Fitness Seller

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik heb ze toch maar in belgie gehaald, merk oterop. ampullen van 1ml met rode vloeistof.
Vandaag via een vriendin die verpleegster is voor het eerst geinjecteerd, was erg makkelijk. heb een halve ampul (dus 0,5ml) via een vetrolletje in mijn buik gespoten.

moet ik de plaats nu telkens afwisselen waar ik spuit of maakt dat niet uit? ik heb een hele kleine irritatie nu op de plek waar ik heb gespoten, morgen doe ik de andere kant van mijn buik denk ik. maar dat komt neit zo nou neem ik aan? ik hoop op goede resultaten, dus meer eetlust. ik denk dat ik het 3 weken neem en dan een week niet, omdat ik toch maar 0,5 per dag neem en geen 1ml. De halve ampul die over is kun je wel nog gebruiken neem ik aan, kan geen troep in komen? zuigt wel vacuum dus de vloeistof kan er niet uit lopen.
 
Het lijkt mij vanuit hygiene oogpunt beter om een ampul leeg te maken en niets te bewaren. En of je nu 1ml/2dagen gebruikt of 0,5 ml/dag maakt ook niet zoveel uit, je hoeft alleen minder vaak te prikken ;-)

Ik heb zelf geen B12 subcutaan gespoten, alleen intramusculair. Dat geeft een heel lichte irritatie die de volgende dag zo goed als weg is.

Succes!
 
ik zet ook 1ml EOD, maar dat wel in me spier
 
is alleen het bezit in vitamine b12 legaal of mag je dat ook legaal verkopen?
 
is alleen het bezit in vitamine b12 legaal of mag je dat ook legaal verkopen?
Een apotheker mag het verkopen, jij niet. Ik heb het dan over injects he.
 
Ben gister men B12 van Sterop gaan halen en de nodige spuitjes.
Heb men eerste gister avond gezet 1mg/1ml en ga dit EOD doen tot mijn 10 ampullen op zijn en dan 2 weken niets en dan waarschijnlijk opnieuw.
Ik injecteer in bovenkant bil.
Hou jullie op de hoogte.

MVG A40.
 
ik heb het nu 2 weken gebruikt, en begon net honger te krijgen en "moet" nu 2 weken stoppen. De 1e ruime week heb ik het onderhuids geinjecteerd, maar 0,5 ml per dag. daarna toch maar in het been geinjecteerd, al weet ik niet of de korte naald het spierweefsel echt bereikt heeft, 1ml.
De laatste 3 dagen meer honger gekregen, maar nu sinds zondag even gestopt en het honger gevoel lijkt al meteen iets minder. ik ga dus morgen weer beginnen met injecteren in de spier, dit keer ook met langere naaldjes.
Klopt het dat het in die 2 weken de effecten langzaam iets minder worden, of zou dat niet moeten?
 
Ik ben er gisteren gaan kopen en dat spul is spotgoedkoop. Vandaag de eerste ingespoten. Ik post later mijn bevindingen.
 
als je met een slinspuitje van 1 ml in je been injecteert zit je meestal wel in je spier schijnt voor de opname beter te zijn.
 
Ja, ik heb het zo gedaan, stelt echt niks voor.
 
In welke spier injecteren jullie het?
Vind het in me been niet echt fijn om het om de dag te injecteren.
Iemand tips om het wat prettiger te maken, het om de dag injecteren?

Merken jullie nog verschil tussen de depot en de gewone versie?
 
Ik zet het E3D subcutaan in de buik. 2maanden on/off.
 
In me buik heb ik ook een tijd gedaan, alleen heb ik toen gelezen dat het beter was om intramusculair te spuiten.

Merk jij veel verschil hiertussen?
 
Subcutaan werkt bij mij prima, maar heb nog nooit IM gezet. Dus kan niet zeggen wat het verschil is tussen beide methodes.

Misschien moet ik het maar eens proberen :)
 
Ik heb nooit subcutaan gedaan, maar er zijn studies die aantonen dat het verschil niet merkbaar is. Uiteindelijk zit de stof toch in je lijf, zelfs als ie langzamer wordt opgenomen komt ie uiteindelijk wel terecht waar ie zijn moet.

Wat ik echter soms hoor is dat het subcutaan bulten kan vormen en das toch niet zo prettig.
 
Ik had minder pijn als ik het IM deed (quadriceps). Enkel wou de spuit er maar niet in na een squattraining (of de dag(en) erna). Subcutaan in de buik deed enorm veel pijn imo :D
 
Subcutaan kan best pijn doen bij de meeste mensen, het blijft op waterbasis..
En die bulten kun je voorkomen door echt langzaam te injecten. Of door bijvoorbeeld na 0.5ml even te wachten en de rest vervolgens erin te drukken.
 
heb het ook altijd subcutaat gedaan, gaat prima.
deed het in me been, afwisselen van benen. gewoon erg langzaam injecteren.
 
Gewoon met groene naald in mijn bil, rustig inspuiten...
 
Back
Naar boven