Fitness Seller

Input gevraagd

Bezoekers in dit topic

Maggen

Novice
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
2
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
87kg
Hoi iedereen.

Ik ben nieuw hier, 88 kg 25% bf en 177cm, 23 jaar.

En ik wil beginnen met bodybuilding. Heb na stickys Enzo te lezen alles op een rijtje gezet en wil graag starten. Vandaar mijn bericht om te kijken of ik wel degelijk alles juist zie.

Caloriebehoefte zou 2300kcal zijn dus heb een calorietekort van 200kcal voorzien ahv voeding. Verder zou ik nog 300kcal verbranden met een uur per dag wandelen. Dan zit ik aan 500 kcal onder mijn caloriebehoefte. 1800kcal.

Had ergens gelezen dat wandelen aan 5km/h het meest effectieve zou zijn voor vetverbranding zonder spierverlies. Dit is tijdrovend, maar ik heb tijd genoeg hiervoor dus. Tot zover mijn theorie over de calorieen.

Voeding houd ik de ekv aan van 35%/40%/25%

En in de sportschool zou ik dan stronglift programma 5x5 doen. Had gelezen dat dit als beginner het eerste jaar een goed programma zou zijn.

Heb mijn caloriebehoefte berekend ahv deze formule: 88,362+(13,397x66)+(4,799x177)-(5,677x23). Heb dus als gewicht mijn vvm gebruikt zoals ik geadviseerd werd.

Zie ik het een beetje juist? Zijn er aanpassingen/verbeteringen nodig?
Iedere input is welkom

In ieder geval bedankt!
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Wat je hebt berekend is je bmr. Niet je onderhoud. Dat is je bmr vermenigvuldigd met je activiteitenfactor.
Lees de link even door en bereken je onderhoud opnieuw.

In de sticky staat ook het advies.
2-2.5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest koolhydraten

Qua training is 5x5 prima als beginner.
Succes.
 
Back
Naar boven