Input gevraagd

Discussie in 'Tieners en Beginners' gestart door Maggen, 21 nov 2018.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Maggen

    Maggen Novice Topic Starter

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    324
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    87kg
    Hoi iedereen.

    Ik ben nieuw hier, 88 kg 25% bf en 177cm, 23 jaar.

    En ik wil beginnen met bodybuilding. Heb na stickys Enzo te lezen alles op een rijtje gezet en wil graag starten. Vandaar mijn bericht om te kijken of ik wel degelijk alles juist zie.

    Caloriebehoefte zou 2300kcal zijn dus heb een calorietekort van 200kcal voorzien ahv voeding. Verder zou ik nog 300kcal verbranden met een uur per dag wandelen. Dan zit ik aan 500 kcal onder mijn caloriebehoefte. 1800kcal.

    Had ergens gelezen dat wandelen aan 5km/h het meest effectieve zou zijn voor vetverbranding zonder spierverlies. Dit is tijdrovend, maar ik heb tijd genoeg hiervoor dus. Tot zover mijn theorie over de calorieen.

    Voeding houd ik de ekv aan van 35%/40%/25%

    En in de sportschool zou ik dan stronglift programma 5x5 doen. Had gelezen dat dit als beginner het eerste jaar een goed programma zou zijn.

    Heb mijn caloriebehoefte berekend ahv deze formule: 88,362+(13,397x66)+(4,799x177)-(5,677x23). Heb dus als gewicht mijn vvm gebruikt zoals ik geadviseerd werd.

    Zie ik het een beetje juist? Zijn er aanpassingen/verbeteringen nodig?
    Iedere input is welkom

    In ieder geval bedankt!
     
    Veinsta vindt dit leuk.
  2. marina1975

    marina1975 Never give up! Elite Member

    Berichten:
    23.252
    Leuk Bevonden:
    7.601
    Geslacht:
    Vrouw
    Karma:
    829.156
    Lengte:
    1m68
    https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

    Wat je hebt berekend is je bmr. Niet je onderhoud. Dat is je bmr vermenigvuldigd met je activiteitenfactor.
    Lees de link even door en bereken je onderhoud opnieuw.

    In de sticky staat ook het advies.
    2-2.5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
    Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
    Rest koolhydraten

    Qua training is 5x5 prima als beginner.
    Succes.
     
    Veinsta en Maggen vinden dit leuk.
  3. Maggen

    Maggen Novice Topic Starter

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    324
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    87kg
    Bedankt voor de info!
     
    marina1975 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie