Fitness Seller

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

Bezoekers in dit topic

Teveel aan B12 word opgeslagen in de lever.
Je hebt geen eigen aanmaak van b12 die je plat legt als je het exogeen toedient.

Dit weet ik inderdaad, maar wat ik bedoel is dat ik benieuwd ben naar hoelang het ongeveer zal duren voordat mijn waarde weer dusdanig gedaald is dat het op of rond het oorspronkelijk niveau ligt.
 
Moeilijk te zeggen aangezien b-vitamines ook in voeding en supplementen kunnen zitten.
Is dus afhankelijk van meerdere factoren, zal nooit een stabiele waarde zijn waarschijnlijk.
 
Ben momenteel in spanje.
Heb Vitamine B12 van OPTOVITE gekocht.
1 doosje, 5 Ampullen, elke van 2 ml en bevat 1000 mg.
Je kan ze oraal innemen en injecteren.
Ook doorzichtige ampullen, met rode vloeistof.

Prijs: 1 doosje, 5 ampullen. 2,33 €

Ik zelf neem ze omdat ik over enkele weken naar Zuid-Amerika ga.
En het zou goed moete zijn tege muggebeten. ???
Weet iemand daar wat vanaf? Ik neem ze oraal met een glas water.
Elke dag 1 ampul.

Iemand nog meer ervaring met deze b12? Wil je deze week meenemen uit ibiza voor tijdens/na mn aankomende kuur. Weet niet hoe ik het moet doseren
 
Dit weet ik inderdaad, maar wat ik bedoel is dat ik benieuwd ben naar hoelang het ongeveer zal duren voordat mijn waarde weer dusdanig gedaald is dat het op of rond het oorspronkelijk niveau ligt.
Teveel aan b12 wordt uitgescheden via uw urine. In bepaalde organen waaronder je hypofyse en je lever heb je een voorraad aan b12. Het laatst genoemde bevat de grootste voorraad. Wat ik niet snap is waarom je vraagt wanneer je waarde (over welke waarde gaat het eigenlijk, serum waarden.. etc?) gereduceerd is naar het oude niveau. B12 kan je in principe niet teveel hebben.
 
Laatst bewerkt:
Teveel aan b12 wordt uitgescheden via uw urine. In bepaalde organen waaronder je hypofyse en je lever heb je een voorraad aan b12. Het laatst genoemde bevat de grootste voorraad. Wat ik niet snap is waarom je vraagt wanneer je waarde (over welke waarde gaat het eigenlijk, serum waarden.. etc?) gereduceerd is naar het oude niveau. B12 kan je in principe niet teveel hebben.

Dus welke dosering zou jij aanhouden?
 
Dus welke dosering zou jij aanhouden?
Gewoon de hele ampul, de hoeveelheid moet je regelen met de frequentie van de injecties. Nu heb ik geen verstand van b12 suppleren wanneer er geen sprake is van een tekort en dus verricht wordt omwille van de gezondheidsvoordelen(lees: extra energie et cetera). Daarvoor zou ik gewoon het schema wat de OP voorschrijft aanhouden. kleine brotip: niet iedereen zonder een tekort heeft baat bij b12 injecties, koop een kleine hoeveelheid aan ampullen zodat je niet met een min of meer nutteloos supplement zit.
 
Teveel aan b12 wordt uitgescheden via uw urine. In bepaalde organen waaronder je hypofyse en je lever heb je een voorraad aan b12. Het laatst genoemde bevat de grootste voorraad. Wat ik niet snap is waarom je vraagt wanneer je waarde (over welke waarde gaat het eigenlijk, serum waarden.. etc?) gereduceerd is naar het oude niveau. B12 kan je in principe niet teveel hebben.


De reden dat ik dat vraag is omdat ik benieuwd ben wanneer bij een bloedtest mijn B12 waarde niet opvallend hoog meer is.
 
