XXL Nutrition

Injectie foutje... schadelijk??

Bezoekers in dit topic

slalex

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
161
Waardering
3
Stom stom stom...

Maat van mij beweerde dat hij al zo vaak een naald gezet had en dat hij het wel ff zou fixen.

Okay prima.

Ik heb geen zin dat ding zelf te zetten.
Geen geblaat van dat doe je zelf toch... Ik ben een mietje dus dat doe ik niet. ;)

Nouja hij naald 1 (de dikke) in het potje Test E hoppa trekken die hap.(Heb alles goed ontsmet)

Vervolgens voorover gebogen en hij zet hem erin. Ik kon het niet zien maar ik dacht dat hij de naald al vervangen had. Blijkt dat hij de dikke naald erin gezet had.
Het voelde al niet zo lekker.

Nu is mijn vraag... Kan het uiteindelijk echt kwaad?
Of??

Behalve dat het nu een blauwe plek is.
 
Wat is dik?
Maakt niks uit.
Wel geaspireerd?
 
Tenzij het een 20 gauge was(kleine kans dat je een stukje rubber uit de stopper prikt en opzuigt) niks aan de hand. Trouwens niet de enige die dom is want bij mijn tetanusprik zette de doc hem ook doodleuk met dezelfde spuit als waarmee de vloeistof opgezogen was. Dat was dus geen fijne prik. Meer schade, langer herstel, maar goed, allemaal geen ramp. Voor comfort is nieuwe naald beter. Scheelt wel weer 7 cent als je dezelfde naald gebruikt, dus reken je lekker rijk zou ik zeggen.

Enne voortaan maar zelf zetten met correct protocol?
 
Laatst bewerkt:
Wat is dik?
Maakt niks uit.
Wel geaspireerd?

Geaspireerd?

Bedoel je daarmee stukje terug trekken???
Ja dat wel. Dat heb ik gevraagd voor de zekerheid van doe dat wel ff.
 
Haha 7cent?
Dure naalden jah:p
Ik zuig de spul op met naald van zelfde dikte.
 
bump op deze topic

Hoe bedoelen jullie aspireren? je pakt gewoon die naald, vloeistof afhalen van de vial, paar keer kloppen met je nageltop op de naald voor die bubbeltjes weg te doen en dan klaar toch? kan er iemand uitleggen met een clipje wat aspireren eigenlijk is want daar geraak ik in de war. Is het dan je naald terugtrekken voor lucht of naar voor trekken dat er wat vloeistof uitkomt? en MOET je die naald dan veranderen van een 0,8/40mm spuit?

alvast bedankt
 
bump op deze topic

Hoe bedoelen jullie aspireren? je pakt gewoon die naald, vloeistof afhalen van de vial, paar keer kloppen met je nageltop op de naald voor die bubbeltjes weg te doen en dan klaar toch? kan er iemand uitleggen met een clipje wat aspireren eigenlijk is want daar geraak ik in de war. Is het dan je naald terugtrekken voor lucht of naar voor trekken dat er wat vloeistof uitkomt? en MOET je die naald dan veranderen van een 0,8/40mm spuit?

alvast bedankt


Tss, dit zou je echt moeten weten.
Ik antwoord hierop om ongelukken te vermijden maar doe aub je homework alvorens te gaan prikken

Aspireren is, na het inbrengen van de naald (in je lichaam welteverstaan!), de zuiger ietsje terugtrekken om te zien of er geen ader aangeprikt is.
Als er op dat moment bloed in de zuiger komt, dien je de naald te herzetten zodat je de olie niet in een ader spuit.
 
Aspiren doe je wanneer de naald in je bil zit (of waar dan ook). Je trekt de zuiger een beetje terug om te kijken of er bloed in komt. Is dit niet dan kan je gewoon injecteren. Anders op een andere plaats prikken.
 
Back
Naar boven