XXL Nutrition

Inkorten lat pulley mogelijk. Een poging, zie tekening, een mogelijkheid? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
lat pulley inkorten.jpg

Is het mogelijk deze in te korten?
 
Nee, kabel komt dan niet meer uit. Tenzij. Je deze ook kan inkorten en opnieuw kan clampen, dan nog zal je pully te laag hangen voor full ROM. SLECHT IDEE dus.
 
Nee, kabel komt dan niet meer uit. Tenzij. Je deze ook kan inkorten en opnieuw kan clampen, dan nog zal je pully te laag hangen voor full ROM. SLECHT IDEE dus.
Ik heb heel wat over voor een full rom/. Heb korte armen denk ik en ben maar 1m78. De kabel is tot 10 cm regelbaar.
 
Maar waarom inkorten? Plafond te laag?
 
Ik heb hem al 2 jaar of zo en ben er heel tevreden van. Staat als een huis. Maar in m'n nieuw huis is het plafond 6 cm te laag.
 
Kun je er aan de onderkant niet 6cm laten afzagen en dan nieuwe gaten laten boren?
 
Zou een nieuwe kopen of verhuizen.
 
Je maakt het moeilijk. ik zou gewoon alles boven de voet inkorten.
Is hij gelast aan de voet, of moet je hem daar aanbouten ? In ieder geval als je hem daar snijd en terug last heb je geen extra lassingen.
 
Het is prima in te korten, maar als je dat hier moet vragen, dan ben je i.m.o. niet in staat dat zelf (veilig) te doen.
 
Zou het iig niet zelf doen.
 
10 cm inkorten zal je verbazen hoeveel korter je rom dan wordt.

Denk dat de constructie ook enorm verzwakt zal zijn.

Kzou voor die paar 100 euro's gewoon een nieuwe kopen.
 
Constructie wordt net zo stevig als voorheen.
Van waar ben je? Ik ben lasser van beroep, maar ik heb geen materiaal, maar ik heb een collega die dergelijke jobs wel aan neemt.
 
Was mijn eigen topic uit het oog verloren. Denk er nog steeds aan het te proberen..vind het wel een leuke uitdaging
 
Raad gevraagd; Ik denk een oplossing gevonden te hebben; Het plafond is 10 cm te laag ongeveer. Wat als ik nu eens een sleuf in de betonnen vloer maak? Het is een oud huis, het is de kelderruimte die uitmondt in de tuin dus ik denk niet dat er veel in die grond zit. Of misschien een rechthoek van 1 op 2 meter tien cm uitbreken met een breekhamer? daarna een houten plank er op en klaar is kees?
 
Raad gevraagd; Ik denk een oplossing gevonden te hebben; Het plafond is 10 cm te laag ongeveer. Wat als ik nu eens een sleuf in de betonnen vloer maak? Het is een oud huis, het is de kelderruimte die uitmondt in de tuin dus ik denk niet dat er veel in die grond zit. Of misschien een rechthoek van 1 op 2 meter tien cm uitbreken met een breekhamer? daarna een houten plank er op en klaar is kees?
Laat het dan mooi plat uit frezen ipv met een breekhamer aan de gang te gaan :lol:
 
Je kan toch de koker inkorten met een slijptol. In de koker een kleinere koker zetten en daarna de 2 kokers die je overhoud hier overheen schuiven. Daarna aflassen. Kabel inkorten en klaar.
 
Raad gevraagd; Ik denk een oplossing gevonden te hebben; Het plafond is 10 cm te laag ongeveer. Wat als ik nu eens een sleuf in de betonnen vloer maak? Het is een oud huis, het is de kelderruimte die uitmondt in de tuin dus ik denk niet dat er veel in die grond zit. Of misschien een rechthoek van 1 op 2 meter tien cm uitbreken met een breekhamer? daarna een houten plank er op en klaar is kees?
Al dat gedoe. Vloer uitbreken e.d. ipv pulley te verkopen en een andere te kopen.
En als dat geen optie is zou ik eerder de puley en kabel inkorten ipv vloer te uitkappen.
 
Je kan toch de koker inkorten met een slijptol. In de koker een kleinere koker zetten en daarna de 2 kokers die je overhoud hier overheen schuiven. Daarna aflassen. Kabel inkorten en klaar.
Dat ging ik eerst doen...maar hier zei men dat het geen goed idee was. En ik kan niet lassen.
 
Al dat gedoe. Vloer uitbreken e.d. ipv pulley te verkopen en een andere te kopen.
En als dat geen optie is zou ik eerder de puley en kabel inkorten ipv vloer te uitkappen.
[/QU
Al dat gedoe. Vloer uitbreken e.d. ipv pulley te verkopen en een andere te kopen.
En als dat geen optie is zou ik eerder de puley en kabel inkorten ipv vloer te uitkappen.
Een pulley lager dan 208 cm vind je niet zo gauw.
 
Back
Naar boven