Waarom? bang dat de dokter je een preek gaat geven vanwege het zelf injecteren? Gewoon zeggen dat je dat via verpleger hebt geregeld. of dat je het drinkt(sommige dokters hun kennis op dit gebied is echt bedroevend). hoe vaak injecteerde je?

edit; ik had een waarde van 2123 en mijn dokter geloofde dat dit kwam door één injectie 2 weken voordien geplaatst.
 
B12 moet niet teveel gezet worden. Die info vindt je gemakkelijk op internet. Genoeg discussies over patienten die een B12 tekort hebben en dus heel hun leven regelmatig een B12 spuit krijgen. Sommigen nemen het om de maand, sommigen om de twee maanden, sommigen ééntje om de week de eerste maand en dan een onderhoudsdosis om de maand. Meer is echt niet nodig. Wat je hier soms leest over om de twee dagen een B12 spuit zetten, heeft echt geen zin.
 
Oneens, effect is merkbaar bij frequenter zetten. Misschien bedoel je niet nodig voor gezondheid/tekorten.
 
Dat 1 per maand genoeg is verschilt van persoon tot persoon. Het klopt dat je na je opstart dosis mag minderen, dit moet echter gebeuren op gevoel. Niet gewoon overgaan naar een injectie 1 per maand. Je kan niet meten wat de intercellulaire hoeveelheid aan metabolisch actieve cobalaminen is. Bloedwaarden geven bij een behandelingen van b12 een totaal vertekend beeld. Veel patiënten in behandeling hebben een serum b12 waarde ver boven de bovenste referentiegrens maar hebben op fundamenteel niveau toch een functioneel tekort. Echter gaat dit over mensen met een deficiëntieziekte. Hun suppletie is om een gezonde hoeveelheid aan methylcobalamine en adenosylcobalamine op cellulair niveau te behouden, zonder klachten. Hier hebben we het over de gezondheidsvoordelen Bij het extra suppleren van b12 die sommige mensen, met de nadruk op sommige, ervaren. Dit kan je alleen op gevoel ondervinden, zowel of het werkt als de frequentie die het best werkt. Ik zou zeggen, om de 2 dagen is inderdaad teveel omdat TC's (transcobalamine), met name TC II, zich gebonden hebben aan de kern van de b12 (TC-CBL complex) en nog minimaal 3dagen (72uur) verzadigd zijn met de cobalamine. Dus resulteert meer injecteren louter in dure urine en, misschien wel de gewenste, placebo effecten. Dat bij injecteren van b12 om de drie dagen de cobalaminen wel vervoerd kunnen worden naar de cellen wilt niet zeggen dat dergelijke dosissen wenselijk zijn of meer baat hebben. Voor de suppletie van b12 door mensen zonder een tekort geldt dus dezelfde regel. Namelijk de intervallen uitbreiden tot een zo laag als mogelijke frequentie is gerealiseerd waar er geen verminderde werking wordt ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Wil het binnenkort wel eens uitproberen maar waarom is het in Nederland eigenlijk verboden?
 
Wil het binnenkort wel eens uitproberen maar waarom is het in Nederland eigenlijk verboden?

IS niet verboden, alleen niet zonder recept verkrijgbaar

+ in NL is als het goed is niets wat voor injectie is zonder recept te verkrijgen
 
Laatst bewerkt:
Wil het binnenkort wel eens uitproberen maar waarom is het in Nederland eigenlijk verboden?

Het toedienen van dergelijke injecties (insuline injecties e.d. uitgezonderd) is in Nederland in de regel voorbehouden aan professionals zoals doktersassistenten en artsen.
 

Is cyanocobalamine.. Kan je net zo goed naar de apotheek. ;)

Edit; jij bent hollander, dom van mij. nvm.

