MuscleMeat

Injectienaald hapert bij zetten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robins01

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2009
Berichten
80
Waardering
18
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
10%
Jo,

Beetje vreemd verhaal. Ik injecteer gemiddeld 2x per week in m'n quads sinds 1,5 jaar. Dit gaat altijd zonder problemen, maar de laatste weken valt het mij op dat de naald wat moeilijker er in gaat.
Het lijkt alsof de naald bij elke mm dat ik hem inbreng weer opnieuw door een laagje huid prikt. Een beetje haperend gevoel. Alsof de naald door een droog oppervlak heen gaat.

Ik zorg altijd dat de naald een beetje bedekt is met een paar druppeltjes olie. Dit heeft voorheen altijd gezorgd voor een soepele injectie.

Kan dit littekenweefsel zijn oid?
 
btw: ik ben niet nieuwe naalden gaan gebruiken. Ik gebruik al enige tijd BD Microlance naald 23G 0,6 x 30mm blauw
 
Waarom niet een beetje roteren met je injectie spots?

Als je 1.5 jaar continue in de zelfde plek zit te roeren kun je wel wat litteken weefsel verwachten denk ik.
 
Olie over de naald laten glijden zorgt juist ervoor dat de naald er stroever ingaat. Op iedere naald zit een laagje siliconen glijmiddel zodat die makkelijk door de huid gaat. Als jij er olie over doet gaat dat laagje eraf.

En na 1,5 jaar op dezelfde plek injecteren is het normaal dat het moeizamer gaat. Ik zou eens wisselen van plek.
 
0,6x30 zou erin moeten glijden als een warm mes in de boter. Denk dat er inderdaad litteken weefsel onstaan is. Krijg je de olie er soms ook moeilijk in gedrukt?

Zou lekker naar je glutes overstappen de komende tijd.
 
Ik heb exact hetzelfde 'probleem' op dezelfde injectiespot met hetzelfde merk naalden als jij hebt.
Wat ik nu doe is het eerste stukje er met een beetje gang in darten en dan de rest van de naald er langzaam in duwen. Zelfs dat hapert wel eens. Denk slechte batch naalden van BD...
Heb de zwarte trouwens 0.7*35
 
BD zijn prima naalden, Maxima ziekenhuizen werken er ook mee. Je hoeft btw de 0,6x30 er maar een stukje in te duwen, hij hoeft er niet helemaal in misschien scheelt dat.
 
Op het einde van mijn blast/cruise had ik hetzelfde probleem aan mijn quads.

Stel dat ik er 1 jaar niet meer zou prikken, gaat het dan opnieuw beter of blijft het littekenweefsel hinderen bij injecteren ?
 
Op het einde van mijn blast/cruise had ik hetzelfde probleem aan mijn quads.

Stel dat ik er 1 jaar niet meer zou prikken, gaat het dan opnieuw beter of blijft het littekenweefsel hinderen bij injecteren ?

Meestal gaat het dan wel weer gewoon. Heb dat gehad met ed prikken, tijd de plek met rust gelaten en het gaat weer.
 
Olie over de naald laten glijden zorgt juist ervoor dat de naald er stroever ingaat. Op iedere naald zit een laagje siliconen glijmiddel zodat die makkelijk door de huid gaat. Als jij er olie over doet gaat dat laagje eraf.

En na 1,5 jaar op dezelfde plek injecteren is het normaal dat het moeizamer gaat. Ik zou eens wisselen van plek.
Dat van dat laagje siliconen glijmiddel is ook nieuw voor mij :o ik doe al jaren een druppeltje over de naald :p
 
Littekenweefsel.
 
Meestal gaat het dan wel weer gewoon. Heb dat gehad met ed prikken, tijd de plek met rust gelaten en het gaat weer.

Merci maat!

Het kriebelt toch stilaan om weer een kuurtje te doen... :P
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Merci maat!

Het kriebelt toch stilaan om weer een kuurtje te doen... :P

Haha ja dat snap ik. Ik ben nu bijna 3 jaar bezig en wil eigenlijk nog lang niet stoppen maar ooit zal er een einde aan moeten komen. Overigens denk ik dat Test en HGH only tussen de kuurtjes in niet zo'n kwaad kan.
 
Back
Naar boven