Fitness Seller

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Apart, maar goed. In NL wel in de handel maar zeer waarschijnlijk alleen op recept. Sterop zie ik niet in het Belgische repertorium staan...
 
En steeds zie je weer de uitdrukking 'depot' terugkomen. Depot betekend dat je iets inspuit dat een 'depot' (opslagruimte) vormt in de spier. Vitamine B12 is altijd op waterbasis en vormt dus nooit een depot. Alles wat je inspuit op waterbasis word onmiddelijk door het lichaam opgenomen zonder vertraging zoals bij een depot.

Er bestaat dus geen b12 depot en die zal ook nooit bestaan want vitamine B is niet oplosbaar in vet zoals bijv. vitamine E of D.

Verder maakt de merknaam of benaming van de stof ook niets uit want het is allemaal hetzelfde, gewoon nemen wat er te krijgen is.


Nederlanders kunnen over de grens met België of Duitsland zo een apo binnenstappen en zoveel vit B kopen als ze willen zonder enig recept of moeilijk doen.
 
niet helemaal mee eens, winny inject is waterbais maar heef wel een vertragings-mechanisme dat te snelle opname moet voorkomen.

in hoeverre dat helemaal werkt...is me een raadsel
 
En steeds zie je weer de uitdrukking 'depot' terugkomen. Depot betekend dat je iets inspuit dat een 'depot' (opslagruimte) vormt in de spier. Vitamine B12 is altijd op waterbasis en vormt dus nooit een depot. Alles wat je inspuit op waterbasis word onmiddelijk door het lichaam opgenomen zonder vertraging zoals bij een depot.

Er bestaat dus geen b12 depot en die zal ook nooit bestaan want vitamine B is niet oplosbaar in vet zoals bijv. vitamine E of D.

Tsja Admin, kan er ook niets aan doen als de fabrikant het zelf zo noemt:
Sonnen Apotheke
De stofnaam van de vitamine B12 die in dit preparaat zit is ook een andere dan die in Neurobion. Of je daar nou ook werkelijk van een "depot" werking moet spreken is niet duidelijk, dosering en tijdsinterval tussen de injecties lijken elkaar niet veel te ontwijken.

Daarnaast is je beschrijving van een "depot" imo niet juist. Bij bijvoorbeeld testosteron weten we allemaal dat de ester bepaald hoe snel de stof beschikbaar komt. De absorbtiesnelheid in de spier speelt daar nauwelijks een rol in en er vormt zich ook geen grote holle ruimte in de spier waar het inject in blijft zitten.
 
Laatst bewerkt:
Even mijn licht opgestoken bij de fabrikant van Neurobion met de vraag of het nog in productie is en of het in Belgie nog verkrijgbaar is. Onderstaand de reactie:

Geachte heer B,
In Nederland is Neurobion gewoon (op recept) verkrijgbaar. Er is de laatste jaren niets gewijzigd in prijs en verkrijgbaarheid.

Met vriendelijke groet,

M B
marketing- en salesmanager

Merck BV

Tsja, het zegt nog niets over de verkrijgbaarheid bij onze zuiderburen, ondanks mijn expliciete vraag. Maar ik kreeg wel binnen een dag antwoord.

Ik heb zelf niet eerder B12 gebruikt. Ik meen gelezen te hebben dat er bij gebruik van B12 ook een verhoogde behoefte is aan B6 en B1 (en een waarschuwing om NIET gelijktijdig B11 (foliumzuur) te gebruiken).

Iemand ervaringen met Neurobion en een andere B12? Merkbare verschillen?
 
Mijn B12 is anders toch echt een depot. Staat er met koeienletters op.
 
ja staat er op...maar moeilijke is dat water amper depot kan zijn.
een ester maakt de stof time-released...vitb12 heeft geen ester.
nu claimt zambon ook dat ze winny-depot hebben maar....of het waar is...gewoon ed zetten...zit je altijd goed hahahah ;)
 
Ja, ik zie nu ook winny op olie basis, maar geloof niet dat dat veel uitmaakt. Maarreh, ED, werkt dat voor jou? Ligt er een beetje aan wat ik zet, maar van Sustanon heb ik vier dagen `plezier`. ga nu met TE aan de gang, ging in het verleden wel relaxed.
 