Maar zou toch voor hydroxo gaan, cyanide wordt zo snel mogelijk je lichaam uitgedreven. Op zich geen probleem, vaker injecteren is het devies bij deze. Maar hydroxo is ongeveer even goedkoop en de transcobalaminen hebben meer tijd zich aan de b12 te binden. cyanocobalamine is op zich even lang werkzaam als hydroxocobalamine, alleen wordt er minder in de cellen opgenomen bij cncobalamine waardoor het je sneller nood hebt aan een nieuwe injectie. Maar ga toch maar voor OH-cbl ;-)
 
Laatst bewerkt:
Is cyanocobalamine.. Kan je net zo goed naar de apotheek. ;)

Edit; jij bent hollander, dom van mij. nvm.

Maar zou toch voor hydroxo gaan, cyanide wordt zo snel mogelijk je lichaam uitgedreven. Op zich geen probleem, vaker injecteren is het devies bij deze. Maar hydroxo is ongeveer even goedkoop en de transcobalaminen hebben meer tijd zich aan de b12 te binden. cyanocobalamine is op zich even lang werkzaam als hydroxocobalamine, alleen wordt er minder in de cellen opgenomen bij cncobalamine waardoor het je sneller nood hebt aan een nieuwe injectie. Maar ga toch maar voor OH-cbl ;-)

oke thanks, ik zal wel even zoeken of ik dat ook kan vinden
 
Laatst bewerkt:
bingo

https://shop.apotal.de/product/VITA...n/p_211232.html?fromSearch=true&prodId=211232

hmm, dat is 1mg vit b12 als hydroxocobalamine dat is 1x per week, maar dat is dan 1x per week 1mg terwijl je anders 3-7(?) keer per week 1mg cyanocobalamine neemt, wat veel meer mg vit b12 per week is of zit dat anders, is de hydroxocobalamine potenter?

Wie zegt dat OH-cbl 1 keer per week gelijk staat aan elke dag cyano?
De b12 in cyanob12 en hydroxob12 supplementen zijn hetzelfde, alleen het deeltje waar het aan gebonden is is verschillend.
Zoals ik een paar posts geleden heb gezegd, bij hydroxocobalamine zijn jouw 'transporteiwitten' minimaal 72 u verzadigd. Om de drie dagen injecteren, of 2 keer per week, staat gelijk aan 5 á 7 cyano injecties P/W. Bij een behandeling met cn-cbl(cyanob12) wordt er wel eens elke dag geïnjecteerd de eerste week maar bij hydroxo ga je dat steeds weer uit urineren. Zelfs wanneer al jouw transcobalaminen(transport eiwitten voor b12) beschikbaar zijn, dan plas je alsnog 70 procent uit bij OH-cbl. Bij cyano zal dit procentueel nog hoger liggen.

Over het merk kan ik niet veel over zeggen. Maar ziet er wel legit uit.
 
Wie zegt dat OH-cbl 1 keer per week gelijk staat aan elke dag cyano?
De b12 in cyanob12 en hydroxob12 supplementen zijn hetzelfde, alleen het deeltje waar het aan gebonden is is verschillend.
Zoals ik een paar posts geleden heb gezegd, bij hydroxocobalamine zijn jouw 'transporteiwitten' minimaal 72 u verzadigd. Om de drie dagen injecteren, of 2 keer per week, staat gelijk aan 5 á 7 cyano injecties P/W. Bij een behandeling met cn-cbl(cyanob12) wordt er wel eens elke dag geïnjecteerd de eerste week maar bij hydroxo ga je dat steeds weer uit urineren. Zelfs wanneer al jouw transcobalaminen(transport eiwitten voor b12) beschikbaar zijn, dan plas je alsnog 70 procent uit bij OH-cbl. Bij cyano zal dit procentueel nog hoger liggen.

Over het merk kan ik niet veel over zeggen. Maar ziet er wel legit uit.

Als ik het goed begrijp is hydroxo dus beter?

is dit de 'depot' versie? die hoef je dus maar 1-2 x in de week te zetten voor goed effect en kun je in duitsland halen?
 
Back
Naar boven