Fitness Seller

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik het goed begrijp is hydroxo dus beter?

is dit de 'depot' versie? die hoef je dus maar 1-2 x in de week te zetten voor goed effect en kun je in duitsland halen?

Dat is inderdaad die befaamde depot versie;)
Ik zeg niet dat je 2keer per week moet zetten voor een goed effect, alleen dat dat gelijk staat aan 5-7 cyano injecties. Omdat je lichaan OH-cbl langer vasthoudt. Maar ik val in herhaling.

Maare ik zou voor zekerheid toch kijken naar de inhoud c.q. ingrediëntenlijst om na te zien of het puur hydroxo is. Soms heb je combi van cyano en hydroxo. Groet.
 
Hallo!

Ik wil ook vitamine b12 gaan spuiten: [Link niet meer beschikbaar]

maar heb nog nooit een naald gebruikt. moet je elke dag een nieuwe naald gebruiken? of kan je ze ook hergebruiken?

Diezelfde website gaf deze naalden aan is dat de goede?: http://www.apotheekverschaeve.be/NL/product/29997/bd-plastipak-spuitnaald-5ml21g-1-12-10-308063

Maar dit vond ik via google dit te koop:

njectiespuit 05ml disp, 100 stuks -
Injectiespuit 01ml disp, 100 stuks -
Injectiespuit 02ml. disp 100 stuks -
Injectiespuit 10ml disp, 100 stuks -
Injectiespuit 50ml disp, per stuk -
Spuit/naald 3 ml 0,8x40 100 stuks -
Spuit/naald 5 ml 0.6x25 100 stuks


Welke maat moet ik hebben voor vitamine b12?
 
Ja iedere dag een verse, propere en steriele naald graag ;)
Voor die van sterop subcutaan te spuiten volstaan insuline naaldjes. Dacht dat die 0,5mm op 16mm waren en haal je gewoon bij je apotheker (in België dan toch)
 
Vraagje, vandaag mijn allereerste vitamine b12 injectie geprikt!
Ik heb in mijn bovenbeen geprikt, is het een probleem als je niet op de precieze plek injecteert?

mijn vitamine b12 was zwz al een beetje aan de aan lage kant maar niet genoeg voor een recept van de doktor. IK voel me al 5 jaar heel erg vermoeid en voel trouwens na 20 minuten een soort van lichte opkomende energie...is dit mogelijk of zit het tussen mijn oren??
 
Ik lees in een log veel over dat je een vitamine B complex erbij moet nemen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/vitamine-b12-injects-log-62429/index5.html

Is dit zo? (Voor de vitamine b6 enzo..)

Niet perse, b12 is wel afhankelijk van b6 en onrechtstreeks van b3 en b2 maar dat wilt niet zeggen dat je meer nodig hebt van b6 etc.


Vraagje, vandaag mijn allereerste vitamine b12 injectie geprikt!
Ik heb in mijn bovenbeen geprikt, is het een probleem als je niet op de precieze plek injecteert?

mijn vitamine b12 was zwz al een beetje aan de aan lage kant maar niet genoeg voor een recept van de doktor. IK voel me al 5 jaar heel erg vermoeid en voel trouwens na 20 minuten een soort van lichte opkomende energie...is dit mogelijk of zit het tussen mijn oren??
Kan perfect. Je had eigenlijk een goede internist moeten zoeken en homocysteine samen met methylmalonzuur laten bepalen maar dat is nu te laat. Als je klachten door b12 komen kan je maar beter de juiste behandeling volgen. Namelijk 10 injecties in 5 weken en daarna naar 1 per week en op gevoel afbouwen. Volgens het nederlandse farmaceutische kompas: 2x per week injecteren gedurende 2 jaar bij aanhoudende neurologische klachten. Neurologische klachten zijn o.a. tintelingen, doofgevoel handen en voeten, ataxie(stunteligheid, moeilijk lopen) afasie (woorden verwisselen of niet kunnen vinden) geheugen en concentratiestoornissen. Zenuwpijn etc.

Het kan ook tussen je oren zitten maar dat zullen de volgende injecties snel uitsluiten. Veel succes brah;)


een gehalte lager dan 295pmol/L kan al leiden tot een weefsel tekort. Maar een belgisch artikel toont aan dit het bij nog hogere waarden(350pmol/L) mogelijk is. Moest je die eens willen bezichtigen dan vraag je het maar, zal ik ze terugzoeken. :)


1
This observation suggests that use of a low serum vitamin B12
level
as the sole means of diagnosis may miss up to
one half of patients with actual tissue B12
deficiency. Other studies have shown similar findings, with the rate of missed diagnosis ranging
from 10 to 26 percent when diagnosis is based
on low serum vitamin B12
levels alone.


Stabler SP. Screening the older population for
cobalamin (vitamin B12) deficiency. J Am Geriatr
Soc 1995;43:1290-7.

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/979.pdf





Overdosis b12 niet mogelijk!