Tsja Admin, kan er ook niets aan doen als de fabrikant het zelf zo noemt:
Sonnen Apotheke
De stofnaam van de vitamine B12 die in dit preparaat zit is ook een andere dan die in Neurobion. Of je daar nou ook werkelijk van een "depot" werking moet spreken is niet duidelijk, dosering en tijdsinterval tussen de injecties lijken elkaar niet veel te ontwijken.

Daarnaast is je beschrijving van een "depot" imo niet juist. Bij bijvoorbeeld testosteron weten we allemaal dat de ester bepaald hoe snel de stof beschikbaar komt. De absorbtiesnelheid in de spier speelt daar nauwelijks een rol in en er vormt zich ook geen grote holle ruimte in de spier waar het inject in blijft zitten.

Ja, hoe boek je geld over naar hun via internet bankieren? je hebt dan toch een iban nr nodig of swift? en daarnaast, deel je de kosten van overboeken of zijn die voor hun of jouw rekening?!
 
Tsja, ik denk dat elke club die via internet verkoop het anders aanpakt. De kosten zullen vrijwel altijd voor jezelf zijn. Als je een mailtje stuurt met je vragen zul je vast een antwoord krijgen.
 
Goed bericht uit Wallonie!

Ben net terug van een weekje Ardennen. Heb daar zes apotheken bezocht in twee plaatsen (Dinant en Namur) en in ALLE gevallen was Neurobion leverbaar waarvan in vier gevallen uit voorraad, en in vier gevallen was Sterop leverbaar, waarvan bij drie uit voorraad.:cool:

Meer details:

In Dinant kon ik bij aankomst op vrijdagmiddag bij de eerste de beste kleine dorpsapotheek meteen al een verpakking Neurobion van zes ampullen meenemen. Dit was ook meteen de hele voorraad en ik bestelde alvast extra wat er maandag zou zijn (en dat klopte dus ze kunnen bestellen). De prijs was 5,92 euro voor deze zes ampullen welke op de achterkant van de verpakking gedrukt staat en bij alle bezochte apotheken berekend word.
In de eerstvolgende apotheek in het stadje zelf kocht ik nog een verpakking. Vanaf dat moment heb ik bij elke volgende apotheek alleen gevraagd of ze het verkochten en dat deden ze allemaal en konden dat bevestigen door een verpakking te laten zien.

In Namur trof ik een apotheker die ook Engels sprak wat me de gelegenheid gaf door te vragen, want mijn Frans is beperkt tot de Franse woorden die dankzij Napoleon in onze taal verankerd zijn. Naar zijn weten is Neurobion in Belgie gewoon leverbaar en kan altijd besteld worden. Ik vroeg of ik zijn kaartje mocht hebben en of mijn Vlaamse vrienden per post konden bestellen, dat was geen probleem.;)

Toen ben ik gaan kijken of ik Sterop ook kon krijgen. In Dinant keken twee van de vier bezochte apothekers me vreemd aan en kenden het niet, of begrepen die hakkelende Hollander niet. Bij twee anderen was het leverbaar, bij een ook uit voorraad. Ik kocht drie doosjes van drie ampullen elk en bestelde nog wat extra bij (kostte wat moeite om dat duidelijk te maken), wat er de volgende ochtend al was. Bij deze zaak betaalde ik per doosje van drie ampullen 1,66 euro. Bij de overige bezochte apotheken in Dinant en in Namur rekende men 2,98 euro voor dezelfde verpakking.???

Het gaat niet om grote bedragen, maar het is een onverklaarbaar verschil en dat wekte mijn nieuwsgierigheid. Toen ik in Dinant mijn kassabon bij de andere apotheek liet zien was de reactie van de dame "ah, bizarre!". Ze liet me de prijs in haar systeem zien en die was toch echt 2,98. Ik legde de vraag voor in Namur bij de Engels sprekende apotheker en die vertelde dat dat mogelijk is dat er verschillende bedragen gerekend worden. Ik bewaar in ieder geval die kassabon van de goedkopere in Dinant met de adresgegevens. Ik dacht nog dat het wellicht oude voorraad was, maar de nieuw bijbestelde ampullen waren ook deze prijs. Wellicht is de marge gestegen en wil men daarom in Vlaanderen geen Neurobion meer verkopen:D

Al met al een leuke ervaring. Je voelt je toch een beetje opgelaten om in een apotheek naar ampullen injectievloeistof te vragen en ineens die spullen tussen je boodschappen te hebben, ook al zijn het maar pitamientjes. Hier ondenkbaar.

