AndroidHealthClinic

Inschrijfgeld wedstrijden! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MikeDiesel

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
2.669
Waardering
76
Lengte
1m85
Massa
128kg
Vetpercentage
16%
Mensen, ik zie steeds vaker dat wedstrijden een heel jaar bomvol staan en er op het allerlaatste moment een hele rits atleten afzegt.
Dat kan allerlei redenen hebben, terecht of onterecht.
Vervelend voor de organisatie en ook voor andere atleten, die zich niet meer konden inschrijven, omdat de boel vol stond.
Reserve lijsten geloof ik niet in, je traint als je meedoet en niet als je op een reservelijst staat.

Daarom denk ik dat een mogelijke oplossing is het werken met inschrijfgeld als borgstelling.
Zeg zo'n 50eu, die je als je hebt deelgenomen aan het einde v/d wedstrijd terugkrijgt.
Bij afzeggingen ben je je inschrijfgeld kwijt.
Te voldoen bij het inschrijven voor een wedstrijd.
Is het bedrag niet overgemaakt voor aanvang, verlies je je recht op deelname.

Zo ontmoedig je bomvolle wedstrijden, die een hele tijd vol staan en waar op het laatste moment meer dan de helft afzegt.
Ook wordt je als atleet gedwongen na te denken aan welke wedstrijd je wilt deelnemen, ipv je blind overal voor in te schrijven.

Een risico voor de organisatie is dat er minder interesse is en er terughoudendheid ontstaat om mee te doen, maar das altijd nog beter dan op het laatste moment een wedstrijd te moeten cancellen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
 
Goed idee.

Nu heb je gewoon van die gasten die elke wedstrijd in de kalender langsgaan en zich voor alles inschrijven.. dat is gewoon k*t.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb het er van de week logischerwijs ook met een aantal mensen over gehad.. Zo'n soort systeem had Frenkpie ook al bedacht.

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat een man als Fred Anneesse in de laatste week voor de wedstrijd naar atleten moet gaan zoeken! Terwijl de wedstrijd al maanden lang vol zat (niet dus).
Zeker een wedstrijd als deze, die goed in elkaar zit. Ik vind het gewoon ronduit respectloos dat er zoveel lui zonder reden afzeggen of niet eens op komen dagen! Sorry, maar zulk soort lui horen niet thuis in deze sport.
(blessures etc reken ik daar niet onder hoor)
Kijk ik ben blij dat ik zelf nog mee kon doen hoor, maar 1 dag voor de wedstrijd inschrijven zou toch niet echt gebruikelijk moeten zijn.
 
Je zou ook kunnen bijhouden, of er vaker afgezegd wordt door dezelfde mensen. Deze mensen zou je kunnen "royeren" voor deelname aan wedstrijden, omdat ze toch niet mee willen doen, blijkbaar.
Dat kun je trouwens evengoed doen. Een borgstelling is een goed idee.
 
Mensen, ik zie steeds vaker dat wedstrijden een heel jaar bomvol staan en er op het allerlaatste moment een hele rits atleten afzegt.
Dat kan allerlei redenen hebben, terecht of onterecht.
Vervelend voor de organisatie en ook voor andere atleten, die zich niet meer konden inschrijven, omdat de boel vol stond.
Reserve lijsten geloof ik niet in, je traint als je meedoet en niet als je op een reservelijst staat.

Daarom denk ik dat een mogelijke oplossing is het werken met inschrijfgeld als borgstelling.
Zeg zo'n 50eu, die je als je hebt deelgenomen aan het einde v/d wedstrijd terugkrijgt.
Bij afzeggingen ben je je inschrijfgeld kwijt.
Te voldoen bij het inschrijven voor een wedstrijd.
Is het bedrag niet overgemaakt voor aanvang, verlies je je recht op deelname.
Zo ontmoedig je bomvolle wedstrijden, die een hele tijd vol staan en waar op het laatste moment meer dan de helft afzegt.
Ook wordt je als atleet gedwongen na te denken aan welke wedstrijd je wilt deelnemen, ipv je blind overal voor in te schrijven.

Een risico voor de organisatie is dat er minder interesse is en er terughoudendheid ontstaat om mee te doen, maar das altijd nog beter dan op het laatste moment een wedstrijd te moeten cancellen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Dat is dan wel weer een beetje laat, dan betalen die afzeggers alsnog niks.
Goed idee.

Nu heb je gewoon van die gasten die elke wedstrijd in de kalender langsgaan en zich voor alles inschrijven.. dat is gewoon k*t.

Niks mis mee toch zolang je mee doet?

Je zou ook kunnen bijhouden, of er vaker afgezegd wordt door dezelfde mensen. Deze mensen zou je kunnen "royeren" voor deelname aan wedstrijden, omdat ze toch niet mee willen doen, blijkbaar.
Dat kun je trouwens evengoed doen. Een borgstelling is een goed idee.

Lijkt me een goed plan. Volgens mij zijn het toch vaak dezelfde die niet komen opdagen. Als je dan niet komt zeg het dan een aantal weken van te voren, dan kunnen ze ook mensen op de reservelijst nog vragen.
 
Dan krijg weer dat mensen met allerlei smoesjes aankomen. Maar het is inderdaad een goed idee, en beter dan hoe het nu is.
 
Dat is dan wel weer een beetje laat, dan betalen die afzeggers alsnog niks.

Vladi zei:
Dan krijg weer dat mensen met allerlei smoesjes aankomen. Maar het is inderdaad een goed idee, en beter dan hoe het nu is.

Je kunt ook iemand die niet betaald gewoon niet op de lijst zetten. Dus je bent pas officieel ingeschreven als je ook daadwerkelijk betaald hebt.
En dan geen gelul met ja ik regel dat, nee je komt pas op de deelnemers lijst als je betaald hebt.
Is dan iemand anders je voor, dan gewoon pech.

En idd Mighty, vind ik ook een goed plan. Maar voorkomen is beter dan genezen en het is lullig als je bijv. twee keer een wedstrijd moet afzeggen als je daadwerkelijk een blessure hebt.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook iemand die niet betaald gewoon niet op de lijst zetten. Dus je bent pas officieel ingeschreven als je ook daadwerkelijk betaald hebt.
En dan geen gelul met ja ik regel dat, nee je komt pas op de deelnemers lijst als je betaald hebt.
Is dan iemand anders je voor, dan gewoon pech.

Oke, ja dan is het wel beter. Maar toch altijd jammer dat de goeie onder de kwaden moeten leiden.
Zou voor mij dit jaar op 600 euro inschrijfgeld komen :P
 
Oke, ja dan is het wel beter. Maar toch altijd jammer dat de goeie onder de kwaden moeten leiden.
Zou voor mij dit jaar op 600 euro inschrijfgeld komen :P

Die je weer terugkrijgt ;)
 
je kunt wel zulke eisen stellen.. maar zullen er dan veel zijn die mee willen doen?
die vraag moet je ook stellen.. en mensen die blessures krijgen die zullen dan als ware het geld niet trug zien.. dus dat is dan ook weer minder...
 
je kunt wel zulke eisen stellen.. maar zullen er dan veel zijn die mee willen doen?
die vraag moet je ook stellen.. en mensen die blessures krijgen die zullen dan als ware het geld niet trug zien.. dus dat is dan ook weer minder...

Idd, het kost allemaal al genoeg en het leverd weinig op (bij mij). Zwarte lijst zou ideaal zijn.
 
Als je een blessure hebt moet je een briefje van je dokter laten zien. :D
 
je kunt wel zulke eisen stellen.. maar zullen er dan veel zijn die mee willen doen?
die vraag moet je ook stellen.. en mensen die blessures krijgen die zullen dan als ware het geld niet trug zien.. dus dat is dan ook weer minder...

Klopt idd. Ik had dat ook al even aangehaald in het stukje voor de organisatie. Het risico kan zijn dat mensen niet warmlopen voor zo'n wedstrijd.
Aan de andere kant denk ik dat serieuze atleten best bereidt zijn om wat inschrijfgeld te lappen voor zo'n wedstrijd met idd het risico dat zij bij blessures het geld kwijt zijn.

Goed, het is maar een balletje wat ik opgooi, want al die afzeggingen de laatste tijd begint een trend te worden. :rolleyes:
 
Idd, het kost allemaal al genoeg en het leverd weinig op (bij mij). Zwarte lijst zou ideaal zijn.

Ik denk dat het je zelfs helemaal niks oplevert, toch...:eek:
Behalve eeuwige roem! ;) :D
 
Hehe ik voel me min of meer gedwongen op dit topic te reageren.
Helaas lijkt het alsof ook ik dit jaar mezelf schuldig maak aan bovengenoemde irritaties.

Helaas is dit jaar voor mij een dieptepunt voor mij zowel prive als trainen/blessures.
Ik had niks liever gedaan dan alle wedstrijden waar ik op de lijst stond deel te nemen maar helaas zit het mij dit jaar niet mee.

Paar dagen voor Noord Nederland sneed ik mezelf op mijn werk gevolg was een kapotte zenuw weg wedstrijd.
De dag voor amsterdam werd mijn moeder met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht geen omstandigheden voor een wedstrijd dus.
Kampen heb ik 2 weken vantevoren afgezegd omdat ik door blessures dermate weinig heb kunnen trainen dat ik simpelweg te slap ben op dit moment voor die wedstrijd.

Ede en Hoeksewaard hoop ik gewoon mee te kunnen doen om dit jaar toch nog goed af te sluiten..
 
Hehe ik voel me min of meer gedwongen op dit topic te reageren.
Helaas lijkt het alsof ook ik dit jaar mezelf schuldig maak aan bovengenoemde irritaties.

Helaas is dit jaar voor mij een dieptepunt voor mij zowel prive als trainen/blessures.
Ik had niks liever gedaan dan alle wedstrijden waar ik op de lijst stond deel te nemen maar helaas zit het mij dit jaar niet mee.

Paar dagen voor Noord Nederland sneed ik mezelf op mijn werk gevolg was een kapotte zenuw weg wedstrijd.
De dag voor amsterdam werd mijn moeder met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht geen omstandigheden voor een wedstrijd dus.
Kampen heb ik 2 weken vantevoren afgezegd omdat ik door blessures dermate weinig heb kunnen trainen dat ik simpelweg te slap ben op dit moment voor die wedstrijd.

Ede en Hoeksewaard hoop ik gewoon mee te kunnen doen om dit jaar toch nog goed af te sluiten..

dit zijn ook de dingen die ik bedoel waarom het niet kan van dat geld!!.. tis belachelijk eigenlijk..
 
De problemen die hier genoemd worden gaan niet opgelosd worden denk ik, ook niet met het vragen van inschrijfgeld. Ten eerste zullen veel atleten zich dan gewoon niet inschrijven omdat ze dit geld niet kunnen missen. Ten tweede is het idee om mensen die er een sport van maken om af te zeggen te "royeren" wel een goed idee maar gaat ook nooit werken zolang er geen overkoepelende organisatie (zoals een bond) die de controle hierop uitvoert.

Wat afzeggen i.v.m. blessures betreft: hier kun je inderdaad zeggen dat er een bevestiging van een arts gegeven moet voordat het inschrijfgeld terug gegeven wordt maar hoe doe je dat bijvoorbeeld als iemand door problemen in de privesfeer niet kan deelnemen. Het zou niet eerlijk zijn als zulke mensen (als ze echt problemen hebben) hun geld niet terugkrijgen maar aan de andere kant zet je hiermee de deur weer wijd open voor misbruik en zullen mensen dus gewoon blijven afzeggen. Waarmee je dus weer terug bent bij af.....

Nogmaals zonder een overkoepelende organisatie begin je helemaal niets en zal er ook niets nuttigs uit deze discussie komen (deze discussie heeft namelijk al een tijdje terug hier plaatsgevonden met dezelfde uitkomst).
Maar het is zeker een vervelend probleem dat eigenlijk opgelost zou moeten worden.
 
Naam doorgeven aan realdutchpower, en daar een zwartelijst samenstellen. En dat Jan dan de namen doorgeeft aan de organisatie zodat zij weten wie ze moeten weren.
 
Kun je eigenlijk ook niet maken.
Je weet de achtergrond van afzeggingen nooit.
Bij mij gingen er ook al geruchten dat ik het er om zou doen.
Dan zou ik dus nooit meer een wedstrijd kunnen doen omdat ik een k*tjaar heb gehad dat kan imo nooit de bedoeling zijn..;)

Kreeg zelfs een mail van de organisator van Hoeksewaard dat hij gehoord had dat Nelis gestopt was met trainen??!!
 
Laat ik even vooropstellen dat ik met dit topic niet de intentie heb om nu mensen in een kwaad daglicht te zetten.

Ik constateer een probleem en probeer een oplossing te vinden of met een idee komen. Dat er mensen zijn die zich even aangesproken voelen al dan niet terecht of onterecht is vervelend, maar daar verdwijnt dit probleem niet mee.
Voel je dus niet aangevallen, maar probeer even mee te denken.

Verder hou ik niet van "zwarte lijsten" das een negatieve benadering in mijn ogen. Je moet mensen op een positieve manier stimuleren en niet direkt met sancties dreigen.

Nogmaals dat inschrijfgeld dient als borgstelling, dus niet om één of andere kas te spekken. Ieder atleet die netjes die wedstrijd komt doen krijgt zijn/haar centen terug. Niets verloren dan.
Je zou wat water bij de wijn kunnen doen en bepaalde voorwaardes scheppen, waardoor je recht hebt op teruggaaf van je inschrijfgeld.

Ik noem maar even wat hoor.....;)
 
Back
Naar boven