In 2009 liet het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg te Eindhoven er geen enkel misverstand over bestaan dat een overdosis B12 onmogelijk is: “Van een overdosering van hydrocobalamine kan geen sprake zijn, nu een overschot aan hydrocobalamine door de nieren uitgescheiden wordt en zich dus niet in het lichaam kan accumuleren.

http://stichtingb12tekort.nl/inform...-veilig-vrees-voor-overdosering-is-ongegrond/





b12 tekort ook zonder hematologische afwijkingen!

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/NVKC-1995.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik merk persoonlijk bijna niks van injecteerbare B12. Ik zet om de dag 1 ml maar de effecten blijven uit. Aan de andere kant kost het met 50 cent per ml ook geen drol dus ik houd het nog wel even aan. :)
 
Ik merk persoonlijk bijna niks van injecteerbare B12. Ik zet om de dag 1 ml maar de effecten blijven uit. Aan de andere kant kost het met 50 cent per ml ook geen drol dus ik houd het nog wel even aan. :)

Als je al veel vitamine B binnen kreeg via voeding of een multivitamine preparaat dan is de kans groot dat de effecten minder merkbaar zijn (hoewel er wel veranderingen optreden in het lichaam.)
 
Ik gebruik vitamine B12 nu zo'n 5 weken al dan niet in injectvorm maar Methylcobalamine (in hoge dosis uiteraard).

De eerste 3 weken merkte ik (eigenlijk al vanaf dag 1):
- Ben rustiger geworden
- Concentratie is flink toegenomen
- Slaap veel langer door

Echter geen meer pomp gemerkt, of meer vasculariteit en gelukkig heb ik er geen honger van gekregen. Misschien iets meer energie gekregen maar dat is dan minimaal.

Zit, zoals gezegd op 5 weken, en van de positieve effecten merk ik helaas nog maar weinig van. Het probleem met supplementen blijft, en dat merk ik omdat ik al lang supplementeer met van alles en nog wat, dat de effecten de eerste paar dagen / weken goed zijn, maar daarna raak je eraan gewend en doet het nog maar weinig.
 
Waarom methylcobalamine? Is onnodig duur. :(
 
Dat valt reuze mee. Zou zeggen pak hydroxo die bestaan ook in smelttabletten, maar weet niet eens of dat veel goedkoper zou zijn. dus ik zeg niks:d
 
Ben ik trouwens de enige die zot veel acne krijg van b12? Vind het raar dat een supp die zoveel esthetische schade kan teweegbrengen populair kan zijn.
 
Ben ik trouwens de enige die zot veel acne krijg van b12? Vind het raar dat een supp die zoveel esthetische schade kan teweegbrengen populair kan zijn.

Ben zelf redelijk gevoelig voor acne en krijg 0,0 acne van B12 injecties, zelfs als ik dagelijks injecteer wat belachelijk hoge dosering is. Maar goed je bent 19 dus je krijgt dan van bijna alles acne :P
 
Mijn vrouw laat zich injecteren met neurobion (vit B1 + B6 + B12) hier in belgië vrij te krijgen bij de apotheek.

Samenstelling

Neurobion bevat per ml als werkzame bestanddelen:
vitamine B1 (thiaminehydrochloride): 33 mg
vitamine B6 (pyridoxinehydrochloride): 33 mg
vitamine B12 (cyanocobalamine): 333 µg

De dokter spuit dit in de spieren in.
Nu zou ik mezelf daar ook mee willen inspuiten, maar dan subcutaan.
Heeft dit enig effect op de werking tov intramusculair?

edit:

Op de bijsluiter staat dat dit intramusculair dient te gebeuren.
Toch lasik ergens in dit topic dat vit B ook subcutaan mag, klopt dit dan wel?
 
Laatst bewerkt:
IM is natuurlijk het beste door de beperkte opname capaciteit van TCII. Bij subcutane injecties komt het sneller in de bloedbaan waardoor er meer verloren gaat via de urine. Daar waar een intramusculaire depot de b12 verrijkte vloeistof langzaam aan de bloedbaan afgeeft. Hoe groter de spier hoe langzamer de opname. Vandaar dat glutes en quadriceps (vastus lateralis bij voorkeur) het meest gebruikt worden.
 
Dus mezelf inspuiten word al lastig.
Kdenk dat in mijn bovenbeen redelijk pijnlijk is...
 
Je kan ook Evivita raadplegen, produceren vitaminen, supplementen etc. heb je geen gedoe met importeren ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus mezelf inspuiten word al lastig.
Kdenk dat in mijn bovenbeen redelijk pijnlijk is...

Ik heb me enkele dagen geleden dan toch maar zelf ingespoten in de bovenkant bil.
Het viel echt wel goed mee.
Alleen volgende keer een andere naald gebruiken om de neurobion op te zuigen...
 
Heeft iemand nog goed adres?
 
Back
Naar boven