Ben heel benieuwd wat ik ervan ga ervaren. Morgen even spuiten en naalden halen. Ik heb redelijk droge benen en vind prikken daar het minst vervelend maar ik weet niet zeker of een slin naaldje diep genoeg komt. Wellicht net een stapje groter maar nog niet de groene voor olie. Blijf toch een beetje een schijtert:o
 
Daarnaast is je beschrijving van een "depot" imo niet juist. Bij bijvoorbeeld testosteron weten we allemaal dat de ester bepaald hoe snel de stof beschikbaar komt. De absorbtiesnelheid in de spier speelt daar nauwelijks een rol in en er vormt zich ook geen grote holle ruimte in de spier waar het inject in blijft zitten.
Inderdaad is het de ester die de afgifte in het bloed bepaald, en die ester zit in de olie die in je spierweefsel verspreid zit, die olie gaat niet onmiddelijk in je bloedbaan. Alles blijft als een depot in de spier (wie heeft het over een holle ruimte? ik niet, het is olie die tussen de spiervezels zit), tot de ester zegt 'nu mag je in het bloed gaan, testosteron'. Dat is de essentie van een depot:

depot /de·pot/ (de´po) (dep´o) a body area in which a substance, e.g., a drug, can be accumulated, deposited, or stored and from which it can be distributed.

De fabrikant noemt het zo omdat het een inject in de spier is, maar waar ik naar verwijs is het feit dat sommigen blijkbaar denken dat er een depot is die een vertraagde afgifte veroorzaakt, maar die is er niet. Alles op waterbasis zal direct opgenomen worden zonder enige vertraging (uiteraard respectievelijk de normale snelheid van opname waarin een stof vanuit de spier opgenomen wordt in de bloedbaan).
 
Ik heb wat vragen aan de vit B-12-gebruikers, ik wil het ook gaan gebruiken om te kijken of het voordelen voor me opbrengt.

Hoe gebruiken jullie het? Als supplement, dus gewoon het hele jaar door, of alleen in een kuur, of tijdens het cutten..en wat zijn de doseringen die je EOD of ED injecteerd.
Hoe zijn de resultaten? Duidelijk merkbare energietoename en eetlust?
 
Hi Big T,

Dank voor je reply. Je schreef eerder: "Depot betekend dat je iets inspuit dat een 'depot' (opslagruimte) vormt in de spier." Dat geeft een wat vreemd beeld.
Je nuanceert dat nu met de opmerking: "het is olie die tussen de spiervezels zit", wat een duidelijker beeld geeft. Waarvoor dank.

Wat betreft de depot discussie geven de benamingen van sommige fabrikanten onduidelijkheid. Ik heb er zelf geen uitgesproken mening over. De mening die op de eerste pagina van dit topic staat over de dosering (langwerkende versie 1x per week) is ook alweer een paar jaar oud en blijkbaar achterhaald.
Als je de dosering en interval tussen de injecties leest in de bijsluiters van de verschillende fabrikanten dan is er geen praktisch verschil. Dus los van de "technische" discussie, die me nu voldoende belicht lijkt, zul je met een "depot" benoemde versie net zo vaak moeten injecteren, dus is verdere discussie niet zo zinvol meer en kan ik me je verbazing wel voorstellen. Overigens is de lever nog het grootste "depot". In de lever van een gezond mens zit een B12 voorraad die voor drie tot vier jaar toereikend is. Maar dat zegt weer niets over de effecten van een verhoogd B12 level natuurlijk.

Je schreef ook : "Verder maakt de merknaam of benaming van de stof ook niets uit want het is allemaal hetzelfde, gewoon nemen wat er te krijgen is."
In Neurobion zit evenveel B12 als in Sterop, maar in Neurobion zit ook B6 en B1 wat de werking zou moeten verbeteren. Ik weet niet of jij daar ervaringen mee hebt opgedaan en verschil merkt? Kreeg van anderen nog geen antwoord op deze vraag en daar had je het topic voor geopend als ik het goed begreep: uitwisselen van ervaringen met B12.

