Fitness Seller

Injects en leverschade (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justalog

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2014
Berichten
1.593
Waardering
777
Lengte
1m86
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

Vandaag had ik een discussie in de sportschool. Een gozer vertelde mij dat injects ook schadelijk zijn omdat het via de bloedbaan een keer door de lever gaat en orals twee keer.
Ik dacht vorige week hier ergens gelezen te hebben dat er nooit wetenschappelijk bewezen is dat dit waar is.

Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven?
 
je vriend heeft gelijk.
 
Door injecten mis je sowieso de first pass, maar het komt alsnog langs de lever natuurlijk omdat bloed overal komt. Sommige injects zijn sowieso alsnog flink schadelijk voor je lever (bijv winny) maar in hoeverre welke inject schadelijk is op lange termijn kan de rest je vast meer over vertellen
 
Als je stanozolol injecteert is het uiteraard ook gewoon schadelijk voor je lever.
 
Ik dacht dat (correct me if im wrong) 17aa zoals stanozolol inject en 19 nor (of alleen tren?) schadelijk voor de lever waren. Masteron test ed niet als ik het goed heb.
 
Ik dacht dat (correct me if im wrong) 17aa zoals stanozolol inject en 19 nor (of alleen tren?) schadelijk voor de lever waren. Masteron test ed niet als ik het goed heb.
Alleen AAS die niet snel door de lever gemetaboliseerd worden en significante androgene activiteit vertonen zijn hepatotoxisch (bij gezonden personen). In de praktijk komt dit neer op slechts de 17aa's. Bij een verminderde leverfunctie of een verslechterde redox status van de hepatocyten (in het specifiek bij ernstige anemie) zijn alle AAS hepatotoxisch.
 
Ik vraag me altijd af bij dit soort topics, hoe denkt men dat dit uit je lichaam zal geraken?
 
Ik doe om andere medische redenen een bloedtest maandelijks, leverwaarde zijn minimal verhoogd.

Zit nu op 30 mg dboll
900 mg bold pw
600 mg test pw

dus echte leverschade heb je niet snel, vage is dat bij tren mijn waardes gewoon in een normale range lag, maar aangezien ik geen tren meer neem, 1 x nooit meer. Is gewoon niet voor mij weggelegt
 
Alleen AAS die niet snel door de lever gemetaboliseerd worden en significante androgene activiteit vertonen zijn hepatotoxisch (bij gezonden personen). In de praktijk komt dit neer op slechts de 17aa's. Bij een verminderde leverfunctie of een verslechterde redox status van de hepatocyten (in het specifiek bij ernstige anemie) zijn alle AAS hepatotoxisch.
Ik heb altijd gedacht dat ook tren bij mensen zonder levercirose of andere lever aandoening een flinke aanslag was.

Dit is dus volledig niet het geval?
 
Back
Naar boven