealthClinic

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 558
  • Weergaven 116K
  • Volgers 58

Bezoekers in dit topic

Iemand trouwens enig idee waarom de eerste 0,6ml vlekkeloos ging en het dan begon te prikken en het er moeilijker inging?
(gewoon doorspuiten?)
 
Wtf inflatie??? :D

Was gisteren dus 20 ampullen B12 gaan kopen, maar ze hadden er maar 10.
Ik nam die 10 al mee en de spuitjes ook, betaalde iets van 16,... euro. Komt neer op 7,5 euro per 10 ampullen B12.
Ik ga net de andere 10 halen en wat blijkt: B12 is opgeslagen, ik moest 1,20 meer betalen voor die laatste 10 ampullen, wtf?
 
Wtf inflatie??? :D

Was gisteren dus 20 ampullen B12 gaan kopen, maar ze hadden er maar 10.
Ik nam die 10 al mee en de spuitjes ook, betaalde iets van 16,... euro. Komt neer op 7,5 euro per 10 ampullen B12.
Ik ga net de andere 10 halen en wat blijkt: B12 is opgeslagen, ik moest 1,20 meer betalen voor die laatste 10 ampullen, wtf?

edit, verkeerd gelezen.
 
Ik leesde eerst dat je 16euro had betaald voor de ampulles, vond dat veel maar waren blijkbaar spuiten bij ook.

Ja...
2x 7,50 voor de ampullen (had ze al op voorhand betaald) + spuitjes

Maar wtf, op éé dag tijd slaat het 1,20 euro op voor 10 ampullen.
 
hola,ik heb zojuist cyanocobalamine van centrafarm gekocht bij de botica hier,en op de ampul staat i.m toedienen,maar kan deze ook subq?
 
hola,ik heb zojuist cyanocobalamine van centrafarm gekocht bij de botica hier,en op de ampul staat i.m toedienen,maar kan deze ook subq?

Als er enkel IM opstaat dan doe je ze best IM. Het kan zijn dat het zeer hard prikt als je ze SQ zet.

Sterop kan je overal zetten en neurobion enkel IM maar centrafarm heb ik geen ervaring mee.
 
hola,ik heb zojuist cyanocobalamine van centrafarm gekocht bij de botica hier,en op de ampul staat i.m toedienen,maar kan deze ook subq?

Is een teken dat er iets extra toegevoegd is wat een "vretende" werking heeft, niet subq prikken !
Afentoe kan geen kwaad, maar toch best niet doen..
 
-
 
Laatst bewerkt:
Bestaat er eigenlijk wel depot, want kom alleen acetaat tegen die dus eod oid gezet zou moeten worden. Genoeg acetaat in DE te vinden maar als er een wekelijkse depotversie bestaat dan hoor ik t graag.. xx

Een lange ester zal je niet vinden, en depot betekend eigenlijk gewoon injecteerbaar.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Trouwens als je die Serop B12 (rooie) Subcutaan in de buik zet, krijg je dan bultjes ? maat van mij zei dit, ik wist (weet) van niets ..
 
Trouwens als je die Serop B12 (rooie) Subcutaan in de buik zet, krijg je dan bultjes ? maat van mij zei dit, ik wist (weet) van niets ..

Dat kan je krijgen ja, ik heb er geen last van gehad.

Gewoon andere plaats nemen dan.
 
Iemand trouwens enig idee waarom de eerste 0,6ml vlekkeloos ging en het dan begon te prikken en het er moeilijker inging?
(gewoon doorspuiten?)

Langzamer injecteren en eventueel de B12 die je hebt opgetrokken in je spuit even verwarmen door de spuit in je gesloten hand te houden, zo heeft de vloeistof dezelfde temperatuur als je lichaam met injecteren.
Ook zorgen dat je geen lucht injecteerd, ik heb gemerkt dat dit vooral met B12 erg pijn kan doen.
 
Zat vandaag een boek over vitamines te lezen en kwam een interessant stukje tegen.
Een must-read voor de b12-prikkers!
Enkel B12 apart nemen en geen andere b-vitamines nemen is niet slim:

Het vitamine B-Complex

Vitamine B is de meeste ingewikkelde van de vitaminen en omvat wel 13 verschillenden typen. Terwijl elk individueel onderdeel van het vitamine B-complex een aparte functie moet verrichten, hebben de B-vitaminen ook onderling verband met elkaar en zijn ze van elkaar afhankelijk. Het is daarom niet verwonderlijk te zien dat deze vitaminen allemaal in hetzelfde voedsel te vinden zijn, waarbij de beste bronnen lever, biergist, tarwekiemen, volle graankorrels en melasse zijn.

Als een geheel beschouwd is het B-complex verantwoordelijk voor het behouden van de geestelijke gezondheid en voor de gezondheid van het zenuwstelsel, de spijsvertering en de huid. Het is onwaarschijnlijk dat u aan een gebrek van slechts één onderdeel van het complex zult lijden, maar de symptonen van het gebrek aan welk speciaal onderdeel dan ook kunnen zeer opvallend zijn.

Als regel geldt dat, wanneer u aan één B-vitamine gebrekt hebt, u ook aan de andere gebrek zult hebben en daarom moet een aanvulling van het individueel B vitamine vergezeld worden door een aanvulling die ook in de andere vitaminen van het B-complex voorziet. Dit is erg belangrijk, aangezien de behoefte van het lichaam naar andere onderdelen van het complex kan stijgen bij het innemen van één B vitamine afzonderlijk.

Dit bijzondere evenwicht van het B-complex kan gemakkelijk door moderne zuiveringsmethoden van voedsel verbroken worden, waardoor vaak verscheidende B vitaminen vernietigd worden. Een goed voorbeeld hiervan is witte bloem - tijdens haar vervaardiging worden vijf van de B vitaminen bijna totaal vernietigd en maar twee van dit aantal worden aan het eindproduct in synthetische vorm weer toegevoegd.
 
Back
Naar boven