Ik heb vandaag mijn eerste Neurobion gezet, en toch maar met een groene naald, in m'n bovenbeen.:bang: Was voor mij de eerste keer dat ik mezelf IM injecteerde, normaal doet mijn trainingsmaat dat. Ik heb wel eerder HCG SC gezet met een slin naaldje in mijn buik en die kun je soms naar binnen schuiven zonder iets te voelen. Beetje stijf plekje in mijn been, maar geen belemmering bij kracht zetten.:cool:

Ik geef weer een update als er wat merkbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ik denk dat elke club die via internet verkoop het anders aanpakt. De kosten zullen vrijwel altijd voor jezelf zijn. Als je een mailtje stuurt met je vragen zul je vast een antwoord krijgen.

toch makkelijker als iemand hier weet hoe je bij die sonnenapotheke overboekt via internet. :)
 
je woont in winterswijk hoe snel ben je dan in duitsland gewoon zelf even halen geen probleem.
 
Had het niet beter kunnen zeggen... :thumbs:
 
toch makkelijker als iemand hier weet hoe je bij die sonnenapotheke overboekt via internet. :)

Das toch simpel!!! Bestel je shit, dan krijg je een mailtje. Hierin staat
hun IBAN en SWIFT in vermeld met tevens een nr dat je moet vermelden
bij betalingskenmerk.

Ik heb het gedaan via Rabo telebankieren, dan betalen buitenland en klaar is kees.

Zie hier:

Sonnen Apotheke
Sparkasse Bergkamen
BLZ: 410 518 45
Konto-Nr.: 000 190

Für Auslandsüberweisungen:
IBAN: DE32410518450000000174
SWIFT: WELADED1BGK
 
Das toch simpel!!! Bestel je shit, dan krijg je een mailtje. Hierin staat
hun IBAN en SWIFT in vermeld met tevens een nr dat je moet vermelden
bij betalingskenmerk.

Ik heb het gedaan via Rabo telebankieren, dan betalen buitenland en klaar is kees.

Zie hier:

Sonnen Apotheke
Sparkasse Bergkamen
BLZ: 410 518 45
Konto-Nr.: 000 190

Für Auslandsüberweisungen:
IBAN: DE32410518450000000174
SWIFT: WELADED1BGK

voor postbank geld hetzelfde.

buitenlandse betaling selecteren, IBAN en swift code invullen, bedrag invullen en vergeet niet je ordernummer bij opmerkingen te plaatsen.

Ze leveren erg snel die gasten.. iets meer dan een week had k het in huis.
 
Das toch simpel!!! Bestel je shit, dan krijg je een mailtje. Hierin staat
hun IBAN en SWIFT in vermeld met tevens een nr dat je moet vermelden
bij betalingskenmerk.

Ik heb het gedaan via Rabo telebankieren, dan betalen buitenland en klaar is kees.

Zie hier:

Sonnen Apotheke
Sparkasse Bergkamen
BLZ: 410 518 45
Konto-Nr.: 000 190

Für Auslandsüberweisungen:
IBAN: DE32410518450000000174
SWIFT: WELADED1BGK

voor postbank geld hetzelfde.

buitenlandse betaling selecteren, IBAN en swift code invullen, bedrag invullen en vergeet niet je ordernummer bij opmerkingen te plaatsen.

Ze leveren erg snel die gasten.. iets meer dan een week had k het in huis.

KIJK! en het zou handig zijn als dit misschien ook meteen bij 1ste post komt te staan, of iig in de faq. Heren, bedankt voor dit mooie antwoord.

Ik woon niet meer in winterswijk, inmiddels is dat doetinchem. Bestellen is makkelijker dan rijden + kost minder tijd + minder benzine. Ik stelde die vraag niet alleen voor mij zelf, ik geloof dat anderen er ook baat bij hebben!

edit:
ik wist neit dat de gegevens verzonden werden bij het bevestigen van een bestelling. Vandaar dat ik er om vroeg. Ik zie nu inmiddels in mijn mail iban en swift nr.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven