XXL Nutrition

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan je doen, ik houd IM wel over voor de middelen die IM moeten.
Als het SQ kan, dan liever sq, i.v.m. littekenvorming op injectieplaatsen.
 
Ik kwam een topic tegen van 2005 met een studie dat MethylB12 even goed wordt opgenomen als inject B12. Ik ben hier absoluut niet in thuis maar klopt dit of zijn er anno 2012 andere meningen bekend?
 
Ga straks nog maar eens B12 halen, is al even geleden.
Welke naald raden jullie aan? Zet in quads en eventueel glutes.

Had voordien altijd gewoon insuline spuitjes, maar die vind ik niet echt handig. Zijn waarschijnlijk goed voor subcutaan, maar dat doe ik dus niet. Zet liever in bovenbeen, maar heb de indruk dat zo een slin naaldje veel te kort is daarvoor...

Maw, what needle to use?
 
Subcutaan gaat prima hoor, maar als je liever IM zet, dan kan dat ook.
In glute 0.8x40 mm (groen) en in quad blauw (0.6x25mm) of oranje (0.5x25mm).

Ik zet het liever Subcutaan, dan houd ik IM injecties voor injecties met olie (ivm. littekenvorming wat je snel krijgt als je veel IM injecties zet).
 
Zou EOD zetten voor een weekje of 3. Zou littekenvorming zo snel komen?
Subcutaan zal vast gaan, maar heb er mij nog niet in verdiept hoe ik dat moet doen, vandaar.

0,8x40mm :angstig:
 
Ik zet altijd met insulinespuitjes, en nog wel intramusculair. Gewoon plaats met dunne huid nemen en goed doorduwen, zit je gewoon in de spier. Biceps en triceps of schouders doe ik meestal. Zelfs als je per ongeluk niet in de spier zit is dat niet zo erg, opname is dan alleen wat langzamer. Met vitamine B12 maakt dat niet zoveel uit omdat het sowieso eerst een reserve moet opbouwen en daaruit gaat putten (beetje zoals bij creatine). Laatst weer kuurtje gepakt, merk er de voordelen weer van.
 
Ik zet altijd met insulinespuitjes, en nog wel intramusculair. Gewoon plaats met dunne huid nemen en goed doorduwen, zit je gewoon in de spier. Biceps en triceps of schouders doe ik meestal. Zelfs als je per ongeluk niet in de spier zit is dat niet zo erg, opname is dan alleen wat langzamer. Met vitamine B12 maakt dat niet zoveel uit omdat het sowieso eerst een reserve moet opbouwen en daaruit gaat putten (beetje zoals bij creatine). Laatst weer kuurtje gepakt, merk er de voordelen weer van.

Merk er zeker de voordelen van. In februari nog eens een tijdje laten zetten, door een vriendin die dergelijke zaken op school leert, handig voor mij. Ook met insulinespuitje, in quads telkens.

Gaat allemaal goed, maar eens over de helft begint het lichtjes te prikken, en ik had het vermoeden dat dit komt omdat het niet diep genoeg in de spier doordringt.
Nog een nadeel aan slin spuitjes: die zijn 1ml. In die B12 ampules zit zeker 1,2.
 
Merk er zeker de voordelen van. In februari nog eens een tijdje laten zetten, door een vriendin die dergelijke zaken op school leert, handig voor mij. Ook met insulinespuitje, in quads telkens.

Gaat allemaal goed, maar eens over de helft begint het lichtjes te prikken, en ik had het vermoeden dat dit komt omdat het niet diep genoeg in de spier doordringt.
Nog een nadeel aan slin spuitjes: die zijn 1ml. In die B12 ampules zit zeker 1,2.
Ik zet ook 2x met dezelfde spuit uit de ampul. Beetje opletten voor steriliteit dus nooit de naald in aanraking laten komen met iets anders dan de inhoud van de ampul en je schoongemaakte huid, maar verder gaat het perfect. Naald verliest na eerste injectie weinig scherpte om te prikken. Gewoon in 1 snelle beweging erin duwen.
 
Ik zet ook 2x met dezelfde spuit uit de ampul. Beetje opletten voor steriliteit dus nooit de naald in aanraking laten komen met iets anders dan de inhoud van de ampul en je schoongemaakte huid, maar verder gaat het perfect. Naald verliest na eerste injectie weinig scherpte om te prikken. Gewoon in 1 snelle beweging erin duwen.

Mee eens, mijn vrouw is verpleegster en stond er al van te kijken dat ik verschillende spuiten gebruik voor het ophalen van de vloeistof uit de AAS vials en het injecteren. Als je je zorgen maakt over steriliteit, alcoholdoekje over de naald voor je injecteert :)
 
Ben nogal lomp en ik bots dus bij het optrekken 10x met de naald tegen de binnenkant van de ampule, en merk eigenlijk dan al dat ze minder scherm is geworden :p
 
Edit: heb blauwe meegekregen van 0,6x30mm.
Toen ze die groene en roze toonde dacht ik 'haha no way :D '
 
Ben nogal lomp en ik bots dus bij het optrekken 10x met de naald tegen de binnenkant van de ampule, en merk eigenlijk dan al dat ze minder scherm is geworden :p

Wou hier nog even iets over zeggen: vandaag mijn 3de inject gezet.
Zelfde naald gebruikt voor het optrekken als voor het injecteren. Heb alle vloeistof uit de ampule gehaald, met het nodige botsen van de naald tot gevolg.

Ik heb toch serieus mogen doorprikken om door mijn huid te raken (glutes) terwijl die er normaal gewoon inglijdt. Voelde het ook inwendig zeg maar, dus die naald wordt toch duidelijk snel botter :)
 
waar injecteer je deze vitaminen dan?

en in duitsland zijn ze gewoon te verkrijgen?
 
Wou hier nog even iets over zeggen: vandaag mijn 3de inject gezet.
Zelfde naald gebruikt voor het optrekken als voor het injecteren. Heb alle vloeistof uit de ampule gehaald, met het nodige botsen van de naald tot gevolg.

Ik heb toch serieus mogen doorprikken om door mijn huid te raken (glutes) terwijl die er normaal gewoon inglijdt. Voelde het ook inwendig zeg maar, dus die naald wordt toch duidelijk snel botter :)
ik was 4.24 kwijt voor 10 spuitjes en 20 naalden. Waarom zou je met dezelfde naald prikken
 
Heb hier ook interesse in, kan iemand mij vertellen waar ik dit kan bestellen?

Heb het al via mn huisarts geprobeerd maar die wilde het alleen geven bij lage waarden, die ik dus niet heb en heb het ook bij de apotheek geprobeerd maar kan alleen op doktersvoorschrift helaas..
 
Heb ze ook allebei en ook nog wel andere merken b12 gehad, ik merk geen enkel verschil, behalve de prijs.
 
Back
Naar boven