MuscleMeat

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

Bezoekers in dit topic

Tja, hardcore of niet he ouwe!

Zou ideaal zijn, 1 grote ampul :D
 
FF een foutje rechtzetten: depot kan zowel in acetate (waterachtig) als taninecomplex (olie) voorkomen. Ik ben in België zelden depot in de vorm van acetate tegengekomen vandaar.

Dus als je injectievloeistof Hydroxocobalaminacetate bevat, is het dus op waterbasis en zou je dus EOD kunnen injecteren?

Wel vaag, ik heb B12 Depot-rotoxmedica, wat dus eigenlijk helemaal geen depot genoemd mag worden.
 
Ik zette mijn b12 altijd in me buikvet.
Hiervoor gebruikte ik 0,5x16mm naalden.

Maar nu wil ik het in de spier gaan spuiten omdat dit veel beter is heb ik gelezen.

- Kan ik hier deze zelfde naalden voor blijven gebruiken?
- hoe werkt dat in de spier spuiten precies?
- Welke spier kan ik het beste pakken (doet minste pijn)
- hoe diep moet het ongeveer?
- Moet ik dan ook de zuiger even terug trekken om te kijken of ik echt in de spier zit? (is dat om te kijken of er anders bloed in het buisje komt? als ik in een ader zit?)

Bedankt alvast!
 
Dus als je injectievloeistof Hydroxocobalaminacetate bevat, is het dus op waterbasis en zou je dus EOD kunnen injecteren?

Wel vaag, ik heb B12 Depot-rotoxmedica, wat dus eigenlijk helemaal geen depot genoemd mag worden.
Nee zowel water als olie kan! Ik zat er eerst naast omdat het hier blijkbaar niet verkocht wordt.
Ik heb algemeen jaarlijks bloedonderzoek laten doen naar lever, nieren, suiker en cholesterol. Ik heb daarbij gevraagd om ook Testosteron en B12 te meten. B12 wilde hij wel in mee, Testo niet omdat er geen aanleiding is en alles functioneert.

Ik heb zo'n huisarts die helemaal niet geloofd in vitaminegebruik. Vind het onzin en zonde van het geld. Maar ik kan wel over alles open met hem praten dus dat ik die injecties zet word niet goed- of afgekeurd. Hij vond dat dit niveau meer dan genoeg is om een jaar vooruit te kunnen en dat doorgaan geen zin heeft. Vind het op zich niet slecht. Hij denk dat er geen voordelen zijn van een verhoogd B12 level zoals hogere waarden in rode bloedcellen. Alleen mensen met een serieus tekort zullen deze grote verschillen ervaren.

Los van de wetenschappelijke vraag wie er gelijk heeft moet je je realiseren dat deze huisarts ook conservatief is met het voorschrijven van medicijnen en nog sterk geloofd in de eigen kracht van het lichaam. Dus voor dit forum is zijn mening niet erg representatief of behulpzaam. Daarom beschreef ik het al als een weetje.

Dank zover voor alle input van de verschillende "gebruikers". Ik begrijp sinds vandaag waarom ik de laatste dagen juist meer moe werd ipv meer energie kreeg: mijn griepje is vannacht uitgebroken en dat heeft denk ik al een paar dagen energie gekost. Ik blijf mijn B12 nu EOD zetten en ben benieuwd hoe het volgende week zal zijn.
Verwacht er id geen wonderen van als je voeding als prima is. Zoals je zegt, als je b12 geen tekort hebt dan is het geen enorm verschil. De extra rode bloedcellen helpen wel bij de zuurstofvoorziening in het lichaam, ook zou je metabolisme moeten verbeteren.

Maar bijv je weerstand heeft meer met glutamine en vitamine c te maken.
 
Heb ook mn b12 depot binnen.. gister de eerste gezet..
zonder problemen uit duitsland besteld.. €0,70 per ampul (1ml)
 
Ter informatie:

Ik had Sterop een mailtje gestuurd met de vraag welke stof er in hun ampullen zit daar verschillende stofnamen onder B12 vallen. Hieronder het antwoord.

Geachte Heer,
Vitamine B12 is CYANOCOBALAMINE.
We hebben zulke ampullen op basis van 1 mg/1 ml.

