AndroidHealthClinic

Insanity of 2 maanden gym

Bezoekers in dit topic

Konya

Novice
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Beste Leden,

Een korte vraagje, (misschien overbodig om hele nieuwe topic te maken daarover)

Mijn vriend raadde mij aan om snel voor de zomer effe nog insanity te doen voor vetverlies(tuurlijk in combinatie met voedingsschema enal). Ik vroeg me nou af:

Zou ik in 2 maanden zelfde kunnen bereiken in de gym met een 5 dagen split en na elke workout 15/20 min HIIT cardio? Of is insanity betere optie voor vetverlies? Ik zal mijn voedingsschema wel posten indien dat nodig is.

Alvast Bedankt!
 
Ff snel vetverliezen voor de zomer gaat niet werken.
En dan, na de zomer wat ga je dan doen? Weer lekker thuis op de bank zitten met een bak chips?
Is gewoon een lang traject, en gaat niet zomaar even snel in 2 maanden.
Alsnog raad ik je aan om naar de gym te gaan, en daarnaast insanity voor optimaal spierverlies.
Succes
 
met insanity bouw je wel een goede algemene conditie/spieruithouding op. de workouts zijn ook redelijk intensief dus vet verbranden zal je zeker. voor het doel dat je hier beschrijft lijkt mij dat de dus de beste optie.

maar als je nu al gewoon traint, train dan gewoon verder en doe cardio erbij, pas je macro's aan. en weet dat je op 2maand niet veel meer kunt bereiken dan enkele kilo's vet minder, geen hele body transformation
 
Insanity is echt geweldig om vet te verbranden, dat is een feit. Het is alleen wel zo dat als je verder weinig training hebt gedaan voor je conditie (bijv. alleen krachttraining) je het nooit gaat volhouden en dus minder resultaat gaat krijgen.
Daarnaast is het zo dat je met workouts als insanity grote kans hebt om ook je spieren in rap tempo te verbranden, of in ieder geval je spiergroei tegen te gaan.

Ik heb vorig jaar insanity gedaan naast mijn normale Taekwondo training en het was echt verbluffend hoe m'n conditie vooruit ging en m'n vet eraf vloog. Nadeel was dus wel dat m'n spiermassa wel wat minder is geworden.

Je kan eens overwegen om L-eucine te gebruiken, duursporters gebruiken dit veel om het verbranden van je spieren tegen te gaan. Smaakt goor maar het werkt goed. (dit zeg ik uit ervaring)

Insanity combineren met de gym kan wel, maar met de meeste insanity workouts pak je zo'n beetje alle spieren, en dan komt het belangrijke punt "rust" er bij.

Dit alles gezegd, samen met de bovenstaande reacties, blijft het een feit dat je beter over een langere periode "rustig" aan kan cutten in plaats van een crash course te doen met insanity (of, voor de vergelijking, 1500kcal onder je onderhoud te eten). Wat je kan doen is het combineren, maar dan niet het volledige 6-daagse schema van insanity houden, maar een beetje combineren (bijv. dag 1 insanity, dag 2 gym, dag 3 rust, dag 4 insanity, dag 5 insanity, dag 6 gym, dag 7 rust OFZO)
 
Back
Naar boven