Wij hebben ook HYDROXOCOBALAMINE acetaat 10 mg / 2 ml, in USA verplicht als vitamine B12 voor inspuiting (maar niet in Europa)

Met vriendelijke groeten
 
Ik zette mijn b12 altijd in me buikvet.
Hiervoor gebruikte ik 0,5x16mm naalden.

Maar nu wil ik het in de spier gaan spuiten omdat dit veel beter is heb ik gelezen.

- Kan ik hier deze zelfde naalden voor blijven gebruiken?
- hoe werkt dat in de spier spuiten precies?
- Welke spier kan ik het beste pakken (doet minste pijn)
- hoe diep moet het ongeveer?
- Moet ik dan ook de zuiger even terug trekken om te kijken of ik echt in de spier zit? (is dat om te kijken of er anders bloed in het buisje komt? als ik in een ader zit?)

Bedankt alvast!

Voor het IM injecteren tref je op dit forum meer dan voldoende informatie, maar om je een stukje op weg te helpen:

Bij IM (in de spier) ga je dieper dan bij SC (onderhuids) en heb je dus een langere naald nodig. Daar B12 op waterbasis is (meestal) kan dit ook met een dunne naald. De "standaard" naald voor IM met olie (zoals de meeste AAS) is die met de groene dop van 0,8 x 38 mm. Voor B12 in de spier gebruik ik zelf die met zwarte dop 0,7 x 32, en die gaat er practisch helemaal in.

Wat het minste pijn doet verschilt per persoon. Met de zwarte naald IM in mijn bovenbeen voel ik niet veel meer dan een insuline naald in mijn buik (SC). De naald die jij nu gebruikt zou wellicht kunnen voor B12 als je niet teveel vet op je benen hebt bijvoorbeeld. En omdat B12 ook SC mag zou het niet erg zijn als er toch wat onderhuids kwam te zitten. Keertje uitproberen.

In de medische boekjes voor verpleegkundigen worden drie locaties geschikt geacht voor IM injecties: Bil, Bovenbeen en Schouder. Voor bil en bovenbeen deel je dit in vieren en injecteer je in het bovenste-buitenste kwart. In de schouder is een gebied ruwweg zo groot als een rijksdaalder middenop het meest gespierde deel van de schouder (zijkant) geschikt geacht. En ja, je moet altijd even voorzichtig de zuiger ophalen (aspireren) om te controleren of je niet in een ader zit. Hoewel B12 ook IV (in de ader) gezet zou mogen worden ben ik daar zelf wat huiverig voor. Verder gewoon rustig injecteren, je voelt zelf of je te snel gaat.

De keuze voor deze injectielocaties zijn dat hier relatief weinig zenuwen en bloedvaten lopen. In theorie kun je in elke spier injecteren wat sommigen ook doen. Ik beschouw dat zelf iets voor gevorderden.

Succes!
 
Heb een week geleden een lading B12 besteld bij Sonnen Apotheke.
Direct het geld overgemaakt inclusief Iban + Swift code, kreeg v/d week een mail dat ik 9.50e moet overmaken omdat ik deze codes niet had vermeld bij de betaling......

Anyway, mijn vraag is; Kan dit aan het feit liggen dat ik bij het overmaken, had gekozen dat de kosten van de verekening voor de andere partij zouden zijn?
 
Heb een week geleden een lading B12 besteld bij Sonnen Apotheke.
Direct het geld overgemaakt inclusief Iban + Swift code, kreeg v/d week een mail dat ik 9.50e moet overmaken omdat ik deze codes niet had vermeld bij de betaling......

Anyway, mijn vraag is; Kan dit aan het feit liggen dat ik bij het overmaken, had gekozen dat de kosten van de verekening voor de andere partij zouden zijn?

Heb je ABN internet bankieren? Ik had gedeelde kosten gedaan.. bij mij werd alleen dat bedrag wat ik moest betalen eraf gehaald...
 
Zo net even mijn eerste intra mucsulaire injectie gezet..
Deed het eerst onderhuids, maar hoorde dat dit beter was.
Nieuwe naaldjes bij de apotheek in belgie gehaald.. Deden ze totaal niet moeilijk over. 0.8x40

even opgezocht waar ik het moest injecteren, en hoppa naald erin..
Meeste doen het snel, maar ik vind het zelf fijner om de naald er langzaam in te duwen. Tenminste.. snel durf ik nog niet zo goed.
Naald zat er bijna in. Even terug getrokken en dit ging heel moeilijk en voelde beetje mijn vlees erin gezogen worden als het ware.. (soort vacuum gevoel)
dus heb ik het er langzaam in geinjecteerd.

viel reuze mee dus! bijna geen pijn!

Alleen de hele kleine luchtbelletjes kreeg ik echt moeilijk uit de spuit..
heb wel 5 minuten zitten tikken bijna!
ik weet niet of die hele piepkleine belletjes ook uitmaken?
 
Zo net even mijn eerste intra mucsulaire injectie gezet..
Deed het eerst onderhuids, maar hoorde dat dit beter was.
Nieuwe naaldjes bij de apotheek in belgie gehaald.. Deden ze totaal niet moeilijk over. 0.8x40

even opgezocht waar ik het moest injecteren, en hoppa naald erin..
Meeste doen het snel, maar ik vind het zelf fijner om de naald er langzaam in te duwen. Tenminste.. snel durf ik nog niet zo goed.
Naald zat er bijna in. Even terug getrokken en dit ging heel moeilijk en voelde beetje mijn vlees erin gezogen worden als het ware.. (soort vacuum gevoel)
dus heb ik het er langzaam in geinjecteerd.

viel reuze mee dus! bijna geen pijn!

Alleen de hele kleine luchtbelletjes kreeg ik echt moeilijk uit de spuit..
heb wel 5 minuten zitten tikken bijna!
ik weet niet of die hele piepkleine belletjes ook uitmaken?



nee..

maakt niets uit.. ik heb ook wel eens kleine luchtbelletjes.

wel heb ik het probleem de laatste tijd dat ik last van maagkrampen heb de eerste 2 dagen na het zetten.

ik doe het 2 weken op 2 weken af schema
 
hmm vaag, had daar nog niet van gehoord. Zal wel laten weten of ik het ook krijg. Maar kan misschien ook door iets anders komen?

Zet jij ze gewoon elke dag?
Of om de dag?
 
hmm vaag, had daar nog niet van gehoord. Zal wel laten weten of ik het ook krijg. Maar kan misschien ook door iets anders komen?

Zet jij ze gewoon elke dag?
Of om de dag?

ik heb de depot versie.. eens per week dus.. dat 2 weken wel en 2 weken niet..


ik heb er ook nog nooit van gehoord.. maar mijn patroon wijkt niet af van de off weken.. geen idee wat het precies is.. opzich niet zo heel boeiend.. tis alleen ongemakkelijk ( kan soms best pijnlijk zijn en is lastig als je moet werken/ in vergaderingen zitten )
 
Ik merk bij mezelf dat ik de B12 alleen verschrikkelijk langzaam moet injecteren omdat ik anders een branderig gevoel krijg.
Komt dat omdat het spul zo dun is? AAS injecteer ik veel sneller en met minder pijn...

Heb al verschillende lengtes geprobeerd en op verschillende plaatsen maar ik moet het overal bijzonder langzaam inspuiten.

Weet iemand hoe dit komt en is dit normaal??
 
Komt omdat het op waterbasis is.
 
B12 zou je normaalgezien niet moeten voelen. B12 van Sterop alleszins niet. neurobion (B1-B6-B12) dat brandt wel als je het injecteert.
 
Alleen de hele kleine luchtbelletjes kreeg ik echt moeilijk uit de spuit..
heb wel 5 minuten zitten tikken bijna!
ik weet niet of die hele piepkleine belletjes ook uitmaken?
Volgens mij krijg je die er beter uit als je de ampul ff in warm water legt voor je het opzuigt. Lichtjes tikken,uitspuiten en desnoods ff opzij leggen tot ze eruit zijn. Maar zolang het geen grote luchtbellen zijn is het geen ramp.
 
Ik heb net mn b12 cyanocobalamin binnen en het is van jenapharm. De apotheker zei dat ik het niet om de dag mag doen maar 1 keer in de week, maar volgens mmij was de cyanoco toch ed of eod? Enne kan ik die samen met de test p zetten?
 
hoe krijg je eigenlijk je b12 in je insuline spuit? voor op te trekken is de naald namelijk te kort.

ik deed het ervoor met gewone spuiten maar dat vind ik niet zo fijn
 
Back
Naar boven